انواع ایمپلنت از زبان دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی جراح و متخصص بیماری های لثه: ایمپلنت یا پایه‌های دندانی از جنس تیتانیوم هستند که از سازگارترین فلزات در محیط بدن انسان است. انواع مختلف این پایه‌های تیتانیومی امروزه در جهان تولید می‌گردد که از نظر جنس یکی هستند و فقط طرح، تکنولوژی و سابقه کمپانی‌های مختلف با هم فرق دارند.

دکتر وحید عارفی جراح و متخصص بیماری های لثه

ایمپلنت یا پایه‌های دندانی از جنس تیتانیوم هستند که از سازگارترین فلزات در محیط بدن انسان است. انواع مختلف این پایه‌های تیتانیومی امروزه در جهان تولید می‌شود که از نظر جنس یکی هستند و فقط طرح، تکنولوژی و سابقه کمپانی‌های مختلف با هم فرق دارند.

بدون شک ایمپلنت‌هایی که دارای سوابق طولانی تا حد 30سال در برخی آنها هستند، در  درازمدت نتایج خوبی را به اثبات رسانده و قابل قبول‌ترند.

اگرچه کمپانی‌های جدیدی که سوابقی حدود 5 تا 10سال دارند هم دارای استانداردهای جهانی از قبیلFDA آمریکا و CE اروپا هستند. و استفاده از آنها فاقد اشکال است. من پس از 23 سال آشنایی با نمونه‌های مختلف ایمپلنت دندانی و 11سال سابقه کاشت این قطعات در بیماران متعدد و استفاده از مارک‌های مختلف ایمپلنت بر این باورم که این روش درمانی نیاز به تخصص، تجزبه و مهارت لازم دارد و در صورتی که ایمپلنت با استاندارد جهانی و با مقدار سابقه توسط جراحی با تجربه و آشنا به اصول انجام گیرد، شانس موفقیت بسیار زیاد است.

پایه تیتانیومی ایمپلنت در بدنه استخوان به‌جای ریشه دندان قرار می‌گیرد. با این تفاوت که ریشه دندان طبیعی دارای یک بافت زنده در اطراف خود به‌نام پریودنتال لیگامنت یا PDL. است، اما  ایمپلنت کاملا به استخوان جوش می‌خورد. پس از مدتی قطعه تاجی روی این پایه کار گذاشته شده نصب می‌شود و تاج اصلی که از نظر ظاهر مشابه با دندان است روی آن متصل می‌شود. امروزه زمان لازم جهت دندان‌های قدامی بین صفر تا 50 روز و در دندان‌های خلفی جهت جلوگیری از ریسک آسیب به ایمپلنت حدود 10 هفته است.

ایمپلنت‌ها می‌توانند به‌جای تک دندان، چندین دندان مانند بریج، یا تمام فک به‌صورت ثابت یا با پروتز جدا‌شونده متکی بر ایمپلنت طراحی شوند و این بستگی به نیاز شخص و هزینه‌های آن دارد.

دکتر وحید عارفی جراح و متخصص بیماری های لثه

دکتر وحید عارفی جراح و متخصص بیماری های لثه با سابقه  18 سال در این رشته، ایمپلنت و فوق تخصص لیزر و جراحی‌های لیزری در دندانپزشکی عضوAAP آمریکا است. پس از پیشرفت روش‌های لیزری در دندانپزشکی  عمومی، جراحی‌های لثه و دیگر مداواهای دهان، فک و صورت به‌وسیله لیزرتراپی دوره فلوشیپ لیزر را در آلمان گذرانده است. دوره اولیه جراحی‌های ایمپلنت را نزد پرفسور برانمارک و هرتل در سال 1993 فراگرفته و بدنبال آن مدارک متعددی در ارتباط با ایمپلنت و جراحی‌های پیشرفته استخوانی در داخل و خارج از کشور اخذ نموده است. جهت تماس با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122894246

02122894247
آدرس: خیابان شریعتی- جنب حسینه ارشاد -کوچه ارشاد- پلاک 3- طبقه 2 -واحد 25

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
آذر صابر

آذر صابر

1394-10-22 - 11:12 پاسخ

سلام دکتر یه سوال داشتم برند فراسه بهتره یا امریکا zeimer برای امپلنت دندان؟ یه دنیا ممنون

admin

admin

1394-10-22 - 11:12

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید