توضیح دکتر وفائی در مورد جراحی زیبایی پلک ها

دکتر حمیدرضا وفائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی: جراحی زیبایی پلک را می توان در مطب، درمانگاه یا بیمارستان انجام داد. معمولاً جراحی به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری ندارد. زمان انجام جراحی متغیر است و بسته به آنکه جراحی روی پلک بالا یا پایین یا هر دو انجام گیرد بین یک تا سه ساعت طول می کشد. جراحی معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود اما بسته به وضعیت بیمار و با صلاحدید پزشک ممکن است بیمار به طور کامل بیهوش شود.

دکتر حمیدرضا وفائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی:

چشم های شما، اولین عضوی از صورتتان هستند که توجه افراد را جلب می کنند و در جذابیت صورت شما نقش بسزائی دارند. پلک ها علاوه بر حفاظت از چشم ها در زیبائی آن مؤثر می باشند. متأسفانه با گذشت زمان، ممکن است بعلت شل شدن پوست پلک ها، ضعف عضلات و بیرون زدن محفظه های چربی پلک ها؛ پلک بالا و یا پائین شل و پف آلود شوند.

جراحی زیبائی پلک در جهت بهبود ظاهر چشم ها، بلفاروپلاستی نامیده می شود.

جراحی چگونه انجام می شود؟

جراحی زیبایی پلک را می توان در مطب، درمانگاه یا بیمارستان انجام داد. معمولاً جراحی به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری ندارد. زمان انجام جراحی متغیر است و بسته به آنکه جراحی روی پلک بالا یا پایین یا هر دو انجام گیرد بین یک تا سه ساعت طول می کشد. جراحی معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود اما بسته به وضعیت بیمار و با صلاحدید پزشک ممکن است بیمار به طور کامل بیهوش شود.

در جراحی پلک فوقانی ابتدا برشی موازی چین های طبیعی پلک ایجاد می شود. از طریق این برش پزشک یک بخش هلالی شکل از پوست و عضلات زیر پوستی و تقریباً تمام چربی اضافه را بر می دارد. در صورتی که افتادگی پلک نیز وجود داشته باشد در همین مرحله با استفاده از بخیه های قابل جذب ترمیم می شود. سپس محل برش با بخیه های ظریف بسته می شود.

در جراحی پلک تحتانی نیز برش در پایین مژه ها به موازات چین های طبیعی پلک ایجاد می گردد. چربی اضافه برداشته می شود و درصورتیکه پوست اضافه نیز وجود داشته باشد یک برش هلالی نازک از پوست هم برداشته می شود و محل برش با بخیه های ظریف دوخته می شود.

در جراحی از طریق ملتحمه، برش در پشت پلک (از سمت داخل پلک) ایجاد می شود و چربی اضافه از همین محل خارج می شود. سپس محل برش با بخیه های قابل جذب ترمیم گردد.

در روزهای اول بعد از عمل جراحی پلک مختصری کبودی و تورم در محل عمل وجود دارد که به مرور برطرف می‌شود.

محل دوختن برش پوست تا حدود 2-3 ماه قرمز است و به تدریج به رنگ سفید متمایل می‌شود. ولی محل اسکار عمل جراحی پلک روی خط‌چین فوقانی پلاک قرار می‌گیرد و بعد از چند سال محو می‌شود.

مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک 

1- هیچ پانسمانی روی چشم ها قرار نمی گیرد، فقط ممکن است قطعه ای چسب، روی پلک یا گوشه چشم ها قرار داده شده باشد که نباید به آن دست بزنید.

2- پلک ها و نواحی اطراف آنها متورم و کبود هستند. تورم غیر قرینه بین دو طرف، غیر طبیعی نیست. ممکن است در 48 ساعت اول بعد از جراحی تورم افزایش یابد ولی کم کم از بین خواهد رفت. ممکن است در هنگام صبح، تورم پلک ها بیشتر باشد که این نکته هم ایرادی ندارد.

3- با گذاشتن دو بالش زیر سر؛ سر خود را بالا نگهدارید.

4-  مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی، پماد آنتی بیوتیکی چشم  و کورتون و داروهای مسکن.

5- در طی 48 ساعت اول بعد از عمل داخل کیسه فریزر یخ گذاشته و پس از گذاشتن گاز یا پارچه ای تمیز روی پلک ها و سپس گذاشتن کیسه یخ روی آن کمپرس سرد کنید. تا زمانی که احساس ناراحتی نکنید؛ کمپرس را ادامه دهید و دوباره پس از فاصله زمانی این کار را تکرار کنید. این کار باعث کاهش کبودی پلک ها می شود.

6- پس از گذشت 48 ساعت این کار را با کمپرس گرم ادامه دهید.

7- در صورت گسترش قرمزی محل برش، افزایش تورم، درد یا گرما در محل برشها یا خارج شدن ترشح از آنها و یا تب، پزشک خود را مطلع نمائید .

8- اشک ریزش، حساسیت به نور شدید، تاری دید یا دوبینی ممکن است در دوران کوتاهی در چند هفته اول پس از جراحی وجود داشته باشد.

دکتر حمیدرضا وفائی متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی:

جراحی پلاستیک آمیزه ای از علم، هنر و توانمندی جراح است. دکتر حمیدرضا وفایی پس از اخذ بورد تخصصی جراحی زیبایی و پلاستیک و طی دوره های لیزر درمانی در حال حاضر ارائه دهنده‌ی خدماتی چون جراحی شکم و سینه، جراحی پلک، کاشت مو و ابرو، لیپوماتیک و پیکرتراشی، تزریق ژل، چربی و بوتاکس است.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره هایذیل تماس حاصل فرمائید:

02126765331

02122094136

09109505447

آدرس: تهران-سعادت آباد- میدان کاج-ابتدای سرو شرقی-جنب بانک ملی-ساختمان پزشکان کاج-طبقه همکف

آدرس سایت



  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ