توضیح دکتر کره‌ئی در مورد روش های کاشت مو به صورت FUT، FIT یا BUT

دکتر محمد حسین کره‌ئی، پوست و مو : روش های کاشت مو به صورت‌FUT،‌FIT یا BUT است. با این حال در کاشت مو مسائل زیادی باید رعایت شود.از جمله میزان ریزش مو، نوع ریزش مو (هورمونی، ارثی، مردانه، سکه ای، عصبی) و علت آن باید بررسی شود.

دکتر محمد حسین کره‌ئی، پوست و مو :

کاشت مو به چه صورت انجام می شود؟

روش های کاشت مو به صورت‌FUT، FIT یا BHT است. با این حال در کاشت مو مسائل زیادی باید رعایت شود. از جمله میزان ریزش مو، نوع ریزش مو (هورمونی، ارثی، مردانه، سکه ای، عصبی) و علت آن باید بررسی شود.  اگر پس از معاینه توسط پزشک شما کاندیدای مناسبی برای کاشت مو باشید از یکی از روش های کاشت یا ترکیبی از چند روش کاشت می توانید استفاده کنید.

FUTچه روشی است؟

FUT روشی موفق در کاشت مو است. به این ترتیب که با بی حسی موضعی یک نوار باریک به عرض یک تا 2 و به طول 20 تا 30 سانتی متر از ناحیه پشت سرتان برداشته و زیر میکروسکوپ توسط تیم کاشت فولیکول های موجود در نوار جداسازی می شود. پس از آماده سازی این فولیکول ها در منطقه طاس سر کاشته می شود. کل عمل در یک نصف روز قابل انجام است. محدودیت این روش محدودیت تعداد فولیکولهای منطقه برداشت است که بستگی به بانک موی فرد متفاوت است و مزیت این روش برداشت فولیکول های سالم تر و ماندگارتر پس از کاشت است.

FIT چیست؟

در این روش برای برداشت مو نیازی به برداشت از پشت سر نیست و دیگر نیازی به بخیه کردن منطقه برداشت درپشت سرنیست. برای برداشت از به صورت دستی یاازدستگاه پانچ مو استفاده می کنیم به این ترتیب که موها کلا تراشیده می شود و بعد دانه به دانه فولیکول ها را از پشت سر بر میداریم. در این روش خبری از جای بخیه نیست و برای برداشت تعداد بیشتر فولیکول شاید نیاز به دو یا سه جلسه کاشت مو باشد. فولیکولهای برداشتی همانند روشFUT  در نقاط طاس سر کاشته می شود. در این روش تعداد فولیکولهای سالم نسبت  به روش FUT کمتر است.

عملکرد روش BHTعملکرد به چه صورت است؟

روش برداشت درBHT همانندFIT  است یعنی به صورت دستی یا با دستگاه فولیکول ها برداشت می شود اما نه از موی سر بلکه از نقاط خاصی از بدن فرد، این روش به عنوان روش مکمل در فردی که موهای سرش درناحیه برداشت مناسب یا کافی نباشد به کار می رود.

روش ترکیبی: یعنی ترکیب روش های  Fut وFIT یا BHTدر دو یا سه جلسه کاشت مو تا نتیجه بهتر و طبیعی تری به دست بیاید و تعداد فولیکولهای برداشتی درروش ترکیبی بسیار بیشتر از یک روش کاشت مو به تنهایی است.

آیا موهای کاشته شده قابل رشد هستند و رنگ کردنشان ممنوع نیست؟

بله این موها قابل رشد هستند. همچنین چون موها از خود فرد گرفته می شود می توان رفتاری که با سایر موها داریم با این موها داشته باشیم. اما توصیه می شود یک ماه اول هیچ اقدامی روی موها انجام داده نشود و بعداز طی دوره درمانی می توانیم اقداماتی مثل اصلاح یا رنگ کردن را انجام دهیم.

چرا موها بعد از کاشت می ریزند؟

با هر روشی که کاشت مو انجام شود برای دو تا سه هفته موهای کاشته شده رشد می کنند که این مطلب نشان دهنده گرفتن موهای پیوندزده است. سپس موها وارد فاز استراحت شده و می ریزند؛ البته ریشه مو سالم و زنده است. رشد مجدد موها پس از سه تا چهار ماه آغاز شده و حدود سه ماه دیگر طول می کشد (یعنی در مجموع 6 ماه) تا موها کاملا رشد کنند و مجددا سه ماه دیگر زمان لازم است تا موهایی که درآمده اند، کاملا شبیه موهای طبیعی شوند. در این زمان اگر همه فاکتورها رعایت شده و کار به صورت حرفه انجام شده باشد، اگرچه تراکم موهای کاشته شده کمتر از تراکم طبیعی است ولی نمای منطقه کاشت کاملا عادی است و هیچ کس متوجه کاشت مو در فرد نخواهد شد.

دکتر محمد حسین کره‌ئی، پوست و مو :

دکترمحمدحسین کره یی پزشک پوست مو زیبایی، وی دارای گواهی آاستتیکز(AAOPM)  و عضو جامعه علمی جراحان ایران (IAGS) است. بیش ازیک دهه سابقه طبابت در زمینه پوست و مو و زیبایی دارد.

جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122311546

موبایل:‌09124457130

آدرس:پاسداران، میدان هروی، ساقدوش، نبش بوستان 7، پلاک7، واحد7

وب سایت:‌ drkorehie.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ