از جراحی بینی گوشتی چه می‌دانید؟(توضیح دکتر فهزادی)

دکتر عباسعلی فهزادی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک صورت: بینی‌های گوشتی به بینی‌هایی اطلاق می‌شود که پوست روی بینی‌ ضخامتی بیش از اندازه داشته باشد. اگر بینی‌ را به دو نیمه بالایی و پایینی تقسیم کنیم، پوست قسمت پایین یا نوک بینی‌ ضخامت بیشتری نسبت به نیمه بالایی دارد.

دکتر عباسعلی فهزادی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک صورت:

تعریف بینی گوشتی

 بینی‌های گوشتی به بینی‌هایی اطلاق می‌شود که پوست روی بینی‌ ضخامتی بیش از اندازه داشته باشد. اگر بینی‌ را به دو نیمه بالایی و پایینی تقسیم کنیم، پوست قسمت پایین یا نوک بینی‌ ضخامت بیشتری نسبت به نیمه بالایی دارد. ضخامت پوست تا حد زیادی به وجود غدد چربی‌ درون آن بستگی دارد، هرچه این غدد بیشتر و بزرگتر باشند، پوست ضخیم‌تر به نظر می‌رسد. این پوست‌ها خصوصیت‌شان چرب بودن بیش از حد آنهاست. در افرادی که پوست ضخیم و چرب دارند  دانه‌های سیاه رنگ  بیشتر دیده می‌شود، بنابراین خصوصیت بینی‌های گوشتی ضخیم بودن پوست آنهاست که باعث بزرگ و حجیم شدن قسمت پایینی آن می‌شود. همچنین نوک بینی‌ نیز افتادگی دارد.

آیا بینی‌های گوشتی برای جراحی مناسب هستند؟

بهترین کاندیداهای این عمل افرادی هستند که پوست‌شان دارای  ضخامت متوسط است چرا که اگر بخواهیم مناسب بودن بینی‌ را برای جراحی بر اساس ضخامت پوست درجه بندی کنیم این افراد می توانند کاندیدای خوبی باشند. همچنین این نوع جراحی در بیمارانی که پوستشان بیش از اندازه نازک یا ضخیم است، مشکل تر از سایر بیماران است. اجزای زیر پوست بینی (استخوان و غضروف) شکل دهنده بینی است، چنانچه کمتر یا بیشتر از حد لازم برجسته و مشخص باشند، بینی‌ بدفرم به نظر می‌رسد. افرادی که پوست نازک دارند این اجزا بیش از حد به نظر می رسد و برعکس در آنان‌که پوست ضخیم دارند کمتر به نظر می‌رسد. جراحی می‌تواند در هر دو گروه شکل بینی‌ را بهتر و زیباتر کند.

بینی های گوشتی برگشت‌پذیر هستند؟

خیر. اگر روش عمل درست و دقیق باشد، امکان برگشت بسیار کم است، چون در اینجا ما غضروف‌ها را تقویت می‌کنیم که این روش دائمی و برگشت ناپذیر است. آنچه از بینی کاسته یا به آن افزوده می‌شود معمولا به همان صورت باقی می‌ماند اما آنچه در مورد بینی گوشتی صدق می‌کند، تورم شدیدتر و طولانی‌تر است. تورم طولانی‌مدت ممکن است منجر به ایجاد بافت فیبروز و در نتیجه در همان حالت پایدار شود.

دکتر عباسعلی فهزادی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک صورت:

دکتر عباسعلی فهزادی فارغ‌التحصیل دانشکده پزشکی شهید بهشتی تهران و دارای بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و فارغ‌الدوره فلوشیپ فوق تخصصی اتولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. سابقه بیش از بیست سال درمان بیماران با رویکرد طب کل نگر و اعمال جراحی‌های بینی و پلاستیک صورت و اندوسکوپی سینوس را دارد.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188886026

02188652371

02188652372

آدرس:تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، کوچه والی نژاد، پلاک ۵۴، ساختمان سینا، طبقه ۲، واحد۲۰۲

وب سایت:drfahzadi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ