تعیین میزان پوکی استخوان در آزمایشگاه صاحبقرانیه

mousavi
هادی یزدانی مدیر داخلی آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی صاحبقرانیه: از دلایل پوکی استخوان می­ توان به فاکتور سن و مصرف برخی داروها در ایجاد این بیماری اشاره کرد.

آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی صاحبقرانیه

از جمله آزمایش مهم برای تشخیص پوکی استخوان آزمایشDPD است. 90 درصد، مواد تشکیل دهنده استخوان کلاژن است که کلاژن نوع1 نقش مهمی را در مقاومت و استحکام استخوان­­ها دارند و مهمترین اتصال آن در استخوانDPD نام دارد. DPD  در ادرار دفع می شود و با انجام آزمایش ادرار می ­توان از میزان آن آگاهی یافت. برای تعیین مقدار DPD لازم است دومین نمونه ادرار فرد که قبل از ده صبح انجام شده است، بررسی شود. خانم­های یائسه به علت پایین بودن سطح استروژن در خطر ابتلا به بیماری پوکی استخوان قرار دارند و لازم است تا با مراجعه به پزشک، نسبت به انجام آزمایش­ اقدام کنند. از دلایل پوکی استخوان می­ توان به فاکتور سن نیز اشاره کرد. مصرف برخی داروها هم ممکن است در ایجاد بیماری پوکی استخوان موثر باشند. از طرفی ناهنجاری­های غدد درون­ریز، بدخیمی­ های استخوانی و پرکاری تیروئید، بیماری کوشینگ، درمان کورتیکو استروئید، درمان­­های ضد ایمنی، متاستاز استخوان هم می­ توانند، از دلایل بیماری پوکی استخوان باشند.

آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی صاحبقرانیه

با 17 سال سابقه، دارای ایزو 9001 در مدیریت کیفیت است. در این آزمایشگاه نمونه گیری در منزل با هماهنگی قبلی نیز انجام می‌شود. شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122802019

 آدرس: چهارراه فرمانیه- روبه روی باشگاه فرمانیه-ساختمان پزشکان 222- طبقه 2 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ