عمل جراحی زیبایی بینی در کلینیک آتریسا

دکتر رضا کریمیان، پزشک کلینیک زیبایی آتریسا: جراحی‌های بینی کلا به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یکی جراحی که نقش درمانی دارند و دیگری جراحی‌هایی که صرفا جنبه زیبایی دارند و هیچ نقش درمانی ندارند.

دکتر رضا کریمیان، پزشک کلینیک زیبایی آتریسا:

جراحی‌های بینی کلا به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یکی جراحی که نقش درمانی دارند و دیگری جراحی‌هایی که صرفا جنبه زیبایی دارند و هیچ نقش درمانی ندارند. می‌توان گفت جراحی که کاملا جنبه زیبایی داشته باشد، تقریبا در ایران نداریم. یعنی اغلب کسانی که درمان می‌شوند درجاتی از انحراف بینی دارند که حتی ممکن است برای بیمار آزار دهنده نباشد و احساس کند تنفسش خوب است. ولی اگر عمل زیبایی انجام شود اما انحراف بینی اصلاح نشود، فرد دچار مشکل خواهد شد چرا که ساختار کلی بینی کوچک شده است اما انحراف همچنان باقی مانده است. بنابراین همزمان با جراحی زیبایی بینی انحراف بینی هم اصلاح می‌شود.  

نتیجه عمل کدام بینی بهتر است؟ بینی‌های گوشتی یا استخوانی؟!

بینی‌هایی که استخوانی هستند و پوست ظریفی دارند، طبیعتا عمل جراحی نتایج بهتری خواهد داشت، اما بینی‌هایی که به اصطلاح به بینی گوشتی معروف هستند چون پوست ضخیمی دارند نتیجه عمل این دسته از بینی‌ها به مطلوبی بینی‌های استخوانی نیست. البته این گفته به این معنا نیست که بینی‌های گوشتی را نمی‌توان عمل کرد یا به طور حتم، بینی بعد از عمل فرم بدی پیدا می‌کند؛ بلکه اگر بدون در نظر گرفتن بینی‌های استخوانی بخواهیم نظر بدهیم باید بگوییم که ظاهر بینی‌های گوشتی بهتر از قبل عمل خواهد شد. همچنین برخی افراد به اشتباه بینی‌های غضروفی را همان بینی‌های گوشتی می‌دانند در صورتی که این‌گونه نیست و به بینی‌هایی گوشتی گفته می‌شود که پوست ضخیمی دارند. بعضی اوقات هم می‌توان بعد از عمل با کمک تزریق ظاهر بینی‌های گوشتی را بهتر کرد.

منظور شما از تزریق چیست؟

تزریق یعنی بعد از عمل هر وقت نیاز باشد پزشک توسط کورتن ضخامت پوست را تغییر می‌دهد.  

آیا برای درمان بیماریهای تنفسی مثل سینوزیت و پولیپ نیاز است که بینی عمل جراحی باز شود؟

اگر بیمار فقط قصد درمان مشکلات تنفسی از جمله سینوزیت و پولیپ را داشته باشد، می‌تواند از جراحی بسته یعنی آندوسکوپی کمک بگیرد. هیچ برشی از بیرون به بینی داده نمی‌شود. اما بازهم نیاز است که بعد از عمل از تامپون استفاده شود که ممکن است چند روزی بیمار را با مشکل تنفسی مواجه کند اما بعد از خارج کردن تامپون‌ها این مشکل هم رفع خواهد شد.

آیا گذاشتن تامپون اجباری است؟

اگر بیمار حین عمل خونریزی  قابل ملاحظه ای نداشته باشد، می توان از تامپون استفاده نکرد و مشکلی هم به وجود نخواهد آمد. ولی اگر بیمار خونریزی در عمل‌هایی که نقش درمانی دارد (یعنی پولیپ، سینوزیت و …)، داشته باشد باید بعد از عمل از تامپونهای بزرگی استفاده شود، چرا که اینها باید بتوانند دهانه سینوس و حتی شاخک‌های بینی را به خوبی بپوشانند.  اما اگر عمل بینی صرف برای زیبایی یا درمان انحراف بینی باشد، باید از تامپون‌های کوچک استفاده کنیم.

اگر کسی مشکل انحراف بینی یا حتی سینوزیت داشته باشد و آنها را درمان نکند، مشکلی برایش پیش خواهد آمد؟

اگر سینوزیت آلرژیک یا چرکی نباشد و دهانه سینوس باز باشد، می‌توان با درمان‌های آنتی‌بیوتیکی و دارویی بیماری را تحت کنترل گرفت. اما در بعضی موارد به خصوص اگر دهانه سینوس بسته شده باشد نیاز است که جراحی انجام شود و اگر جراحی صورت نگیرد ممکن است این مشکل باعث به‌وجود آمدن ضایعاتی از جمله آبسه یا  مشکلاتی در چشم یا مغز شود.

انحراف بینی چطور؟

اگر انحراف بینی شدید باشد و باعث شود فرد احساس تنگی نفس کند (یعنی اکسیژن به مغز بیمار کم برسد) باعث می‌شود که در آینده به خصوص با بالا رفتن سن مستعد بالا رفتن فشارخون یا بیماری‌های قلبی شود.  

ترمیم بینی عوارض دارد؟

ترجیحا بهتر است بینی یک بار عمل شود یعنی حتی اگر قرار باشد هم عمل زیبایی انجام شود و هم عمل انحراف بینی، هردو در یک عمل انجام شوند.   بهتر است بینی یک بار بازبشود. با این حال در برخی موارد می‌توان ترمیم‌های کوچک را بدون آن که نیاز باشد بیش از حد بینی باز شود (یعنی در حد عمل جراحی اولیه بزرگ نیست) را انجام داد. بهتر است بدانید که عمل جراحی ترمیمی بهتر است حداقل 6ماه تا یک سال با عمل جراحی اولیه فاصله داشته باشد.

ورم بینی چه مدت بعد از جراحی از بین می‌رود؟

بیشترین ورم در دو ماه اول بعد از جراحی است، برای همین گفته می‌شود که بیمار از چسب استفاده کند.  چسب در واقع هم ورم بینی را از بین می‌برد و هم از شدت تابش آفتاب جلوگیری می‌کند. به این دلیل که  پوست بینی بعد از جراحی خیلی حساس می‌شود. در پوست‌هایی که ضخیم هستند فرد باید بین هشت ماه تا یک‌سال صبر کند تا ورم از بین برود اما پوست‌هایی که نازک هستند بین 6 ماه تا هشت ماه تقریبا می‌توانند به نتیجه قطعی‌ بعد از عمل جراحی برسند.

بهتر است عمل بینی، قبل از لازیک چشم باشد یا بعد از آن؟

در صورتی که  بخواهیم عمل لازیک را اول انجام دهیم سپس عمل زیبایی، باید بین آنها دو ماه فاصله باشد،  بعد از دو ماه فاصله هیچ اتفاقی برای بیمار رخ نمی‌دهد. درصورتی که قرار باشد اول عمل زیبایی انجام شود بعد لازیک می‌توان به فاصله یک هفته این عمل را انجام داد.

مرکز پزشکی؛ لیزر و زیبایی آتریسا 

یکی از مجهز ترین مراکز زیبایی واقع در غرب تهران است که با چهارسال سابقه و فعالیت مستمر ارائه دهنده کلیه خدمات زیبایی شامل: لیزر موهای زائد بدن، تزریق ژل و بوتاکس، میکرونیدلینگ(جوانسازی پوست)، لیپوماتیک (پیکرتراشی)، کاشت مو به روش های فوت و فیت fut&fit است. مشاوره رایگان توسط پزشک جراح انجام می‌شود. 

جهت تماس با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02144891500

آدرس: بلوار اشرفی اصفهانی، بالاتر از اتوبان همت، نبش گلستان شرقی، ساختمان قصر، پلاک 283، طبقه 3، واحد 10 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ