جلوگیری از بوی بد دهان هنگام استفاده از سیم‌ ارتودنسی

mousavi
دکتر شاهین شادالوئی؛ ارتودانتیکس: بسیاری از افراد پس از استفاده کردن سیم‌های ارتودنسی در استفاده از نخ دندان و بیرون آوردن ذرات مواد غذایی از زیر سیم‌‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند. بوی بد دهان نیز یکی از مشکلاتی است که با استفاده کردن سیم‌های ارتودنسی ایجاد می‌شود.

دکتر شاهین شادالوئی؛ ارتودانتیکس

سیم‌های ارتودنسی باعث افزایش زیبایی و جذابیت لبخند شما خواهند شد. زمانی که صرف استفاده کردن سیم‌های ارتودنسی می‌کنید، به سلامت بیشتر و ظاهر زیباتر لبخندتان منجر می‌شود. با این حال، استفاده از سیم‌های ارتودنسی شما را با چالش‌های متعددی مواجه خواهد کرد. بسیاری از افراد پس از استفاده سیم‌های ارتودنسی در استفاده از نخ دندان و بیرون آوردن ذرات مواد غذایی از زیر سیم‌‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند. بوی بد دهان نیز یکی از مشکلاتی است که با استفاده سیم‌های ارتودنسی ایجاد می‌شود.

نکاتی در مورد رفع بوی بد دهان

  • رعایت یک رژیم غذایی سالم: خوردن مواد غذایی ناسالم باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شود. خوردن محصولات سالم، پروتئین، حبوبات و فرآورده‌های لبنی موجود در فهرست پیشنهادی دندان‌پزشک خیال شما را از بابت بوی بد دهان راحت خواهد کرد.
  • نوشیدن مایعات بدون شکر: از نوشیدن مایعات و آب میوه‌های دارای شکر پرهیز کنید. آنها باعث ایجاد بوی بد در دهان می‌شوند.
  • آب بدن را تامین کنید: خشک بودن دهان به طور مستمر باعث ایجاد بوی بد در دهان می‌شود. بزاق دهان موجب از بین رفتن باکتری‌های مضر و ذرات مواد غذایی از روی دندان‌ها شده و از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند.
  • مرتب مسواک بزنید: هر صبح و پس از صرف هر وعده غذایی مسواک بزنید تا ذرات باقی مانده غذا و باکتری‌های مضر از بین بروند.
  • نخ دندان را فراموش نکنید: نخ دندان در حین استفاده کردن سیم‌های ارتودنسی اندکی دشوار است؛ اما ضرورت دارد.
  • از دهان‌شویه استفاده کنید: استفاده از دهان‌شویه‌های مناسب موثر خواهد بود. برای رفع بوی بد دهان، دهان‌شویه را به مدت 30 ثانیه در دهانتان نگه دارید.

دکتر شاهین شادالوئی؛ ارتودانتیکس

متخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران و دارای نظام پزشکی به شماره 61124 است. وی عضو انجمن ارتودنتیست‌های ایران و اروپا است و در زمینه درمان ناهنجاری‌های فک و دندان خدمات ارائه می‌کند.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122225610

02122265310

آدرس: خیابان شریعتی- خیابان ظفر- روبروی داروخانه لاله- طبقه سوم- پلاک 79- واحد 30

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ