جوانسازی پوست با لیزر و تزریق ژل در کلینیک پوست بیمارستان عرفان

دکتر فروغ جمشیدی، متخصص پوست و مو - کاشت مو و زیبایی در مرکز تخصصی پوست، کاشت مو، زیبایی و لیزر بیمارستان عرفان: لیزر CO2 فرکشنال (فرکسل) موثرترین لیزر برای درمان اسکار آکنه و جوانسازی پوست است. مکانیزم این نوع لیزر از طریق تابش‌های میکرونی به سطح پوست عمل می‌کند.

دکتر فروغ جمشیدی، متخصص پوست مو – کاشت مو و زیبایی :

برای جوان‌سازی، سفت کردن و از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های پوست روش‌های مختلفی وجود دارد که در  مرکز تخصصی پوست، کاشت مو، زیبایی و لیزر بیمارستان عرفان از روش‌های زیر استفاده می‌شود.

  1. رادیوفرکوئنسی (Radio Frequency – RF)
  2. تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (Platelet Rich Plasma – PRP)
  3.  میکرودرم ابریژن (Microderm abrasion)
  4. لیزر درمانی با  CO2 Fractional
  5. تزریق بوتاکس
  6. تزریق ژل

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت(Platelet Rich Plasma – PRP)

 تزریق PRP برای اولین بار حدود 25 سال پیش در عمل جراحی قلب باز مورد استفاده قرار گرفت. امروزه با توجه به قدرت شفابخشی آن، این نوع درمان در بسیاری از زمینه‌ها شامل زیبایی، فک و صورت، ارتوپدی و ارولوژی به کار می‌رود.

تزریق PRP در زمینه زیبایی به منظور جوان‌سازی و کاهش روند پیر شدن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین جهت از بین بردن چروک در نواحی دور چشم، دور لب، پیشانی، گردن، کل صورت، پشت دست‌ها و مؤثر است. اخیراً از PRP برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها در زنان و مردان نیز استفاده شده است. از آنجا که پلاسمای خون، غنی از عوامل رشد و پلاکت‌ها است، PRP می‌تواند به درمان ریزش مو نیز کمک کند.

همچنین از PRP برای درمان و کاهش سیاهی و کبودی دور چشم استفاده می‌شود که در درصد بالایی از بیماران، نتایج بسیار رضایت بخشی داشته است.

مزایای استفاده از تزریقPRP

تزریق PRP یک تکنولوژی جدید است که از ترکیبات به‌دست آمده از خون خود شخص برای بازسازی، جوان‌سازی و تحریک کلاژن سازی پوست استفاده می‌کند و باعث ایجاد پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر می‌شود. این ترکیبات در بخشی از خون به نام «پلاسمای غنی از پلاکت» وجود دارند. در واقع PRP با پلاکت، سلول‌های بنیادی و عوامل رشد غنی شده است. بنابراین زمانی که به پوست شخص تزریق می‌شود، این مواد از طریق تشکیل کلاژن‌های جدید در ناحیه تزریق به روند سفت شدن و جوان‌سازی پوست سرعت می‌بخشد.

نکته جالب در مورد PRP این است که هیچ ماده مصنوعی در آن وجود ندارد، همه چیز مربوط به خون و پلاسمای خود شخص است پس هیچ خطری از بابت انتقال بیماری، آنافیلاکسی (واکنش آلرژیک شدید) یا نئوپلاسم وجود نخواهد داشت. این روش کاملا‍ً مطمئن و بی‌خطر است و طبیعی‌ترین راهکار برای جوان‌سازی پوست می‌باشد.

نتیجه استفاده از تزریقPRP

تزریق PRP نوعی محرک فعال زیستی است که میزان تولید کلاژن (عامل افزایش تدریجی خاصیت الاستیسیته پوست) را افزایش می‌دهد. معمولاً برای جوان‌سازی و از بین بردن چروک با استفاده ازPRP، سه جلسه درمان پیشنهاد می‌شود که با فاصله 6-3 ماه از یکدیگر انجام می‌گیرد. بهبود وضعیت پوست پس از 3 هفته به خوبی قابل مشاهده است. نتیجه حاصل از درمان نیز تقریباً 12 ماه باقی می‌ماند. بنابراین برای جوان ماندن پوست اغلب توصیه می‌شود که این روش درمانی با فواصل مشخص تکرار شود.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس بهترین روش شناخته شده است که از انواع سم بوتولینوم برای از کار انداختن موقتی فعالیت عضله استفاده می‌کند. این نوع سم توسط میکروب عامل بوتولیسم (یک نوع مسمومیت غذایی) تولید می‌شود.

در وهله اول می‌توان به توانایی بوتاکس در کاهش برخی چین و چروک‌های صورت اشاره کرد. همچنین تزریق بوتاکس برای درمان مشکلاتی از قبیل اسپاسم‌های مکرر گردن، تعریق بیش از حد، پُرکاری مثانه و برخی دلایل لوچی چشم به کار می‌رود. در برخی افراد نیز می‌توان از تزریق بوتاکس برای کمک به پیشگیری از میگرن‌های مزمن استفاده نمود.

نتیجه استفاده از تزریق بوتاکس

بوتاکس برای از بین بردن چروک‌هایی که کاملاً تثبیت نشده‌اند، بهترین اثر را دارد. چروک‌های دینامیک آن‌هایی هستند که مثلاً هنگامی که اخم می‌کنید به وجود می‌آیند.

اگر در مرحله شیردهی یا بارداری هستید یا اینکه قصد باردار شدن دارید، توصیه می‌شود پیش از تزریق بوتاکس با پزشک خود مشورت کنید.

یکی از عوارض جانبی در تزریق بوتاکس (در کمتر از یک درصد از موارد)، افتادگی پلک چشم یا ابرو است که پس از 3-2 هفته به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

دکتر مینو کلانتری،‌مدیر مرکز تخصصی پوست، کاشت مو، زیبایی و لیزر بیمارستان عرفان:

بیمارستان خصوصی عرفان با هدف ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر،‌ اقدام به راه‌اندازی و تجهیز مرکز لیزر سان‌آی نموده است. این مرکز از سال 1388 در بیمارستان عرفان و زیر نظر دکتر مینو کلانتری (عضو انجمن لیزر ایران و انگلستان) شروع به کار کرده است. از دیگر متخصصین این مرکز خانم دکتر جمشیدی (متخصص پوست)، خانم دکتر پورمازار، آقای دکتر فتوحی و آقای دکتر خلیلی هستند.

در این مرکز از تیم جراحی متخصص و مجرب به منظور همکاری در انجام انواع جراحی‌های عروق (همچون واریس)، عمومی (همچون لیپولیزر) و آنورکتال (همچون جراحی فیشر و فیستول با لیزر)، کمک گرفته می‌شود.

جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02123021722-8

23021707 021 

09126751325

آدرس: سعادت‌آباد، بین چهار راه سرو و میدان شهرداری، خیابان بخشایش، بیمارستان عرفان، کدپستی 1928884349

وب سایت: www.erfanlaserclinic.ir

clinicpost_bimarestanerfan

laser.erfaan.clinic

lipomatic.erfan.clinicc

kashtemoo_erfan_clinic

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ