در روش درمان چاقی باراکا خبری از محدودیت غذایی نیست، حتی فست فودها!

دکتر مجتبی نیکپور، مدیر گروه درمان چاقی باراکا: اعتقادمان این است که با یک دست نباید چند هندوانه را برداریم. در برنامه ما هندوانه اول ، لاغر شدن و هندوانه دوم سلامتی است و دوره درمان چاقی باراکا همراه با این شعار سپری می‌شود: «از هر سفره هر غذایی را دلتان می‌خواهد یک شکم سیر بخورید و لاغر باشید و تا پایان عمر لاغر زندگی کنید.».

دکتر مجتبی نیکپور، مدیر گروه درمان چاقی باراکا:

شما فرمودید در روش درمان چاقی باراکا ، می‌شود هر غذایی  را بدون توجه جدی به کالریش خورد و به تناسب رسید. اما می دانیم که بعضی از غذاها به سلامتی ما لطمه می زنند. مثلا فست فودها  ونوشابه های گاز دار. تکلیف سلامتی چه  می‌شود؟

 اعتقادمان این است که با یک دست نباید چند هندوانه را برداریم. در برنامه ما هندوانه اول ، لاغر شدن و هندوانه دوم سلامتی است و دوره درمان چاقی باراکا همراه با این شعار سپری می‌شود:  «از هر سفره هر غذایی را دلتان می‌خواهد یک شکم سیر بخورید و لاغر باشید و تا پایان عمر لاغر زندگی کنید.».

شرکت کنندگان برنامه، بدون تغییر سفره شان ، کاهش وزنهای خوبی را تجربه می کنند  اما به مرور زمان فرد در این دوره یاد می‌گیرد و تمایل پیدا می کند که در کنار لاغر شدن سلامتش را هم ارتقا بدهد. به تدریج  در مراحل بعدی تنها هدف‌ شما  لاغر شدن نیست بلکه شیرینی نمی‌خورید تا سالم بمانید و به جای نوشابه دوغ میل می‌کنید تا بیمار نشوید و گرنه خوردن هیچ غذایی در باراکا منع لاغری ندارد.

چرا در این برنامه خبری از ورزش نیست؟

در دوره‌های ما خبری از ورزش خاصی نیست. تجربه ما نشان داده که اگر ورزش نقش جدی در برنامه کاهش وزن کسی داشته باشد، با هر گونه اختلال در ورزش (پیچ خوردگی پا، سردی هوا ، مشکل روحی ، تعطیلی باشگاه…) شانس زیادی وجود دارد که به روال کاهش وزن هم خدشه وارد شود. اما شعار باراکا این است: «ورزش عالی ست اما هدف‌تان نباید متکی به ورزش باشد».البته افرادی که عضو تیم باراکا هستند به مرور زمان آن‌قدر نسبت به خودشان مهربان و علاقه‌مند می‌شوند که با گذشت زمان به‌طور داوطلبانه به سلامتی خودشان بیشتر اهمیت می‌دهند.  یکی از جلسات ما عنوانش این است که «چرا می‌دانیم ولی نمی‌توانیم.» باراکا به افراد یاد می‌دهد تمرکزشان فقط روی کاهش وزن نباشد و بعد از مدتی تغییرات دیگری هم در زندگی‌شان احساس می‌کنند. باراکایی ها به اندازه قبل به وزن‌شان فکر نمی‌کنند و در عین حال خیلی بهتر از قبل هم زندگی می‌کنند.مثلا فعالیتهای نیمه کاره شان از قبیل  ورزش، موسیقی ، زبان خارجی … را بطور داوطلبانه و  نه تاکید باراکا، از سر می‌گیرند.

دکتر مجتبی نیکپور، مدیر گروه درمان چاقی باراکا:

گروه درمان چاقی باراکا به مدیریت دکتر مجتبی نیکپور در سال 1381 فعالیت خود را در زمینه چاقی و لاغری شروع کرده است. برنامه گروه باراکا غذا را سیر خوردن و چاق نشدن است و در حال حاضر دو بخش در برنامه‌های خود دارند: 1- بخش لاغر شدن 2- بخش لاغر ماندن

دکتر نیکپور به‌مدت 2 سال در کمیته بین‌المللی المپیک (IOC انگلستان) تغذیه ورزشی خوانده است، مدرک پیکر سنجی (ISAK استرالیا) دریافت نموده، در فدراسیون پزشکی ورزشی، مدرک پزشک تیم گرفته است. در کارگاههای و دوره‌های آموزشی متعدد مربوط به مراحل رشد انسان، مباحث مربوط به کودک، نوجوان، مهارتهای زندگی، روانشناسی و روش‌های شناختی رفتاری،  هستی‌شناسی، طب سوزنی و طبایع و از این قبیل شرکت داشته است.

جهت ارتباط با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

02144966367

02144966360

02144066016

آدرس: فلکه دوم صادقیه، ابتدای خیابان کاشانی، ابتدای خیابان اعتمادیان، (پشت بیمارستان ابن سینا)، پلاک 28 (ساختمان فدک)، طبقه 4، واحد 19

وب سایت:www.baraka-nut.com

barakagroup.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ