این میوه ها معده تان را اسیدی می کنند

پانته آ توتونپیان
فریب مرکبات ارزان قیمت را نخورید !

نایب رییس اتحادیه باغداران افزایش دو برابری تولید مرکبات و کاهش چشمگیر قیمت انواع میوه نسبت به سال گذشته خبر داد و نسبت به مضر و خطرناک بودن مصرف مرکبات رنگ شده هشدار داد.

به گزارش الودکتر به نقل از ایسنا،مجتبی شادلو با اشاره به فراوانی میوه در فصل پاییز اظهار کرد: سال گذشته در این زمان نارنگی با قیمت عمده 10 هزار تومان عرضه می‌شد در حالی که درحال حاضر قیمت عمده نارنگی بین 2000 تا 2500 تومان و به معنای کاهش پنج برابری قیمت این میوه پاییزی است.

وی همچنین این کاهش قیمت را برای مابقی محصولات صادق دانست و ادامه داد: قیمت عمده‌فروشی سیب هم از 4000 تا 5000 تومان سال گذشته به 2000 تا 4000 تومان رسیده است. همچنین انار هم با حدود 30 تا40 درصد کاهش قیمت کیلویی 2000 تا 3500 تومان عرضه می‌شود.

کاهش چشمگیر قیمت انواع میوه

شادلو با بیان این که کاهش قیمت محصولات در شرایط افزایش هزینه های تولید و محدودیت زمانی ارائه، محصولات فساد پذیر به بازار بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر با شرایطی روبرو هستیم که هزینه تولید برای باغداران بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته و کاهش قیمتی که در بازار دیده می‌شود به علت افزایش حجم تولید و شرایط بازار در بحث عرضه و تقاضاست.

وی میزان تولید در سال جاری را نسبت به سال گذشته مناسب دانست و گفت: حجم تولید مرکبات امسال نسبت به سال گذشته حداقل دو برابر خواهد بود.
هشدار نسبت به مصرف مرکبات گرما دیده و رنگ شدهاین عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی با انتقاد از رنگ‌دهی مصنوعی به مرکبات گفت: شاهد این هستیم که نارنگی و پرتقال هایی که باید الآن سبز باشند با رنگ دهی مصنوعی به رنگ نارنجی به بازار عرضه می‌شوند که این رنگ دهی ها نه تنها به طول عمره میوه نمی‌افزاید بلکه از آنجا که این کار با روش گرما دهی اتفاق می‌افتد باعث اسیدی شدن و فساد داخل میوه می‌شود که در نهایت مصرف آنها برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است.

وی در ادامه با بیان اینکه کیوی در اول فصل ماهیت سفت و نارس دارد، گفت: کیوی هم‌اکنون آماده ارائه به بازار است که ماهیت سفتی دارد و مردم می توانند با انداختن یک سیب درون کیسه کیوی در عرض دو روز، یک میوه نرم و مطلوب داشته باشند و اکیدا از گرما دادن برای نرم کردن کیوی استفاده نکنند که هر شکل گرما دهی به میوه را برای سلامت آن مضر می‌دانیم.

گر چه در خرداد ماه به کمبود هایی بر خوردیم اما در مجموع تولید میوه در بهار و تابستان بسیار مطلوب بود؛ به طوری که هنوز میوه های تابستانی در بازار عرضه می‌شوند و می‌توان انواع هلو و شلیل را در مغازه ها دید.
به گفته وی با وجود این حجم بالای تولید در نیمه اول سال، قیمت میوه‌ها حداکثر نصف قیمت زمان مشابه در سال گذشته بود.

منبع: سلامت نیوز،ایسنا

یک بار دیگر خواص درمانی مرکبات را مرور کنیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ