با انواع جراحی‌های دندان از زبان دکتر بختیار زاده آشنا شوید

دکتر مهدی بختیار زاده، جراح دندانپزشک:‌

دکتر مهدی بختیار زاده، جراح دندانپزشک 

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا مردم دندان خود را جراحی می‌کنند. جراحی‌های دندانی اغلب توسط یک متخصص جراحی دهان انجام می‌شوند. کشیدن دندان و درمان کانال ریشه هم جزو جراحی های دندانی محسوب می‌شوند؛ در اینجا به برخی از انواع جراحی‌های دندان اشاره می‌کنیم.

جراحی اختصاصی: اگر فک‌ها به خوبی روی هم قرار نگیرند و تحت درمان ارتدنسی باشید، در مرحله‌ی بعد از آن دندانپزشک به شما توصیه خواهد کرد تا جراحی ارتدنسی انجام دهید. این جراحی توسط جراح فک و صورت یا جراح دهان انجام می‌شود. در این جراحی٬ فک‌ها شکافته شده و آنها را دوباره هم‌تراز می‌کنند. این کار باعث تغییر ساختار کلی صورت و ظاهر شما می‌شود.

دندان عقل: وقتی دندان عقل منجر به بروز اختلالات و مشکلاتی در لثه می‌شود٬ باید دست به دامان جراح دهان شوید. وقتی دندان عقل به دندان‌های دیگر فشار وارد کند باعث عدم تراز درست دهان و یا انباشتگی دندان‌ها روی هم می‌شود. در این حالت بیمار باید ارتدنسی انجام دهد. در واقع لثه باید شکافته شود تا بتوان دندان عقل را از ناحیه‌ی مورد نظر جدا کرده و کَند. زمانی که دندان کنده شود٬ پزشک لثه را در محل مورد نظر بخیه می‌زند.

کندن دندان: کندن دندان شامل کندن دندان‌های مشکل‌دار است. این کار اغلب بر روی دندان‌هائی انجام می‌شود که تا حدودی پوسیده شده‌اند و قابل ترمیم هم نیستند. کشیدن دندان اغلب با خواست خود بیمار انجام می‌شود و نسبت به ترمیم آن ارزان‌تر است.

درمان ریشه‌ی دندان: این نوع درمان را یک دندانپزشک عادی هم می‌تواند انجام دهد. این روش تحت بیهوشی خفیف یا موضعی انجام می‌شود. در این روش٬ ریشه‌ یا مغزی دندان برداشته می‌شود. سپس ریشه با گوتا پرچا (نوعی صمغ) پر شده و روکشی روی آن قرار می‌گیرد.

 دکتر مهدی بختیار زاده، جراح دندانپزشک: فارغ التحصیل دانشگاه دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی،سابقه وی در کار دندانپزشکی 21 سال است، دوره‌های زیبایی و ایمپلنت و جراحی زیبایی با لیزر و سفید کردن دندانها با لیزر را گذرانده است.

جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02177875154

02177708246


آدرس: تهرانپارس، بزرگراه رسالت ، بین تیرانداز و رشید، پلاک 207، واحد 5، دندانپزشکی دکتر بختیارزاده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ