عادت های بدی که خطر ابتلا به سرطان را در شما افزایش می دهند

najme_d
یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که، اگر تغییرات کوچکی را در سبک زندگی مان ایجاد کنیم، سرطان سینه، سرطان تخمدان و انواع دیگر سرطان قابل پیشگیری خواهند بود.

بر اساس آمار یک تحقیق جدید روی سرطان در بریتانیا، نزدیک به 600 هزار پرونده ی سرطان در صورتی که در پنج سال اخیر زندگی، سبک سالم تری را برای زندگی شان انتخاب می کردند، قابل پیشگیری می شدند.

عوامل اصلی در پیشگیری از سرطان ها را حتمن خودتان می دانید: ورزش کافی، پرتو ی فرا بنفش، الکل، چاقی، رژیم غذایی نامناسب و دخانیات و تنباکو که می دانید همه ی این ها برای تان مضر اند. نکته ی تکان دهنده ای است که با ترک کردن این عادات منفی، از هر 10 سرطان، 4 تای آن به سادگی با سالم تر کردن شیوه ی زندگی قابل جلوگیری است.

ماکس پارکین، یک محقق در مطالعات سرطان بریتانیا مستقر در دانشگاه کوئین مری لندن، می گوید: “به تازگی مطالعات مختلف در سراسر جهان به این نتیجه رسیده اند که داشتن عادت های مشخصی در شیوه ی زندگی، تاثیر به سزایی بر احتمال خطر سرطان دارد. “

“دوری از سیگار واضح ترین آن هاست، اما کاهش مصرف مشروبات الکلی، محافظت پوست در برا بر نور خورشید، و ورزش بیش تر نیز می تواند به شما در جلوگیری از تبدیل شدن به یکی از مبتلایان به این بیماری کمک کند.”

منبع:   shape.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ