باورهای غلط درباره ایمپلنت دندان از زبان دکتر بختیارزاده

دکتر مهدی بختیار زاده، جراح دندانپزشک: بیش از ۴۰ سال است که از ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌شود. با آنکه استفاده از آنها بسیار رایج است٬ اما به سه باور غلط که همیشه درباره‌ی آنها وجود داشته است اشاره می کنم

 دکتر مهدی بختیار زاده، جراح دندانپزشک 

بیش از ۴۰ سال است که از ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌شود. با آنکه استفاده از آنها بسیار رایج است٬ اما سه باور غلط همیشه درباره‌ی آنها وجود داشته است:

۱.ایمپلنت‌ دندان، درد دارد

۲.ایمپلنت دندان، گران است

۳.ایمپلنت دندان، زمان‌بر است

ایمپلنت‌ دندان درد دارد

باور غلط. اکثر بیماران بعد از انجام ایمپلنت می‌گویند: از آنچه فکر می‌کردم ساده‌تر بود. وجود یا عدم وجود سه مورد می‌تواند در پیش‌بینی این مسئله که آیا استفاده از ایمپلنت برای شما مناسب خواهد بود یا خیر به شما کمک کند. نخست به سهولت یا دشواری وضعیت منحصر بفرد شما مربوط است. عامل دوم قابلیت شما در بهبودی بوده و عامل سوم مهارت و تجربه‌ی دندانپزشکی است که ایمپلنت انجام می‌دهد.

ایمپلنت دندان گران است

باور غلط. ایمپلنت‌های دندانی هزینه‌ای بیشتر از سه بریج دندانی ندارند. در برخی موارد٬ این هزینه تقریبا همین قدر است. هزینه‌های طولانی مدت برای انجام ایمپلنت در برابر انجام یک بریج دندانی بسیار پائین‌تر است٬ چرا که بریج را باید هر ۷ تا ۱۵ سال یک بار عوض کرد. اما ایمپلنت شما هرگز نیازی به تعویض نخواهد داشت.

ایمپلنت  دندان زمان‌بر است

باور غلط. انجام ایمپلنت اغلب به طور متوسط ۲ تا ۴ ماه طول می‌کشد. اما انجام بریج ۳ تا ۶ هفته کار می برد. التیام استخوان‌ها به طور طبیعی معمولا زمان‌بر است. استخوان اطراف ایمپلنت هم برای ترمیم نیاز به زمان دارد.

 دکتر مهدی بختیار زاده، جراح دندانپزشک: فارغ التحصیل دانشگاه دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی،سابقه وی در کار دندانپزشکی 21 سال است، دوره‌های زیبایی و ایمپلنت و جراحی زیبایی با لیزر و سفید کردن دندانها با لیزر را گذرانده است.

جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02177875154

02177708246


آدرس: تهرانپارس، بزرگراه رسالت ، بین تیرانداز و رشید، پلاک 207، واحد 5، دندانپزشکی دکتر بختیارزاده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ