مزایا و معایب کاشت مو به روش FUT

mousavi
دکتر محمد جعفری کیانی، مدیر کلینیک نسیم قیطریه: این تکنیک که در ابتدا مینیگرافت نام گرفت شامل قطعه کردن نوار پشت سر به گرافت های ظریف که شامل حدود ۸ تار مو هستند می‌شود. با مشخص شدن این که گرافت‌های کوچک‌تر هم توانایی بقا دارند تکنیک میکروگرافت که شامل گرافت‌هایی با یک تا سه تار مو است پا به عرصه ظهور گذاشت نتیجه به دست آمده از این روش‌ها طبیعی‌تر از استفاده از پلاکهای بزرگ ۲۰ تایی بود ولی باز هم گرافت های کاشته شده ظاهر کاملاً طبیعی نداشتند پس محققان به فکر تغییر روش کاشت مو در ناحیه طاسی سر شدند که منجربه ایجاد روش FUT شد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، لیزر و لاغری نسیم قیطریه:

ریزش مو دلایل بسیاری دارد که باید بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شود. با توجه به دلایل ریزش مو درمان مناسب و نتیجه بخش توسط متخصص صورت می‌گیرد. به طور تقریبی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تار مو در سر وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد آنها در حال رشد هستند. به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار مو در حال ریزش است و همچنان که یک مو می‌ریزد موی جدید جای آن را می‌گیرد، اما مشکل زمانی شروع می‌شود که موهای ریزش یافته بیشتر از موهای رویش یافته جدید باشد یا رشد موهای جدید ضعیف شود. عوامل مختلفی می‌تواند بر سیکل رشد اثر کرده و باعث ریزش موقت یا دائمی شوند. شایع‌ترین علت طاسی در مردان هورمون آندروژن و عامل ژنتیک است.

از دیگر عوامل ریزش مو (خصوصا در بانوان)

  • استرس
  • افسردگی
  • قاعدگی
  • رژیم غذایی سخت و نامناسب
  • استفاده از داروهای هورمونی
  • مصرف قرص‌های ضد بارداری در طولانی مدت
  • کمبود روی یا آهن
  • آسیب‌های فیزیکی طولانی مدت مثل تحریک، فشار و کشش تار مو (استفاده از اتوی مو، سشوار، بیگودی و)، پرکاری و کم کاری تیروئید، کم خوابی و هستند.

موارد فوق معمولاً به صورت موقتی هستند که اگر در زمان مناسب و تحت نظر پزشک باشد قابل درمان است.

کاشت مو

تاریخچه کاشت مو:

در دهه ۱۸۲۰ میلادی تئوری کاشت موی طبیعی با انجام یک طرح پژوهشی در حیوانات آزمایشگاهی به اثبات رسید. کاشت موی طبیعی برای اولین بار در انسان توسط پزشکی ژاپنی به نام دکتر اوکودادر سال ۱۹۳۹ به انجام رسید و سپس در سال ۱۹۵۹ توسط پزشک آلمانی اورنتریخبرای اولین بار اثر درمانی کاشت مو جهت رفع ریزش موی مردانه را توصیف کرد.

داشتن موهای زیبا و پرپشت امروزه یکی از معیارهای زیبایی است.

نخستین پیوندهای انجام شده براساس برداشت توده هایی کوچک از موی پس سر با وسایلی برنده و مدور موسوم به “پانچ” شکل گرفتند.

که گرچه موهای کاشته شده با این روش رشد می‌کردند، ولی چون هر یک از این پیوندها حدود ۱۵ تا ۲۰ تار مو را در بر می‌گرفت، نمای ظاهری ناحیه کاشته شده ظاهر مناسبی نداشت و نمای موی عروسکی و یا مسواک را به سر می‌داد.

پیدایش کاشت مو به روشFUT

در سال‌های اخیر استفاده از دسته‌های کوچکتر مو موسوم به میکرو گرافت و مینی گرافت سبب نتایج بسیار رضایت بخش و طبیعی شده است. نتایج حاصل از پیوند موهای اولیه منجر به ناامیدی و بدبینی پزشکان و مراجعین شد، اما پیشرفت دانش پیوند مو نشان داد که می‌توان به جای برداشت موها با پانچ یک نوار از پشت سر جدا کرده و سپس آن نوار را به قطعات کوچکتری تقسیم کرد و سپس آن نوار را در سوراخ‌های پانچ شده جلوی سر کاشت.

این تکنیک که در ابتدا مینیگرافت نام گرفت شامل قطعه کردن نوار پشت سر به گرافت های ظریف که شامل حدود ۸ تار مو هستند می‌شود. با مشخص شدن این که گرافت‌های کوچک‌تر هم توانایی بقا دارند تکنیک میکروگرافت که شامل گرافت‌هایی با یک تا سه تار مو است پا به عرصه ظهور گذاشت نتیجه به دست آمده از این روش‌ها طبیعی‌تر از استفاده از پلاکهای بزرگ ۲۰ تایی بود ولی باز هم گرافت های کاشته شده ظاهر کاملاً طبیعی نداشتند پس محققان به فکر تغییر روش کاشت مو در ناحیه طاسی سر شدند که منجربه ایجاد روش FUT شد.

کاشت مو به روشFUT

در این روش با برش جراحی یک برش یا استریپ به ابعاد متناسب با شرایط بیمار و تعداد موهایی که به طور تخمینی برای پوشش دادن ناحیه طاسی مورد نیاز است، از ناحیه پشت سر برداشته شده و به زیر میکروسکوپ‌های مخصوص منتقل شده و به دقت به قطعات بسیار ریزی که حاوی فولیکول‌ها (پیاز مو) یک تا سه تار موئی هستند، تقسیم می‌شوند. سپس این گرافت ها به ناحیه گیرنده منتقل شده و در سوراخ هایی که قبلاً به دقت در این ناحیه طراحی شده‌اند، قرار داده می‌شوند.

مزایای روشFUT

امکان کاشت مو در یک جلسه

امکان ایجاد تراکم مناسب در افراد با درجات بالای طاسی و احتمال بالای پایداری پیوندها

معایب روشFUT

ایجاد برشی بزرگ در ناحیه پشت سر که احتمال باقی ماندن اسکار یا جوشگاه در آن وجود دارد، کاسته شدن حجم بانک مو به نحوی که در مراحل بعدی برای پیوند مجدد مو بیش از یک و یا حداکثر دو باردیگر نمی‌توان از بانک موی فرد برای ایجاد تراکم استفاده کرد، وجود خونریزی، محدودیت انجام آن در کسانی که پوست سرشان قابلیت متسع شدن را ندارد یا در مراحل اولیه ریزش مو قرار دارند و وجود عوارض پس از جراحی از قبیل تورم سر و صورت، درد و یا باقی ماندن اسکار.

کلینیک تخصصی پوست، مو، لیزر و لاغری نسیم قیطریه:

کلینیک نسیم با بیش از یک دهه تجربه در زمینه پوست، مو، لیزر و لاغری هم اکنون یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز زیبایی در تهران می باشد. این کلینیک با به کارگیری متخصصان پوست و مو و نیز کارشناسان تغذیه مجرب و همچنین در اختیار داشتن دستگاه ها و تجهیزات مدرن طبق استاندارد های FDA و وزارت بهداشت و درمان کشور تلاش دارد تا در محیطی آرام بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان خود ارائه دهد.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122694500 

موبایل: 0912843963

آدرس: قیطریه – نرسیده به بزرگراه صدر – پ. 30 – کلینیک نسیم قیطریه – ط. چهارم

وب سایت: info@nasimlaser.com

nasim_lazer

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ