انواع ارتودنسی و کاربرد آن از زبان دکتر شهباززاده

دکتر امید شهباز زاده دندانپزشک: ارتودنسی پشت دندانی همان‌گونه که از نامش برمی‌آید به پشت دندان متصل می‌شود و بنابراین هنگام لبخند زدن جلب توجه نمی‌کند. از معایب این روش آسیب دیدن لثه ها و زبان است.

دکتر امید شهباز زاده دندانپزشک:

انواع ارتودنسی ها

1- ارتودنسی فلزی بیشترین رواج را دارند که از براکت‌های چسبیده به هر دندان تشکیل می‌شود.

2- ارتودنسی سرامیکی به اندازه گونه فلزی مشخص نیست و تا حدی همرنگ دندان می شود به دلیل شفاف بودن براکت های آن، اما اندکی گران‌تر و ضعیف‌تر است. افرادی که دوست ندارند از براکت های فلزی استفاده کنند و به همین دلیل سراغ ارتودنسی نمی روند، می توانند  از این نوع براکت ها که زیاد قابل رویت نیستند، استفاده کنند.

3- ارتودنسی پشت دندانی همان‌گونه که از نامش برمی‌آید به پشت دندان متصل می‌شود و بنابراین هنگام لبخند زدن جلب توجه نمی‌کند. از معایب این روش آسیب دیدن لثه  ها و زبان است.

4- این نوع درمان نامرئی بوده و به صورت قالب در دهان شما قرار می گیرند و به راحتی هنگام غذا خوردن، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان قابل برداشتن هستند.در این روش نیازی به براکت و سیم نیست . هنگامی که این پلاک های متحرک در داخل دهانتان قرار دارد، از خوردن غذا های سفت ، نوشیدن چای و قهوه و سیگار کشیدن خودداری کنید زیرا این پلاک ها تغییر رنگ می دهند.

5- مزیت ارتودنسی دیمون بر بریس‌های متعارف و سنتی این است که نیازی به کش ندارد و در عوض براکت لغزش سیم را ممکن می‌سازد. در نتیجه بدون شک ارتودنسی دندان دیمون راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

6- این نوع ارتودنسی دندان با توجه به شفاف بودن به رنگ طبیعی دندان‌ها درمی‌آید و بنابراین دیده نمی‌شود.

به طور کلی تفاوت بین ارتودنسی ثابت و متحرک این است که در ارتودنسی ثابت اجزا ثابت بوده و بیمار نمی تواند به صورت دلخواه آنها را از دهان خود خارج کند. اما ارتودنسی متحرک به این صورت است که شما می توانید خودتان آن را دهانتان بگذارید و هر وقت خواستید از دهانتان خارج کنید. بعضی از آنها به طور هم زمان دندان های فک بالا و پایین را در برمی گیرند. اما به طور کلی ارتودنسی های متحرک برای بیمارانی تجویز می شود که اختلال درمانی کمی دارند. 

دکتر امید شهباز زاده دندانپزشک:

فارغ‌ التحصیل رشته دندانپزشکی از دانشگاه شهید بهشتی (ملی سابق) دوره زیبائی را در آکادمی زیبائی دندانپزشکان آمریکا گذرانده است و دوره ایمپلنت را از شرکت TBR و IDI فرانسه دریافت کرده است. دکتر شهباز زاده عضو آکادمی زیبائی دندانپزشکان آمریکا (America Academy Cosmetic Dentisty) است.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122031519

آدرس: زعفرانیه – مقدس اردبیلی – بعد از میدان الف خیابان ب پلاک 33 طبقه اول

parsinclinic

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ