ترک خوردگی و یا شل شدن ناگهانی دندان ها نشانه ی چیست؟

ترک خوردگی، فاسد شدن، و یا کج شدن ناگهانی دندان می تواند نشان گر این باشد که شما باید به دنبال یک درمان روانی برای مشکل خود باشید تا یک درمان فیزیکی.

هر نشانه ای که در دهان و دندان دیده شود می تواند یک علامت هشدار دهنده ی ناشی از یک بیماری در نظر گرفته شود. بنا بر این توصیه می شود که به هر تغییر حتا کوچک در دهان تان بسیار اهمیت دهید و در صدد ریشه یابی مشکل آن بر آیید.

ترک خوردگی، فاسد شدن، و یا کج شدن ناگهانی دندان می تواند نشان گر این باشد که شما باید به دنبال یک درمان روانی برای مشکل خود باشید تا یک درمان فیزیکی. مشکلاتی از این دست، معمولن نشانه ی سایش دندان و یا دندان قروچه است که در اثر استرس و اضطراب رخ می دهد. استرس باعث تنش عضلانی در فک تان شده و باعث می شود که در تمام طول شب دهان تان قفل شود. این عارضه در فرد می تواند به سردرد، ایجاد مشکل در بسته شدن دهان، و یا آسیب دائمی به مفصل فک منجر گردد.

گفتن این که استرس را در خود از بین ببرید، خیلی آسان تر از اجرای آن است؛ اما سعی کنید قبل از خواب خود را با هر روشی که استرس را از ذهن تان دور می کند، آرام کنید. دندان پزشک تان نیز می تواند به شما یک محافظ دندان دهد که شب ها با قرار دادن آن در دهان، از ایجاد فشار روی دندان ها جلوگیری نمایید. گزینه های دیگر برای کاهش علائم و نشانه های سایش دندان ها عبارتند از تکنیک های تمدد اعصاب عضلات، فیزیوتراپی، و اعمال حرارت به عضلات صورت.

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ