علت چاقی برگشت‌پذیر از زبان دکتر نیکپور، مدیر گروه درمان چاقی باراکا

دکتر مجتبی نیکپور، مدیر گروه درمان چاقی باراکا: مهم‌ترین دلیلش این است که آنها فقط به لاغر شدن فکر می‌کنند. در حالیکه شخص چاق با داستان‌های دیگری هم مواجه است که معمولا، آنها را درنظر نمی‌گیرد و برای آنها فکری نمی‌کند.

دکتر مجتبی نیکپور، مدیر گروه درمان چاقی باراکا:

من خودم در اغلب اطرافیان چاقم شاهد هستم که وزن کم می‌کنند ولی دوباره چاق می‌شوند. آقای دکتر نیکپور، علتش چیست؟!

مهم‌ترین دلیلش همان است که در مطلب قبلی توضیح دادم. اینکه آنها فقط به لاغر شدن فکر می‌کنند. در حالیکه شخص چاق  با داستان‌های دیگری هم مواجه است که معمولا، آنها را درنظر نمی‌گیرد و برای آنها فکری نمی‌کند. فکر می‌کند نه حوصله‌اش را دارد و نه توانش را. البته بسیاری از افراد چاق در رژیم‌های کوتاه مدت، تجربه‌ی کاهش وزن دارند اما محصول نهایی تلاش آنها، دوباره چاق شدن است. این یعنی شکست. گروه ما تمایلی ندارد که با یک لیست بلند و بالای مملو از بایدها و نبایدهای غذایی، وزن افراد را فقط کاهش دهد، بلکه به‌طور نامحسوس سبک زندگی چاقی(!) مراجعان را با شیوه درست جابجا و اصلاح می‌کند.

رسیدن به وزن مطلوب فقط شروع کار است نه  پایان آن . چراکه بعد از مدتی رژیم (هر رژیمی )، تحمل‌ کم می‌شود و افراد رژیم‌شان را کنار می‌گذارند.

بله، من هم به وفور این را شنیده‌ام. چرا اینطور می‌شود؟!

 اقدام اساس برای لاغر شدن دایمی یک فرد چاق این است که اخلاق‌های لاغر زیستن برایش به‌صورت یک عادت خوش‌آیند قابل تکرار در بیاید نه یک تلاش عذاب‌آور  و او بتواند از هر سفره ، با غذای دلخواهش سیر شود ولی دوباره چاق نشود.

با چه استنادی ادعا می‌کنید  می‌شود از هر سفره یک شکم سیر  غذا خورد و وزن کم کرد؟!

اصلا سیر شدن یعنی چی؟!

سیر شدن یعنی رفع نیاز بدن به خوردن غذا. ولع یعنی رفع نیاز خودم (ذهنم ) به خوردن. برخی بحران‌ها روی خوردن ذهنی ( ولع) افراد چاق تاثیر می گذارند به عنوان مثال بحران مالی، عاطفی، مسائل اجتماعی و شرایطی که در جامعه وجود دارد. همه این موارد روی تعهدات شخص تاثیرات جدی می‌گذارند. همچنین نکته دیگری که متوجه شدیم این است که  افراد چاق  غذاهایشان را خیلی بد  می‌خورند و این روند دراحساس سیری‌‌شان هم تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال وقتی سیر هستند باز  به خوردن ادامه می‌دهند چراکه واقعا سیری را احساس نمی‌کنند. چون معده شان بزرگ تر از حد طبیعی شده ست.قند خونشان زود به زود پایین می افتد.هورمونهای سیری شان بطور طبیعی ترشح نمی شود. که این قبیل از مشکلات به مرور در برنامه ما از بین می روند  و با شرایط طبیعی جایگزین می شوند.این توانایی بدنی برای لاغر ماندن یک فرد چاق ضروری ست در حالیکه کمتر به آن توجه می شود.  در یکی از جلسات کارگاهی باراکا همه حامیان با شرکت کنندگان  دور هم جمع می‌شوند و با خوراکی‌‌های متنوع چاق کننده از مخاطبان پذیرایی می شود .از جمله شیرینی تر ، بستنی سنتی با خامه، نوشابه. اشخاص تاجایی که اعلام سیری کنند مجاز هستند از این غذاها بخورند .با این کار  افراد با حس سیری به درستی آشنا می شوند. اما متاسفانه، این تجریبات خوب، مدام از هوشیاری‌شان خارج می‌‌شوند، به‌همین دلیل در کارگاه‌های متعدد با  روش‌های مختلف سعی می‌کنیم آنها ا را به سطح هوشیاری شرکت کنندگان بیاوریم تا این افراد نهایتا به آن قابلیت برسند. به بیان ساده‌تر به‌طور ناخودآگاه در سفره‌های‌شان در حال انجام کاری هستند که در کارگاه‌های باراکا آموزش دیده‌اند. نتایج و موفقیت های این روش برای کاهش وزن باور کردنی نیست!                                                                                                                                     

 این تغییرات فقط جنبه ذهنی ندارند بلکه کاملا جسمی هم هستند.اگر قبل از برنامه باراکا یک عکس رنگی از معده خود بگیرید و بعد از برنامه هم این کار را انجام دهید، متوجه می‌شوید که معده شما چقدر نسبت به گذشته جمع‌تر شده است( تقریبا همان احساسی که افراد پس از یک جراحی 20میلیونی معده ، دارند). همچنین قندخون شما بدون آنکه خودتان قصدی در تنظیم آن داشته باشید به میزان نرمال می‌رسد و طی روز ،نوسان کمتری دارد. در عین حال، نسبت به گذشته احساس گرسنگی کمتری می‌کنید.

 این روش فقط یک راهکار  ذهنی نیست  بلکه بطور واقعی  قابلیت‌هایی در بدن شما  به وجود می‌آید که مدیریت مغز را برعملکرد غذایی آسان‌تر می‌کند و بعد از مدتی متوجه می‌شوید که به‌طور ناخودآگاه با اراده‌ای خاص توانسته‌اید قابلیت‌های ارزنده‌ای را در وجود خود پرورش دهید و اجرا کنید.

دکتر مجتبی نیکپور، مدیر گروه درمان چاقی باراکا:

گروه تغذیه باراکا به مدیریت دکتر مجتبی نیکپور در سال 1381 فعالیت خود را در زمینه چاقی و لاغری شروع کرده است. برنامه گروه باراکا غذا را سیر خوردن و چاق نشدن است و در حال حاضر دو بخش در برنامه‌های خود دارند: 1- بخش لاغر شدن 2- بخش لاغر ماندن

دکتر نیکپور به‌مدت 2 سال در کمیته بین‌المللی المپیک (IOC انگلستان) تغذیه ورزشی خوانده است، مدرک پیکر سنجی (ISAK استرالیا) دریافت نموده، در فدراسیون پزشکی ورزشی، مدرک پزشک تیم گرفته است. در کارگاههای و دوره‌های آموزشی متعدد مربوط به مراحل رشد انسان، مباحث مربوط به کودک، نوجوان، مهارتهای زندگی، روانشناسی و روش‌های شناختی رفتاری،  هستی‌شناسی، طب سوزنی و طبایع و از این قبیل شرکت داشته است.

جهت ارتباط با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02144966367

02144966360

02144066016

آدرس: فلکه دوم صادقیه، ابتدای خیابان کاشانی، ابتدای خیابان اعتمادیان، (پشت بیمارستان ابن سینا)، پلاک 28 (ساختمان فدک)، طبقه 4، واحد 19

وب سایت:www.baraka-nut.com

barakagroup.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ