برای جوانسازی پوست خود با کلینیک آتریسا همراه شوید

دکتر رضا کریمیان،پزشک کلینیک زیبایی آتریسا: بوتاکس برای درمان چین و چروک‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای پر کردن نواحی گود یا حجم دادن به برخی اعضای بدن از جمله لب‌ها، گونه‌ها و ... از ژل استفاده می‌شود.

دکتر رضا کریمیان، پزشک کلینیک زیبایی آتریسا:

یکی از رایج‌ترین روش‌های جوانسازی بوتاکس است، برخی‌ها در مورد این روش اطلاعاتی دارند و بعضی‌ها بدون آگاهی کافی این کار را انجام می‌دهند. در این مقاله برای آگاهی بیشتر به توضیح در این مورد می‌پردازیم

بوتاکس برای فلج کردن عضلات تزریق میشود که در گذشته یک روش درمانی برای افرادی بوده که دچار مشکل تنگی و زخم  مقعد بوده‌اند.  همچنین بوتاکس را برای افرادی تزریق می‌کردند که یک طرف عضلات‌شان فلج شده بود، به‌همین دلیل به عضلات طرف مقابل بوتاکس تزریق می‌کردند تا  فلج شوند و ظاهر متقارنی پیدا کند. اما مدتی است که این روش در زمینه زیبایی هم فوایدی را به همراه دارد. اما به‌طور کلی برای چین و چروک‌های سطحی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بوتاکس باعث می‌شود عضله شما به‌طور نسبی فلج شود، به‌همین دلیل اگر  به‌طور کامل فلج نشود عضله منقبض نمی‌شود و به‌دنبال آن پوست کمتر دچار چین و چروک می‌شود. البته بوتاکس را نمی‌توان در همه قسمت‌های صورت تزریق کرد و یکسری محدودیت‌ها وجود دارد. برای همین حتما باید این کار توسط متخصص انجام شود.

آیا بوتاکس مزایای دیگری هم دارد؟

بله، یکی از مزیت‌های بوتاکس، کاهش تعریق زیر بغل است. افرادی که از تعریق زیاد و بوی بد آن رنج می‌برند، می‌توانند از این روش برای کاهش این مشکل استفاده کنند. البته فراموش نکنید که بوتاکس دوره دارد و با یک بار تزریق نمی‌توان این مشکل را درمان کرد و باید دوره آن طی شود. ممکن است دوره درمانی‌اش بین چهار تا هفت ماه باشد. البته دوره درمان فقط شامل درمان تعریق نیست و برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت هم باید دوره درمان کامل شود.

چه افرادی کاندیدای مناسب برای انجام این روش هستند؟

افرادی که چین و چروک سطح دارند، می‌توانند با تزریق بوتاکس این مشکل را حل کنند. همچنین می‌توانید خط اخم، چین و چروک‌های پلک و گوشه‌های چشم را توسط بوتاکس درمان کنیم.

تزریق بوتاکس از پیری زودرس جلوگیری می‌کند؟

برای تزریق بوتاکس زمان و سن خاصی را نمی‌توان اعلام کرد اما به‌طور کلی بوتاکس پیشگیری نمی‌کند بلکه به عنوان درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ژل، یکی دیگر از روش‌های جوان سازی است. می توانید در مورد این روش بیشتر توضیح بدهید؟

بوتاکس برای درمان چین و چروک‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای پر کردن نواحی گود یا حجم دادن به برخی اعضای بدن از جمله لب‌ها، گونه‌ها و … از ژل استفاده می‌شود. البته در مورد ژل هم باید به این نکته اشاره کنم که تزریق آن هم مانند بوتاکس زمان دارد. در گذشته از ژل‌هایی به نام  پاژ استفاده می‌شد که دراز مدت بود، و عوارض زیادی داشتند، به‌همین دلیل آن ژل‌ها جمع‌آوری شدند و مدتی است ژل‌هایی وارد بازار شده‌اند که ماندگاری کمتری نسبت به ژل‌های نام برده شده دارند اما عوارض‌شان کمتر است. همچنین  این ژل‌ها آنزیم‌های خنثی‌کننده دارند یعنی اگر شما تزریق کردید و بعد از تزریق ژل نامناسب بود و از آن خوش‌تان نیامد یا بیشتر از حجم تزریق شده بود می‌توان با آنزیم این مشکل را برطرف کرد. اما در گذشته ژل‌های پاژ را مجبور بودند از طریق جراحی تخلیه کنند.

از کجا متوجه شویم، ژلی استاندارد است یا نه؟

 کلا باید از ژل‌هایی استفاده شود که مورد تایید وزارت بهداشت ایران و  FBA آمریکا باشد، چرا که اگر از ژل ها یا حتی بوتاکس های غیراستاندارد استفاده شود، احتمال بروز عوارض بالاست.

بوتاکس یا ژل‌های تقلبی چه عوارضی دارند؟

اگر خود ماده ژل بوتاکس نامناسب باشد در برخی موارد ممکن است باعث از بین رفتن پوست شود. همچنین ممکن است باعث تخریب بافت یا حتی زخم شدن پوست شود و ایجاد حساسیت کند. این در حالی است که اگر تزریق به درستی انجام نشود و فرد غیرمتخصصی این کار را انجام دهد ممکن است صدمات جبران ناپذیری را برای فرد به‌وجود آورد.

تزریق چربی چه کمکی در جوان‌سازی پوست می‌کند؟

دقیقا کاری را که ژل انجام می‌دهد، چربی هم انجام می‌دهد با این تفاوت که چربی از خود فرد گرفته می‌شود و بعد از انجام یک‌سری اقدامات به خود فرد تزریق می‌شود. مزیت تزریق چربی این است که چون از خود فرد گرفته می‌شود واکنش‌های آلرژیکی و حساسیتی کم‌تر است. اما چربی ممکن است بعد از تزریق مقداری از آن جذب شود و مقدار کمی از آن باقی بماند که با تکرار این مسئله هم برطرف می‌شود. البته بستگی به محل تزریق تعداد دفعات تکرار تزریق متفاوت است، به‌عنوان مثال در ناحیه سینه ممکن است نیاز باشد سه بار تزریق در فواصل صورت گیرد، اما در نواحی دیگر تعداد دفعات کم‌تر یا بیشتر باشد.

چربی را چگونه به‌دست می‌آورند؟

چربی را همان‌طور که گفته شد از خود فرد دریافت می‌کنند. به‌عنوان مثال چربی را  از نواحی مثل پهلو، باسن یا به‌طور کلی مناطقی که چربی تجمع دارد، گرفته می‌شود.

به‌طور خلاصه باید بگویم بوتاکس برای فلج کردن عضله و از بین بردن چین و چروک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژل و چربی برای پر کردن گودی یا حجم دادن چین و چروک‌های عمیق تزریق می‌شوند. 

مرکز پزشکی؛ لیزر و زیبایی آتریسا 

یکی از مجهز ترین مراکز زیبایی واقع در غرب تهران است که با چهارسال سابقه و فعالیت مستمر ارائه دهنده کلیه خدمات زیبایی شامل: لیزر موهای زائد بدن، تزریق ژل و بوتاکس، میکرونیدلینگ(جوانسازی پوست)، لیپوماتیک (پیکرتراشی)، کاشت مو به روش های فوت و فیت fut&fit است. مشاوره رایگان توسط پزشک جراح انجام می‌شود. 

جهت تماس با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02144891500

آدرس: بلوار اشرفی اصفهانی، بالاتر از اتوبان همت، نبش گلستان شرقی، ساختمان قصر، پلاک 283، طبقه 3، واحد 10 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ