بهترین روش رفع چاقی شکمی در کلینیک آتریسا

دکتر رضا کریمیان،پزشک کلینیک زیبایی آتریسا: دو نوع چاقی وجود دارد. اگر نسبت وزن به قد زیاد باشد می‌گوییم فرد چاق است. برخی‌ هم هستند که چاقی‌های منطقه‌ای یا موضعی دارند اما اضافه وزن زیادی ندارند. با کمک فرمولی به نام BMI میزان توده چربی بدن را براساس قد و وزن محاسبه می‌کنیم.

دکتر رضا کریمیان، پزشک کلینیک زیبایی آتریسا:

دو نوع چاقی وجود دارد. اگر نسبت وزن به قد زیاد باشد می‌گوییم فرد چاق است. برخی‌ هم هستند که چاقی‌های منطقه‌ای یا موضعی دارند اما اضافه وزن زیادی ندارند. با کمک فرمولی به نام  BMI میزان توده چربی بدن را براساس قد و وزن محاسبه می‌کنیم. نسبت وزن تقسیم بر قد به توان 2 عددی به ما می‌دهد که اگر این عدد بالای میزان تعیین شده باشد فرد جزو گروه  چاق‌ها قرار می‌گیرد. چاقی به سه دسته کم، مفرط و مرضی تقسیم می‌شود. چاقی‌هایی که کم یا مفرط هستند را می‌توان با فرمول BMI به دست آورد اما برای چاقی‌های مرضی نیاز است از فرمول دیگری استفاده کنیم. برای درمان چاقی باید بگویم که اگر BMI ما بالای‌30 یا حتی 35 باشد باید از اعمال جراحی لاغری استفاده کنیم. اما  اگر BMI ما زیر30 یا گاهی‌35 باشد، باید از عمل‌هایی استفاده شود که چربی‌های موضعی را از بین می‌برند. اما اگر BMI شما بالای 35‌باشد دیگر وارد گروه افرادی می‌شوید که چاقی‌های مرضی دارند و باید از روش لاپاراسکوپی برای درمان استفاده شود که به دلیل کاهش کالری دریافتی روزانه، وزن هم به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند. البته در گذشته برای جراحی چاقی‌های مرضی کل شکم را باز می‌کردند و حجم معده را تغییر می‌دادند، اما امروزه با کمک روش لاپاراسکوپی و ایجاد چند سوراخ ( بین 5 تا 6 عدد سوراخ نیم سانت) روی شکم عمل جراحی انجام می‌شود، به‌همین دلیل عوارض بعد از عمل خیلی کمتر و دوران بهبودی بیمار خیلی سریع‌تر از پیش است. همچنین درد کمتری را بیمار تحمل می‌کند و بازگشت به زندگی عادی سریع‌تر اتفاق می‌افتد. اما افرادی که BMI‌شان پایین‌‌تر از30 و 35 است و چاقی‏‌های منطقه‌ای دارند (مثلا اطراف شکم، پهلو، ران، بازو و …) با روش‌های مختلف مثل لیپوساکشن، لیزر لیپولیز، لیپوماتیک و … می‌توانیم این چربی‌های منطقه‌ای را از بین ببریم.

کدام روش برای از بین بردن چاقی موضعی، ارجح‌تر است؟

از بین روش‌های نام برده لیپوماتیک از همه کم عارضه‌تر و بهبودی‌ سریع‌تر و جواب‌دهی بهتری دارد. همچنین این عمل تقریبا سرپایی است و نیازی به بی‌هوشی عمومی نیست، چرا که با  بی‌حسی موضعی می‌توان این عمل را انجام داد. بین 3 تا 5 ساعت ممکن است عمل به طول بینجامد. همچنین نکته مهمی که همه افراد باید به آن توجه و اجرا کنند پوشیدن گن است.  بعد از عمل پوشیدن گن اجباری است و باید افراد از آن استفاده کنند. برای اینکه نتیجه عمل مطلوب باشد باید منطقه‌ای که عمل شده را بین یک تا 3 ماه با گن بپوشانیم. برخی پوست‌های اضافه بعد از عمل جمع نمی‌شوند و حالت شل و افتاده‌‌ای دارند که باید پوست‌های اضافه شان حذف شوند. بعضی افراد پوست‌شان خیلی شل نیست و با همین گن، به صورت اتوماتیک آن مقدار پوست اضافه جمع می شود.

آیا پوست‌های اضافه‌ای که با گن از بین نمی‌روند را می‌توان حین عمل لیپوماتیک برداشت؟

دو روش را می‌توان در این زمینه به کار ببرد؛ اگر کسی مایل باشد می‌توان همزمان با برداشتن چربی اضافه پوست اضافه را هم برداریم. البته این کار مستلزم این است که عمل در اتاق عمل صورت گیرد. اما اگر همان زمان این کار صورت نگیرد باید عمل لیپوماتیک انجام شود و بعد از 6 ماه تا یک سال در مورد پوست اضافه تصمیم‌گیری کرد چرا که گاهی اوقات می بینیم که بعد از گذشت زمان پوست با استفاده از گن آن قدر جمع می شود که دیگر نیازی به عمل جراحی دوباره نیست.  تقریبا حدود 80 درصد قبل از عمل می‌توانیم حدس بزنیم که کدام افراد بعد از عمل نیاز به جمع کردن پوست دارند و کدام افراد ندارند.

خیلی از افراد با شنیدن اسم گن ممکن است سوالاتی در ذهن‌شان ایجاد شود و برای‌شان استفاده از این وسیله کمی آزاردهنده باشد. آیا این گن‌ها بیمار را اذیت می‌‌کند؟

گن یک لباس تنگ و کشی است که مناطق چربی را تحت فشار قرار می‌دهد تا مایع باقی مانده تخلیه شود. همچنین علاوه بر این کار شکم، پهلو و نواحی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند را فرم می‌دهد. استفاده از آن آزاردهنده نیست و شاید  یکی دو روز اول استفاده از آن برای بیمار سخت باشد اما با گذشت زمان به آن عادت خواهد کرد. همچنین با گذشت هفته‌ها باید سایز گن نسبت به روزهای اول تنگ‌تر شود تا عملکردش به درستی صورت گیرد.  

چه تفاوتی بین افرادی که از گن استفاده می‌کنند و استفاده نمی‌کنند، وجود دارد؟  

اگر نکات بعد از عمل رعایت نشود به خصوص پوشیدن گن، ممکن است مایع در بافت‌ها باقی بماند و باعث شود که مجدد بافت در آن ناحیه تشکیل شود. همچنین نتیجه عمل خوب نخواهد بود. چرا که سایز با کمک این روش به خوبی کاهش پیدا می‌کند.

مرکز پزشکی؛ لیزر و زیبایی آتریسا 

یکی از مجهز ترین مراکز زیبایی واقع در غرب تهران است که با چهارسال سابقه و فعالیت مستمر ارائه دهنده کلیه خدمات زیبایی شامل: لیزر موهای زائد بدن، تزریق ژل و بوتاکس، میکرونیدلینگ(جوانسازی پوست)، لیپوماتیک (پیکرتراشی)، کاشت مو به روش های فوت و فیت fut&fit است. مشاوره رایگان توسط پزشک جراح انجام می‌شود. 

جهت تماس با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02144891500

آدرس: بلوار اشرفی اصفهانی، بالاتر از اتوبان همت، نبش گلستان شرقی، ساختمان قصر، پلاک 283، طبقه 3، واحد 10 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ