اهمیت و انجام تست پاپ اسمیر چیست؟

mousavi
هادی یزدانی مدیر داخلی آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی صاحبقرانیه: تمامی خانم­هایی که به سن بلوغ رسیده­ اند باید تست پاپ ­اسمیر را هر چهار ماه یک­بار انجام دهند.

آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی صاحبقرانیه

تمامی خانم­ هایی که به سن بلوغ رسیده­ اند باید تست پاپ ­اسمیر را هر چهار ماه یک­بار انجام دهند. با انجام تست پاپ اسمیر می ­توان سرطان دهانه رحم را تشخیص داد. انجام به موقع تست و تشخیص بیماری نقش مهمی را در درمان سرطان دارد. سرطان دهانه رحم، در مراحل اولیه قابل درمان است و فرد مبتلا با درمان در مراحل اولیه بیماری به راحتی می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد. از این­رو به خانم­ها توصیه می ­شود، به علت شیوع و گسترش سرطان حتما نسبت به دوره‌­های چکاب دقیق باشند. تست پاپ اسمیر، بسیار کم هزینه است و درد زیادی را نیز به همراه ندارد. پزشک زنان یا ماما، نمونه­ گیری را انجام می دهد و برای بررسی به آزمایشگاه ارسال می‌کنند. پزشک، تست پاپ اسمیر را به صورت غوطه­ ور در آب یا برروی لام به آزمایشگاه تحویل می ­دهد. امروزه برای انجام پاپ اسمیر شیوه لام منسوخ شده و از دستگاه های پرپ استفاده می ­شود که در آن دخالت دست وجود ندارد و نتیجه تست هم دقیق ­تر خواهد بود. شما می ­توانید، در کمتر از چهار روز پاسخ آزمایش خود را دریافت کنید و با انجام تست پاپ­ اسمیر پزشک قادر است تا نوع ویروس موجود در دهانه رحم را نیز تشخیص دهد و عامل ایجاد کنند سرطان را نیز بشناسد تا درمان صحیح آن را انجام دهد.

آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی صاحبقرانیه با 17 سال سابقه، دارای ایزو 9001 در مدیریت کیفیت است. در این آزمایشگاه نمونه گیری در منزل با هماهنگی قبلی نیز انجام می‌شود.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122802019

 آدرس: چهارراه فرمانیه- روبه روی باشگاه فرمانیه-ساختمان پزشکان 222- طبقه 2 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ