روش های کاشت مو از زبان دکتر جعفری فشارکی

mousavi
دکتر رضا جعفری فشارکی، متخصص پوست، مو و زیبایی: کاشت مو اساسا به سه روش انجام می‌شود؛ FUT و FIT و روش سوم که ترکیبی از این دو مورد است. روش ترکیبی به این طریق است که در مواردی که با FUT نتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم، روش FIT را به صورت همزمان یا چندی بعد انجام ‌دهیم که این روش را ترکیبی می‌گوییم.

دکتر رضا جعفری فشارکی، متخصص پوست، مو و زیبایی:

کاشت مو اساسا به سه روش انجام می‌شود؛ FUT, FITو روش سوم که ترکیبی از این دو مورد است.  در مواردی که با FUTنتوانیم به نتیجه دلخواه  برسیم، روش  FITرا به صورت همزمان یا  چندی بعد انجام ‌مىدهیم که این روش را  متدترکیبی می‌گوییم.

FUT

FUTبه این صورت است : نواری را از پشت‌سر بیمار برمی‌داریم و آن را به قطعات ریز  تبدیل می‌کنیم که هر قطعه یک ریشه مو دارد. درست مثل پیازچه‌ها (اگر شمابه پیازچه دقت کرده باشید یک ریشه‌ دارد که از درون آن چند ساقه درمی‌آید). البته تعداد ساقه‌ها متغیر است .بعضی‌ها یک ساقه‌ای بعضی دیگر دوتایی، سه تایی یا حتی چهارتایی هستند. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که تعداد ساقه‌ها در قطعات متفاوت هستند. وقتی تعدادی فولیکول یا پیازچه را جابه جا می‌کنیم، تعداد متفاوتی مو از درونش خارج می‌شود که می‌تواند در حقیقت فضای خالی جلوی سر یا وسط سر را پر کند. روش FUT  به ما,جراحان کاشت مو, این امکان را می‌دهد که کنترل بیشتری روی اندازه گرافت‌ها داشته باشند چون زمانی که یکی از نوارهای برش داده شده را که حاوی فولیکول‌های مو است داشته باشیم، میتوانیم آن نوار مو را به چند هزار گرافت کوچک تقسیم کنیم. سپس منطقه‌ای که نوار موی برش داده شده از آن برداشته شده، بخیه پلاستیک زده می‌شود.

گرافت چیست؟

اگر با ذره‌بین به دقت به موهای جلو یا پشت سر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تعدادی از موها به صورت تک‌شاخه، تعدادی به صورت دو شاخه، تعدادی به صورت سه شاخه و بعضا تعدادی هم به صورت چهار شاخه از پوست خارج شده‌اند. به هر یک از این دسته‌های یک تا چهارتایی گرافت گفته می‌شود.

FIT

FITبه این صورت است که بدون بخیه موها را تک تک درمی‌آوریم (درست مانند پیازچه که می‌خواهید تک تک از خاک بیرون بکشید و جای دیگر قرار دهید یا بکارید). در این روش نیازی به برداشت نوار از پشت سر نیست، بلکه با استفاده از یک پانچ ظریف، فولیکول‌های مو را خارج می‌کنیم. عمل برداشت مو معمولا از پشت سر انجام می‌شود. در مرحله بعد فولیکول‌های مو زیر میکروسکوپ از یکدیگر جدا می‌شوند. در نهایت (دقیقا مانند روش قبل) شکاف‌های ظریفی در محل مورد نیاز در پوست سر ایجاد شده و گرافت‌ها کاشته می‌شوند.

روش ترکیبی

روش ترکیبی هم، همان‌طور که از اسمش پیداست، ترکیب این دو روش یعنیFUT  وFITاست.

دکتر رضا جعفری فشارکی، متخصص پوست، مو و زیبایی پس از طی دوره 7 ساله پزشکی به دریافت مدرک دکترای پزشکی در سال 1371 نائل آمدند، ایشان تحصیلات تخصصی خود را در رشته پوست،‌ مو و زیبائی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پایان رسانیدند. از سال 2002 تا 2005 میلادی دوره کلینیکال پوست و بیماریهای آمیزشی را در آکادمی تخصصی کی اف KIEF گذراندند. هم اکنون عمده فعالیت ایشان پیوند مو- لیزر موهای زائد با مجهزترین دستگاههای آمریکایی،‌ پاک کردن تاتو با کمک لیزر،  پیکر تراشی با دستگاههای بلژیکی و آلمانی و جوانسازی با روش هایفو و RF فرکشنال، لیزر اربیوم و CO2 است. علاوه بر آن ویزیت و سایر خدمات زیبائی و جوانسازی از مجله تزریق دیسپورت (بوتاکس انگلیسی) و بهترین مارکهای فیلر و ژل در حیطه فعالیت کلینیکی ایشان است.

دکتر رضا جعفری فشارکی عضو انجمن متخصصین پوست ایران نیز هستند.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122782167

آدرس: پاسداران- نبش گلستان دوم- ساختمان پزشکان امیر- طبقه پنجم- واحد 20

وب سایت: www.drfesharaki.co/fa

drfesharakii

dr.rezajf

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ