بوتاکس، واقعا راز جوانی است؟ (توضیح دکتر جعفری فشارکی)

دکتر رضا جعفری فشارکی، متخصص پوست، مو و زیبایی: بوتاکس در حقیقت دارویی است که برای بازکردن یا همان بی‌حرکت کردن عضلات به کار می رود. چین و چروک‌هایی که در یک سوم بالای صورت هست معمولا براثر انقباض عضلانی ایجاد می‌شوند.

دکتر رضا جعفری فشارکی، متخصص پوست، مو و زیبایی:

بوتاکس در حقیقت دارویی است که برای بازکردن یا همان بی‌حرکت کردن عضلات به کار می رود. چین و چروک‌هایی که در یک سوم بالایی صورت هست معمولا براثر انقباض عضلانی ایجاد می‌شوند. متخصص پوست با این عضلات آشناست، لذا با کمک بوتاکس فعالیت آن‌ها را متوقف می‌کنیم و در نتیجه خطوط پوست باز می‌شود. با کمک بوتاکس می‌توانیم خط اخم و خطوط اطراف چشم را از بین ببریم. البته این ماده موارد مصرف دیگری هم دارد.

آیابوتاکس فقط کارش جوان‌سازی است؟

خیر با کمک این ماده می‌توانیم تعریق زیاد زیر بغل و کف دست را هم از بین ببریم. البته  در قسمت زیر بغل انجام آن براى بیمار راحت تر است. در رابطه با درمان تعریق کف دست بهتر است بدانید که تزریق خیلی دردناک است و باید در شرایط بى دردى انجام شود.

بوتاکس غیرتقلبی چه بوتاکسی است؟

بوتاکس انواع مختلفی  دارد که بهترین و رایج‌ترین نوع آن انگلیسی است که بدون عارضه است  و به نام Dysport  نامیده می‌شود. نوع دیگر آن آمریکایی است و در حقیقت متعلق به شرکت آلرگان آمریکاست، ولی در ایران موجود نیست. نوع کره‌ای بوتاکس هم به نام نورونوکس موجود است. انواع نام برده شده دارای مجوز هستند ولی سایر بوتاکس‌هایی که تحت عنوان کانادایی گفته می‌شوند مجوز وزارت بهداشت ندارند و معمولا چینی هستند.

افراد از چه طریقی می‌توانند بوتاکس اصل یا غیر اصل را تشخیص دهند؟ آیا برای فرد عادی قابل تشخص است؟

باید در پاسخ به این سوال بگویم که تنها موردی که باعث می‌شود فرد بتواند بوتاکس اصل از غیر اصل را تشخیص دهد، اعتماد به پزشک است. غیر از اعتماد مورد دیگر قیمت است؛ بوتاکس‌هایی که مجوز ندارند ارزان‌تر از بوتاکس‌های مجوز دار هستند. همچنین بوتاکس‌های تقلبی ممکن است برای بیمار حساسیت‌هائی مثل خارش ,تورم و قرمزی ایجاد کنند.

آیابوتاکس عارضه دارد

بوتاکسی که اصل نباشد برای بیمار عوارضی را به همراه دارد. از جمله می‌تواند ابروها را به‌صورت زشت و نامتقارن شکل دهد یا اینکه پلک‌ها به شدت دچار افتادگی شوند.  البته باید به این نکته هم اشاره کنم که افتادگی پلک‌ها همیشه به خاطر تقلبی بودن بوتاکس نیست، گاهی اشکالات تکنیکی هم که مربوط به پزشک است باعث به‌وجود آمدن این عارضه در افراد می‌شود.وگاهى پاسخ هاى غیر طبیعى مربوط به طبیعت بیمار است. اگر جنس بوتاکس خوب باشد و تقلبی نباشد، بعد از یک تا دو هفته نتیجه تزریق کاملا مشخص می‌شود. اما روش تزریق در نتیجه حاصله، بسیار مهم است و حتما باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

چه افرادی دور بوتاکس را خط بکشندو اصلا از آن استفاده نکنند؟

معمولا خانم‌های باردار باید از تزریق بوتاکس خودداری کنند. در مورد خانم‌های شیرده هم بهتر است که بوتاکس انجام نشود. در مورد افرادی که بیماری‌های عصبی مثل بیماری میاستنی‌گراو دارند نباید بوتاکس بزنند. همچنین افرادی که در حال استفاده از آمپول‌های آنتی‌بیوتیک مثل جنتامایسین و آمیکاسین هستند که درحقیقت به اینها آمینوگلیکوزید می‌گویند هم نباید به سمت بوتاکس بروند برای همین لازم است که بیمار به پزشک خود اعلام کند که از چه داروهایی استفاده می‌کند تا در صورت احتمال بروز عارضه، بوتاکس تزریق نشود.

دکتر رضا جعفری فشارکی، متخصص پوست، مو و زیبایی پس از طی دوره 7 ساله پزشکی به دریافت مدرک دکترای پزشکی در سال 1371 نائل آمدند، ایشان تحصیلات تخصصی خود را در رشته پوست،‌ مو و زیبائی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به پایان رسانیدند. از سال 2002 تا 2005 میلادی دوره کلینیکال پوست و بیماریهای آمیزشی را در آکادمی تخصصی کی اف KIEF گذراندند. هم اکنون عمده فعالیت ایشان پیوند مو- لیزر موهای زائد با مجهزترین دستگاههای آمریکایی،‌ پاک کردن تاتو با کمک لیزر،  پیکر تراشی با دستگاههای بلژیکی و آلمانی و جوانسازی با روش هایفو و RF فرکشنال، لیزر اربیوم و CO2 است. علاوه بر آن ویزیت و سایر خدمات زیبائی و جوانسازی از مجله تزریق دیسپورت (بوتاکس انگلیسی) و بهترین مارکهای فیلر و ژل در حیطه فعالیت کلینیکی ایشان است.

دکتر رضا جعفری فشارکی عضو انجمن متخصصین پوست ایران نیز هستند.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122782167

آدرس: پاسداران- نبش گلستان دوم- ساختمان پزشکان امیر- طبقه پنجم- واحد 20

وب سایت: www.drfesharaki.co/fa

drfesharakii

dr.rezajf

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ