ایمپلنت و مزایای آن توضیح دکتر امید شهباززاده

دکتر امید شهباز زاده دندانپزشک: ایمپلنت حدود 100- 120 سال است که پا به عرصه دندانپزشکی گذاشته و تحول عظیمی در علم دندانپزشکی ایجاد کرده است. این روش توسط پرفسور برانمارک از کشور سوئیس ابداع و پس از چندین سال آزمایش‌های متعدد بالاخره روی انسان امتحان شد. در ادامه دکتر امید شهباززاده، دندانپزشک در مورد روش ایمپلنت و مزایای آن بیشتر توضیح می‌دهد.

دکتر امید شهباز زاده دندانپزشک: 

با ایمپلنت، دیگر نگران جای خالی دندان‌ها نباشید!

ایمپلنت حدود 100- 120 سال است که پا به عرصه دندانپزشکی گذاشته و تحول عظیمی در علم دندانپزشکی ایجاد کرده است. این روش توسط پرفسور برانمارک از کشور سوئیس ابداع و پس از چندین سال آزمایش‌های متعدد بالاخره روی انسان امتحان شد.  بعد از گرفتن جواب مثبت، ایمپلنت به عنوان هدیه‌ای علمی به دنیای دندانپزشکی ارائه داده شد.  سوئیس، آلمان و ایالات متحده  از  جمله کشورهایی هستند که در این علم پیشرفت زیادی داشته‌اند و اخیرا کشور کره و برزیل در این گروه از کشورها قرار گرفته است.  در ادامه دکتر امید شهباززاده، دندانپزشک در مورد روش ایمپلنت و مزایای آن بیشتر توضیح می‌دهد.

آشنایی بیشتر با ایمپلنت

امروزه بهترین روش جایگزینی دندان‌های از دست رفته ایمپلنت یا کاشت دندان است.

ایمپلنت‌های دندانی شامل سه قسمت هستند:

1. فیکسچر با پایه اصلی

2. اباتمنت یا قطعه پروتزی

3. روکش

در این روش قسمتی به نام فیکسچر fixture- (پیچ یا روکش تیتانیوم) با یک عمل جراحی ساده (حتی در بعضی از موارد بدون نیاز به عمل جراحی) داخل فک قرار داده می‌شود که در حقیقت نقش ریشه دندان از دست رفته را بازی می‌کند سپس با گذاشتن قطعه‌ای به نام abutment روی قسمت اول (fixture) تاجی را برای پیچ تیتانیومی تعبیه کرده و سپس با قالب‌گیری و گذاشتن روکش روی آن، هم زیبایی و هم شکل دندان تقریبا به فرم یک دندان طبیعی درمی‌آید.

یک جایگزین مناسب برای دندان‌های متحرک

مراحل قرار دادن ایمپلنت حدود 8 هفته به طول می‌انجامد. به علاوه این روش را می‌توان جایگزین مناسبی برای یک‌دست دندان متحرک دانست و نیز با استفاده از این روش دست دندان با افزایش و کاهش وزن موجب آزار لثه بیمار نمی‌شود.

دکتر امید شهباز زاده دندانپزشک:

فارغ‌ التحصیل رشته دندانپزشکی از دانشگاه شهید بهشتی (ملی سابق) دوره زیبائی را در آکادمی زیبائی دندانپزشکان آمریکا گذرانده است و دوره ایمپلنت را از شرکت TBR و IDI فرانسه دریافت کرده است. دکتر شهباز زاده عضو آکادمی زیبائی دندانپزشکان آمریکا (America Academy Cosmetic Dentisty) است.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122031519

آدرس: زعفرانیه – مقدس اردبیلی – بعد از میدان الف خیابان ب پلاک 33 طبقه اول

parsinclinic

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ