دندانپزشکی در دوران بارداری (توضیح دکتر میرزائی)

دکتر علیرضا میرزائی جراح دندانپزشک: شایعات زیادی درباره مسائل دهان و دندان و ایمنی بارداری وجود دارد، یکی از آنها این است که برخی از مردم تصور می کنند در دوران بارداری به طور کلی کارهای دندانپزشکی و پرتوی ایکس خطرناک هستند.

دکتر علیرضا میرزائی جراح دندانپزشک:

اگر قصد باردار شدن دارید یا باردار هستید، حتما نگرانی زیادی درباره خطرات کارهای دندانپزشکی و تاثیر آن بر جنین خود دارید اما باید بدانید با رعایت بهداشت و مراقبت های خوب دهان و دندان پیش از بارداری، در حین آن و پس از زایمان می توانید از سلامت بلند مدت دندان ها و جنین مطمئن شوید. شایعات زیادی درباره مسائل دهان و دندان و ایمنی بارداری وجود دارد، یکی از آنها این است که برخی از مردم تصور می کنند در دوران بارداری به طور کلی کارهای دندانپزشکی و پرتوی ایکس خطرناک هستند. در واقع  برعکس است چرا که تمیز کاری پیشگیرانه دندان ها و معاینات سالیانه در دوران بارداری نه تنها بی خطر است، بلکه به انجام آن توصیه شده است.

افزایش هورمون ها در دوران بارداری موجب تورم و خونریزی لثه ها و محبوس شدن غذا در خط لثه شده و آنها را تحریک پذیر می کند. مطالعات اخیر نشان می دهند بین وضعیت نامناسب دهان و دندان و عوارض نامطلوب بارداری مانند زایمان زودرس و وزن کم نوزاد در حین تولد، ارتباط وجود دارد.

برای کاهش خطرات بارداری و پیشگیری از بیماری پریودنتال و مشکلات دیگر مربوط به لثه باید پیش از بارداری و در حین آن به دندانپزشک مراجعه کنید. زنانی که قصد بارداری دارند، معاینه کامل لثه باید انجام دهند و پیش از بارداری درمانهای لازم را پشت سر بگذارند. بهداشت دهانی مناسب و تمیز کاری مکرر دندانها می تواند برای کاهش خطر مفید باشد. کارهای دندانپزشکی مانند پر کردن، روکش و حتی درمان مجرای ریشه نیز باید پیش از بارداری و در دوران بارداری صورت بگیرد تا احتمال عفونت کاهش یابد.

بی حسی موضعی و پرتوی ایکس با وجود محافظ شکمی در بارداری بی خطر بوده و تاثیری بر جنین نمی گذارد. داروهای آنتی بیوتیک مانند پنی سیلین، آموکسی سیلین و کلیندامایسین که برجست B از نظر ایمنی در بارداری، دارند ممکن است پس از عمل دندانپزشکی تجویز شوند. درمانهای انتخابی دندان مانند سفید کردن دندان و درمانهای زیبایی را باید به پس از زایمان، به تعویق بیندازید.

دکتر علیرضا میرزائی جراح دندانپزشک:

در سال ۲۰۰۷ گواهینامه ایمپلنت از دانشگاه Straumannسوئیس دریافت نمود و در سال ۲۰۰۹ موفق به دریافت Mastership لیزر از دانشگاه RWTH آخن آلمان شد و از همان سال با تلاش بسیار سیستم لیزر بافت نرم را تهیه و شروع به خدمت رسانی به بیماران در زمینه‌های مختلف مرتبط با لیزر بافت نرم مانند جراحی‌های لثه درمان ریشه با کمک لیزر Diod۹۸۰nm و دیگر فیلدها نمود. کلینیک دندانپزشکی لیزر دکتر میرزایی اولین کلینیک در ایران است که موفق به اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت ISO9001-2008 از موسسه G.I.C Guardian Independent Certification Ltd شده است.

شما می‌توانید برای ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188223212

09198216783

آدرس: تهران- بزرگراه جلال آل احمد- نرسیده به بزرگراه چمران- کوی پروانه- ساختمان پزشکان چمران- واحد 11

وب سایت: www.shafagostar.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ