راهکارهای دکتر شادالوئی در مورد مراقبت از سیم های دندانی

دکتر شاهین شادالوئی؛ ارتودانتیکس: برای نگهداری و حفظ سیم های دندانی٬ باید بعد از خوردن هر وعده غذایی آنها را تمیز کنید.

دکتر شاهین شادالوئی؛ ارتودانتیکس

تمیز کردن٬ نگهداری و حفظ سیمهای دندانی یک کار مهم روزانه تلقی شده که میتواند به پیشگیری از نفوذ باکتریها و رسوبات در دندانها و لثه کمک کرده و از پوسیدگی جلوگیری کند. در واقع سیمهای دندانی باعث میشود تا دندانهای قویتر و محکمتر و سالمتری داشته باشید.

تعداد دفعات تمیزکردن دندانها

اگر از سیمهای دندانی استفاده میکنید٬ باید بعد از خوردن هر وعده غذایی آنها را تمیز کنید. تکههای غذا به راحتی در لابهلای اجزای سیمهای دندانی و نیز خود دندانها گیر میکنند.

ابزارهای تمیز کردن

اگرچه ابزارهایی نظیر شستشودهندههای دندانی و نخ دندان برای تمیز کردن دندانها مورد استفاده قرار میگیرد٬ چند مورد دیگر هم برای این کار توصیه میشود. نوعی شستشودهنده به نام proxabrush که شبیه درخت کریسمس است برای تمیز کردن سیمهای دندانی مورد استفاده قرار میگیرد.

نخ دندان و شستشوی سیمهای دندانی

نخ دندان را باید با قرار دادن نخ بین هلال سیمها آغاز کنید و بعد آن را با ملایمت به جلو و عقب و اطراف دندان بکشید. حواستان باشد که حین انجام این کار٬ فشار زیادی به سیمها وارد نکنید.

شستشو و تمیز کردن دندانها را باید با استفاده از یک مسواک آغاز کنید٬ یعنی باید آن را از بالا به پائین بر روی هر دندانی که سیم دندانی دارد بکشید. حواستان باشد که بین سیمهای دندانی و دندانها را هم بشویید و تا شستشوی کامل و تمیز کردن یک دندان به طور کامل٬ سراغ دندان بعدی نروید. این میان ارتودنتیست هم میتواند با تجویز دهانشویههای حاوی فلوراید٬ به از بین رفتن مواد باقیمانده در دهان و لابهلای دندانها کمک کند.

تمیز کردن نگهدارندهها

اگر از از نگهدارنده استفاده میکنید باید بدانید که هر زمان دندانهایتان را میشویید٬ باید آن را هم تمیز کرده و این کار را حدقل دو بار در روز انجام دهید.

غذاهایی که باید از خوردنشان اجتناب کرد

اگر از سیمهای دندانی استفاده میکنید٬ باید از خوردن غذاهای سفتی مانند تافیها٬ انواع سیب و آجیل خودداری کنید.

دکتر شاهین شادالوئی؛ ارتودانتیکس

متخصص ارتودنسی از دانشگاه تهران و دارای نظام پزشکی به شماره 61124 است. وی عضو انجمن ارتودنتیست‌های ایران و اروپا است و در زمینه درمان ناهنجاری‌های فک و دندان خدمات ارائه می‌کند.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122225610

02122265310

آدرس: خیابان شریعتی- خیابان ظفر- روبروی داروخانه لاله- طبقه سوم- پلاک 79- واحد 30

وب سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ