عمل بینی استخوانی از زبان دکتر طرزی

mousavi
دکتر محمد مهدی طرزی جراح پلاستیک، گوش و حلق و بینی: عمل بینی استخوانی و غضروفی یکی دیگر از خدمات عمل رینوپلاستی است که می تواند استخوان برآمده به شکل قوز پشت بینی را کوچک کند و به بینی حالت جذابتر و زیباتر دهد. جراحی بینی های استخوانی یک عمل زیبایی بینی است و بیمار باید همان مراحل را طی کند تا به نتیجه دلخواه برسد.

دکتر محمد مهدی طرزی جراح پلاستیک، گوش و حلق و بینی:

عمل بینی استخوانی و غضروفی یکی دیگر از خدمات عمل رینوپلاستی است که می تواند استخوان برآمده به شکل قوز پشت بینی را کوچک کند و به بینی حالت جذابتر و زیباتر دهد. جراحی بینی های استخوانی یک عمل زیبایی بینی است و بیمار باید همان مراحل را طی کند تا به نتیجه دلخواه برسد.

بینی استخوانی چه بینی است؟

بینی با برآمدگی مشخص روی پل، که گاهی بینی رومی یا کج یا بینی استخوانی هم نامیده می شود و می تواند دیگر اجزای چهره را نیز تحت الشعاع قرار دهد. کوچک کردن یا برداشتن برآمدگی بینی استخوانی ـ یا قوز پشتی بینی ـ بخش لاینفکی از جراحی زیبایی بینی افرادی است که برآمدگی های بزرگ روی بینی دارند.

علت ها و دلایل داشتن بینی استخوانی چیست؟

غالباً عوامل ژنتیک در شکل گرفتن بینی استخوانی نقش دارند؛ داشتن بینی استخوانی و قوز بزرگ بینی عموماً خصیصه های خانوادگی است. با وجود این، آسیب دیدن بینی، مانند شکستگی، در پدیدار شدن یک برآمدگی مشخص روی بینی بی تأثیر نیست. در برخی موارد، صدمه وارد شده به بینی در اوان کودکی ممکن است زمانی خود را نشان دهد که دومین جهش رشد بینی در دوران نوجوانی شروع می شود.

با ساختار بینی های استخوانی آشنا شوید!

یک سوم بالایی پل بینی از استخوان و دو سوم پایینی آن از غضروف تشکیل می شود. اگرچه گاهی برآمدگی و قوز بینی تنها محدود به یکی از دو بخش استخوانی یا غضروفی می شود، اما اکثرا از اضافی استخوان و غضروف، هر دو، شکل می گیرد. معمولا بخش عمده برآمدگی استخوان بینی در قسمتی از بینی به نام طاق غضروفی، شامل غضروف های کناری فوقانی و تیغه میانی بینی، قرار دارد. از آنجایی که غضروف های کناری فوقانی و تیغه میانی بینی به یکدیگر متصل هستند، آسیب دیدن هر یک از این دو معمولا بر آن دیگری نیز تأثیر خواهد گذاشت.

ارزیابی و درمان

در ارزیابی پیش از عمل جراحی، سوابق کامل پزشکی بیمار، شامل معاینه مجراهای عبور هوا و انسدادها، بررسی می شود. اگر بیمار پیش از این جراحی بینی انجام داده یا ضربه ای به بینی اش وارد شده باشد، در این ارزیابی شرایط خاص مربوطه مد نظر قرار خواهد گرفت. در صورت صدمه دیدن در تصادف، داشتن عکس هایی از زمان قبل از حادثه در تعیین روند درمان مفید خواهد بود. استخوان های بینی از نظر اندازه، شکل، ضخامت و تقارن بررسی خواهند شد. ترکیب و ساختار بینی استخوانی (نسبت استخوان به غضروف) معین می شود و ضمنا در معاینه داخل بینی مشخص خواهد شد که آیا انحراف تیغه یا دیگر نابهنجاری ها بر مجراهای بینی اثر می گذارند یا خیر. به کیفیت و ضخامت پوست روی بینی نیز توجه خواهد شد تا شناخت کافی در مورد چگونگی پوشش داده شدن بینی پس از بر طرف شدن یا کوچک شدن برآمدگی بینی استخوانی توسط بافت نرم و پوست روی بینی به دست آید.

از منظر زیبایی شناختی، نمود بینی استخوانی در نیمرخ و نسبت به تمام رخ و از رو به رو و پیش آمدگی نوک بینی نیز ارزیابی می شود. هدف آن است تا نتیجه ای متوازن از تمام زوایا به دست آید.

نحوه و روش های جراحی بینی های استخوانی!

برای از بین بردن برآمدگی و قوز بینی های استخوانی ، عموما هم از استخوان و هم ازغضروف برداشته می شود. هنگام عمل، برش هایی ایجاد می شود تا بتوان پوست را بلند کرد و به غضروف و استخوان دست یافت. برخی جراحان برآمدگی بینی های استخوانی را با شکستن بخش زائد توسط ابزار تراش کوچک می کنند و برخی دیگر با دقت فراوان و به آهستگی آن را «سمباده» می زنند تا نظارت بهتری بر روند عمل داشته باشند؛ به این ترتیب کوچک سازی طبیعی، هموار و با لبه سه بعدی بدون بروز هیچ نابهنجاری انجام می شود. سپس آنها از روش کنترل شکستگی به منظور بیشینه سازی احتمال دستیابی به نتایج پایدار و مطمئن با کمترین ورم و کبودی استفاده می کنند.

جراحی بینی های استخوانی عوارض دارد؟

عوارض عمل جراحی بینی های استخوانی قوزدار و بینی های غضروفی شبیه عمل رینوپلاستی (عمل زیبایی بینی) است و اگر توسط بهترین جراحان مجرب و زبده انجام شود، این عوارض به حداقل می رسد. هزینه و قیمت برای این جراحی بستگی به شرایط شما با دیگران متفاوت و منحصر به فرد است. یک دکتر خوب اول تمام شرایط را ارزیابی کرده و سپس نسبت به تعیین قیمت و هزینه ها اقدام می کند.

دکتر محمد مهدی طرزی جراح پلاستیک، گوش و حلق و بینی:

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند. در سال ۱۳۶۹، توانستند با رتبه ی ۴۲ کنکور سراسری وارد رشته ی پزشکی دانشگاه تهران شوند و سال ۱۳۷۹ فارغ التحصیل شدند. پس از آن، رشته تخصصی جراحی زیبایی و گوش و حلق و بینی را در دانشگاه شیراز گذراندند و پس از آن، هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک شدند و یکی از دلایل موفقیت ایشان در این زمینه، ذوق هنری بود که در ایشان وجود داشت زیرا که جراحی زیبایی به ذوق هنری جراح نیاز دارد تا بتواند چیزی که در ذهن بیمار وجود دارد را دریافت کند و بر اساس آنالیزهای زیبایی صورت، بینی را به گونه ای جراحی کند که به فرد زیبایی دوچندان بدهد.

شما می‌توانید جهت ارتباط با شماره‌ ذیل تماس حاصل فرمائید:

09127112173

آدرس: چهار باغ بالا – مقابل شرکت زمزم – کوی کاویان – مجتمع پزشکی کوه نور – واحد ۲۱ .

آدرس: بلوار آفریقا (جردن) بالاتر از پل میرداماد، نبش کوی آناهیتا، ساختمان پزشکان آناهیتا، طبقه چهارم داروخانه آلفا، واحد ۱۵

وب سایت: http://drtarzi.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ