توضیح دکتر جباری و دکتر صادقی؛ مراقبت های اولیه ارتودنسی

دکتر لیلا جباری و دکتر افشین میرمحمد صادقی: مشکلات ارتودنسی می‌تواند در اثر پوسیدگی و آسیب به دندان ها ایجاد شده باشد و یا در اثر زود از دست دادن دندان های شیری، و یا اینکه از عاداتی چون دم و بازدم دهانی، مکیدن انگشت و یا جویدن ناخن و لب، بوجود آمده باشد. دندانپزشک می‌تواند در ترک این عادات به شما کمک کند.

دکتر لیلا جباری و دکتر افشین میرمحمد صادقی:

مشکلات ارتودنسی می‌تواند در اثر پوسیدگی و آسیب به دندان ها ایجاد شده باشد و یا در اثر زود از دست دادن دندان های شیری، و یا اینکه از عاداتی چون دم و بازدم دهانی، مکیدن انگشت و یا جویدن ناخن و لب، بوجود آمده باشد. دندانپزشک می‌تواند در ترک این عادات به شما کمک کند.

چرا انجام مراقبتهای ارتودنسی اولیه و بموقع با اهمیت می‌باشد؟

ارتودنسی بموقع به فرزند شما اعتماد به نفس می‌دهد و لبخند را بر لبان او می‌کارد، ولی سود حاصل از انجام ارتودنسی پیشگیری و اولیه به مراتب از این ها بیشتر است. دندانپزشک کودکان می‌تواند دندان های کج شده را راست کند و آنها را به جایگاه صحیح شان هدایت نماید. مشکلات مربوط به جفت گیری و در هم رفتن دندان های دو فک را اصلاح نموده و حتی از کشیدن دندان در معالجات ارتودنسی آینده جلوگیری نماید. بدیهی است که دندان های ردیف شده و منظم را بهتر می‌توان تمیز کرد و این امر باعث کاهش استعداد به پوسیدگی و ناراحتی لثه می‌شود.

نحوه درمان ارتودنسی پیشگیری چگونه است؟

بدین منظور از وسایل و دستگاه های ارتودنسی استفاده می‌شود. بعضی از این دستگاه ها ثابت بوده و به دندان چسبانیده می‌شود و برخی متحرک بوده و قابل درآوردن می‌باشند. دندانپزشک اطفال تشخیص می‌دهد که از چه وسیله‌ای با توجه به نیاز کودک استفاده کنید، و به شما توضیح می‌دهد که چه معالجه‌ای می‌توان انجام داد و زمان تقریبی آن چقدر است.

چه مراقبت هایی در طول درمان ارتودنسی توصیه می‌گردند؟

اول: مانند بسیاری از معالجات دندانپزشکی، همکاری بیمار بسیار مورد توجه بوده و او بیشترین نقش را بر عهده دارد تمیز کردن دندان ها با استفاده از نخ و مسواک و نگهداری دستگاه ارتودنسی در دهان و مراقبت از آن در رأس قرار دارند.

دوم: معاینات منظم دندانپزشکی در کنار ویزیتهای ارتودنسی کودک شما را از پوسیدگی و بیماری های لثه محافظت می‌کند.

سوم: تماس فوری با دندانپزشک در زمانی که قسمتی از دستگاه ارتودنسی شکسته شود باعث می شود که درمان ارتودنسی به روال صحیح از نظر زمانی و کارایی ادامه یابد.

دکتر لیلا جباری و دکتر افشین میرمحمد صادقی:

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02144620836

آدرس: جنت آباد جنوبی، میدان چهارباغ، ساختمان سبز، پلاک148طبقه اول واحد 14

طرف قرار داد با بیمه شهرداری و بانک های تجارت – صادرات– مرکزی– سپه– رفاهبیمه پاسارگاد– سامان و آرمان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ