نظر دکتر عادل محمدی درباره جراحی پلک (بلفارو پلاستی)

دکتر عادل محمدی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و پلاستیک بینی و صورت: با گذشت زمان و بالارفتن سن٬ پلک‌های شما حالت افتاده پیدا می‌کنند. این اتفاق نه تنها باعث می‌شود که سالخورده‌تر به نظر بیایید٬ بلکه بر چشم‌هایتان سنگینی هم می‌کند. اگر پلک‌های افتاده دارید٬ جراحی زیبایی پلک چشم می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

دکتر عادل محمدی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و پلاستیک بینی و صورت: 

امروزه جراحی پلک یا بلفارو پلاستی یکی از شایع ترین اعمال جراحی جوانسازی صورت تلقی می شود.

تغییرات پیری پلک aging

با بالارفتن سن٬ عضلات زیر پوست هم ضعیف‌تر می‌شود و به چربی‌ها این امکان را می‌دهد تا بیرون بزنند و این مسئله به ایجاد کیسه‌هایی خصوصا در پلک پایینی چشم می‌انجامد. عضلات بالابر که باعث بالارفتن پلک بالایی چشم می‌شود به مرور ضعیف‌تر شده و باعث افتادگی آن می‌شود. خط و خطوط ریز و چروک‌ها در پوست‌های ظریف و حساس اطراف پلک به مرور خود را نشان می‌دهند. در نتیجه صورت شما حالت خسته و خواب‌آلود خواهد داشت. این تغییرات از زیبایی چشم می‌کاهد.

حاصل روند پیری معمول با افزایش سن و نیز تحت تأثیر عوامل فیزیکی مانند نور آفتاب (اشعه ماوراء بنفش) و مصرف سیگار و نیز حرکات زیاد شدید عضلات صورت ( mimick عضلات صورت) مانند اخم کردن و غیره می باشد.

پوست پلک از نظر ساختاری و آناتومیک دارای لایه های متعدد می باشد از سطح به عمق شامل پوست و لایه زیر مخاط نازک و سپس عضله پلک (بنام اربیکولاریس چشمی) و لایه چربی دور عضله و سپس پستوم (لایه سفت نگهدارنده بافتهای عمقی) و نیز عضله بالا بردن پلک فوقانی و عضله مولر در مورد فقط پلک فوقانی و در عمق ترین قسمت مخاط ملتحمه یا کونژ قرار دارد.

در حین جراحی پلک جراح حاذق و آگاه به آناتولی ساختاری پلک قسمتی از پوست اضافه و در صورت اکتازی یا شلی بیش از حد عضله اوربیکولاریس را برداشته و اگر بیمار دارای حالت پف پلک puffiness باشد می توان بخشی از چربی زیر عضله اوربیکولاریس را هم برداشت البته جراح باید مواظب باشد که چربی به مقدار زیاد برداشته نشود چرا که در این صورت چشم می تواند دچار گودی بیش از حد شود.

در حین عمل بلفاروپلاستی باید مقدار پوست به میزان لازم برداشته شود و در صورت برداشتن بیش از حد پوست ممکن است چشم در حالت خوابیدن و استراحت کاملاً بسته نشود که در این صورت به عارضه خشکی قرنیه و سوزش آن و در نتیجه عفونت قرنیه ختم شود از طرفی در صورتی که پوست کم برداشته شود تغییر زیبایی حاصل از عمل کاهش می یابد در جراحی پلک بالا می بایست از دستکاری در لایه های عمقی پلک بخصوص نزدیک مژه ها پرهیز کرد چرا که ممکن است به عضله بالا برنده پلک و عضله مولر آسیب برسد که در این صورت پلک بالا دچار افتادگی یا پتوز می شود عمل زیبایی پلک باید با ظرافت زیادی انجام گردد و همچنین عروق بسیار زیر آن توسط دستگاه کوتربای پولار منعقد یا کوتر شود تا از خونریزی احتمالی بعدی جلوگیری شود بندرت ممکن است بعلت مصرف داروهای غیر استروئیدی ضدالتهابی مانند آسپرین یا بروفن و ناپروکسن و غیره و نیز مشکلات انعقادی و عدم هموستاز کافی (بندآوردن عروق خونریزی دهنده) بعداز عمل هماتوم یا اکیموز یا کبودی بیش از حد دیده شود لذا بیماران طی پیگیری قبل از عمل می بایست از مصرف آسپرین و سایر مسکن ها بغیر از استامینوفن حداقل 10 روز قبل از عمل پرهیز داشته باشند بیماران دارای فشارخون بالا می بایست قبلاً تحت کنترل بوده و فشارخون آنها تا حد نرمال پایین آورده شود البته قابل ذکر است مقدار کم کبودی یا اکیموز در محل عمل پلک بالا یا پایین طی 3-2 روز اول طبیعی می باشد ولی به مرور زمان کاهش می یابد. بیماران طی هفته اول بعداز عمل از نگاه کردن به نور زیاد بخصوص تلویزیون پرهیز داشته باشند برای جلوگیری از عفونت و کاهش درد حاصل پلک زدن از پماد آنتی بیوتیک چشمی استریل استفاده نمایند عمل پلک یا بلفاروپلاستی را می توان از سن 35 سالگی به بالا که تغییرات پیری یا aging شروع می شود انجام داد این عمل طی عمر قابل تکرار می باشد البته جراحان معمول بعداز عمل اول به بیماران توصیه می کنند که برای جلوگیری بیش از حد aging (پیری) از کرم های مرطوب کننده اطراف چشم استفاده و همچنین از نور خورشید پرهیز و از حرکات شدید عضلات صورت (میمیک زیاد صورت) مانند اخم کردن و غیره پرهیز داشته باشند.

دکتر عادل محمدی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و پلاستیک بینی و صورت: 

دارای بورد تخصصی پلاستیک بینی و صورت است، دکتر محمدی با انجام بیش از پنج هزار جراحی زیبایی بینی موفق و سایر جراحی‌های زیبایی صورت مانند پلک، ابرو، لیفت صورت و گردن انواع پروتز جزو سوابق درخشان ایشان است. دکتر محمدی در زمینه انجام رینوپلاستی انواع بینی‌های گوشتی، استخوانی و کج دارای ابتکارات علمی و عملی هستند و همچنین جراحی بدون درد و کبودی مشخص از ابتکارات ایشان است. وی همچنین در جراحی‌‌های شایع گوش و حلق و بینی مانند: لوزه، ترمیم پارگی پرده گوش و غیره دارای تجربیات فراوانی هستند.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

موبایل: 09128106707

آدرس: ولیعصر- نرسیده به ونک-ساختمان پزشکان آریا  

وب سایت: http://dradelmohamadi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ