دکتر کره‌ئی: چربی خود فرد را به خودش پیوند بزنید

دکتر محمد حسین کره‌ئی، پوست و مو : در این روش از چربی خود فرد به عنوان فیلر استفاده می شود و در نواحی موردنظر به عنوان فیلر تزریق می شود.

دکتر محمد حسین کره‌ئی، پوست و مو :

در این روش از چربی خود فرد به عنوان فیلر استفاده می شود و در نواحی موردنظر به عنوان فیلر تزریق می شود. کل پروسه به این ترتیب است:

 محلول خاص به نام تامپسنت در ناحیه ای که می خواهیم چربی را برداشت کنیم به صورت دستی تزریق می شود. این محلول علاوه بر بی حسی موضعی باعث جدا شدن لایه های چربی زیرپوست نیز می شود برای این منظور پس از تزریق تامپسنت به موضع برداشت 45 تا 35 دقیقه صبر می کنیم. سپس از طریق ایجاد یک سوراخ کوچک کانول برداشت وارد ناحیه شده و با حرکت این کانول به جلو و عقب چربی را به داخل سرنگ ساکشن می کنیم، به این مرحله، مرحله جمع آوری یا harvesting گفته می شود.

مرحله بعدی شامل جداسازی واحدهای چربی از مواد دیگر مانند خون و سلول های چربی پاره شده و محلول تزریق شده است(purification) که طبق رفرنس های مختلف به طرق گوناگون انجام می شود. برخی پزشکان از سانتریفیوژ با دور پایین و برخی دیگر از شست و شو با نرمال سالین این جداسازی و خالص سازی را انجام می دهند. به این مرحله جداسازی چربی و خالص سازی گفته می شود. مرحله آخر همان تزریق چربی برداشت شده و خالص شده در ناحیه موردنظرمان است.

چه نواحی را می توان با کمک تزریق چربی درمان کرد؟

بیشترین ناحیه ای که برای تزریق چربی به کار می رود صورت است و برای افرادی که در نواحی خاصی از صورت دچار تحلیل چربی زیرپوست شده اند یابرای پر کردن چین و چروک مانند خط خنده یا زیرچشم ها نیز قابل انجام است.

نکته!

نکته مهم حجم چربی تزریق شده است؛ درواقع چربی که تزریق می شود یک گرافت یا پیوند است و برای بقا نیاز به تغذیه از رگ های خونی محل دارد و باید عروق جدید تشکیل شود تا چربی پیوند شده اکسیژن دریافت کند تا بتواند به عنوان بافت پیوندی زنده به بقا ادامه دهد.

 مزیت تزریق چربی نسبت به روش های دیگر چیست؟

مزیت تزریق چربی خود، فرد نسبت به دیگر فیلرها این است که چون از بدن خود فرد گرفته می شود عوارضی مثل پس زدن را در پی ندارد. همچنین اگر سه مرحله چربی یعنی برداشت خالص سازی، تزریق درست  و علمی انجام شود، این روش جزء ماندگارترین فیلرها محسوب می شود.

دکتر محمد حسین کره‌ئی، پوست و مو :

دکترمحمدحسین کره یی پزشک پوست مو زیبایی، وی دارای گواهی آاستتیکز(AAOPM)  و عضو جامعه علمی جراحان ایران (IAGS) است. بیش ازیک دهه سابقه طبابت در زمینه پوست و مو و زیبایی دارد.

جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122311546

موبایل:‌09124457130

آدرس:پاسداران، میدان هروی، ساقدوش، نبش بوستان 7، پلاک7، واحد7

وب سایت:‌ drkorehie.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ