دندان‌های پوسیده را بدون درد، درمان کنید!

zahra
دکتر محمد یزدی زاده جراح، دندانپزشک: با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌هایی عرضه شدند که می‌توان به کمک آنها دندان‌های پوسیده سطحی را بدون نیاز به بی‌حسی و بدن درد تراش داد و درمان کرد. دستگاه اکوکات که نمونه‌ای از آن است با استفاده از فشار آب و هوا و ذرات ساینده آلومینیوم اکساید به‌راحتی دندان پوسیده را تراش می‌دهد.

دکتر محمد یزدی زاده جراح، دندانپزشک:

با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌هایی عرضه شدند که می‌توان به کمک آنها دندان‌های پوسیده سطحی  را بدون نیاز به بی‌حسی و بدن درد تراش داد و درمان کرد. دستگاه اکوکات که نمونه‌ای از آن است با استفاده از فشار آب و هوا و ذرات ساینده آلومینیوم اکساید به‌راحتی دندان پوسیده را تراش می‌دهد. 

اخیرا دستگاهی عرضه شده که توسط آن می‌توان بدون درد بلافاصله دندان را بی‌حس کرد و میزان موفقیت آن صددرصد است. با این دستگاه دیگر نگران مصرف زیاد داروی بی‌حسی و زمان طولانی برای آن نخواهد بود و درضمن حس بد بی‌حسی لب و صورت وجود نخواهد داشت و مخصوصا از گاز گرفتگی لب و زبان پیشگیری خواهد شد. دستگاه کوئیک اسلیپر که تحول بزرگی در این عرصه به نمایش گذاشته است و نگرانی‌های زیادی را هم برای بیماران و هم دندانپزشکان در عرصه جراحی‌های ایمپلنت و درمان ریشه بر‌طرف کرده است.

لیزر فلورسانس چرا از اهمیت زیادی برخوردار است؟

یکی از روش‌های نوین در تشخیص زودرس ضایعات پوسیدگی و جرم دندانی کاربرد لیزر فلورسانس است. در این تکنیک نور لیزر به بافت بیولوژیک تابانده شده و در صورت حضور فعالیت متابولیک باکتریایی، این لیزر با القای اثرات فلورسانس، بازتابی به دستگاه برمی‌گرداند. دستگاه با تبدیل شدت این نور برگشتی به یک مقیاس عددی می‌تواند به تشخیص ضایعه پوسیدگی یا جرم کمک کند.

از نمونه‌های تجاری این تکنولوژی می‌توان به دستگاه دیاگنودنت و سیستم فیدبک دستگاه لیزر Er:YAG Kavo KEY3 اشاره کرد. در این دو دستگاه از یک لیزر قرمز رنگ دیود nm655 با شدت کمتر از mW1 استفاده می‌شود. این نور از طریق یک فیبر مرکزی به دندان تابش یافته و نور فلورسانت برگشتی از طریق فیبرهای دیگری که به شکل محیطی اطراف فیبر مرکزی قرار گرفته‌اند؛ به دستگاه برمی‌گردد. در این مرحله سیگنال برگشتی آنالیز شده و به یک مقیاس عددی از صفر تا ۹۹ تبدیل می‌شود.

دکتر محمد یزدی زاده جراح، دندانپزشک:

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02126763214  

تلفن: 02126763225  

آدرس: تهران،‌ سعادت آباد، سرو غربی، بین چهارراه سرو و میدان کتاب، جنب فروشگاه TOYTOY، پلاک 143، طبقه چهارم 


dryazdizadeh

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ