هر آنچه باید در مورد جراحی زیبایی پلک بدانید از زبان دکتر جعفری

دکتر مرتضی جعفری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، پلاستیک بینی و صورت: چشم ها دریچه ارتباط ما با جهان خارج هستند و نقش اساسی در روابط اجتماعی ما بازی می کنند. معمولا در روابط انسانی نگاه کردن به یکدیگر نخستین قدم است.

دکتر مرتضی جعفری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، پلاستیک بینی و صورت:

چشم ها دریچه ارتباط ما با جهان خارج هستند و نقش اساسی در روابط اجتماعی ما بازی می کنند. معمولا در روابط انسانی نگاه کردن به یکدیگر نخستین قدم است. به همین دلیل ظاهر چشم های افراد تأثیر زیادی در قضاوت اولیه دیگران نسبت به فرد همچنین اعتماد به نفس خود فرد دارد. با افزایش سن، تغییراتی در ساختمان پلک ها ایجاد شده که باعث می شود فرد ظاهری سالخورده و خسته پیدا کند.

بخش عمده این تغییرات عبارت است از:

ایجاد چروک های ظریف در اطراف پلک ها

کش آمدن و شل شدن پوست پلک ها که گاهی منجر به آویزان شدن پوست از لبه پلک می شود

تجمع چربی اضافه زیر پوست پلک ها

شل شدن عضلات پلک ها

ایجاد افتادگی پلک یا ابرو

مجموع این تغییرات باعث می شود چهره فرد سالخورده و خسته به نظر برسد. به علاوه در صورتی که این حالات شدید باشد، می تواند با مسدود کردن میدان دید جانبی بر عملکرد بینایی فرد نیز تاثیر بگذارد.

جراحی اصلاحی پلک

جراحی اصلاحی پلک یک جراحی زیبایی است که به منظور اصلاح این تغییرات و ایجاد ظاهری جوان تر و شاداب تر انجام می شود. بلفاروپلاستی که یکی از شایع ترین روش های جراحی زیبایی است با برداشتن پوست، چربی و عضله اضافی و اصلاح موقعیت پلک، باعث بهبود قابل توجهی در ظاهر فرد شده و قیافه ای جوان تر و سرحال تر به فرد می بخشد.

آیا نتایج بعد از عمل ماندگار است؟

نتایج مفید این جراحی تا سال ها و گاهی به صورت مادام العمر  برای فرد باقی می ماند.

جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

جراحی زیبایی پلک ممکن است به تنهایی یا همراه با سایر روش های جراحی زیبایی مثل کشش پوست صورت یا بالا کشیدن ابرو یا تزریق بوتاکس انجام شود. به طور کلی جراحی زیبایی پلک سه نوع جراحی اصلی را شامل می شود که هر یک مزایا و کاربردهای خاص خود را دارد:

جراحی پلک فوقانی:

درجراحی پلک فوقانی پوست اضافه روی پلک فوقانی و کیسه های چربی (که به صورت پف کردگی بالای پلک تظاهر می کند) برداشته می شود. به علاوه در صورتی که افتادگی پلک نیز وجود داشته باشد می توان آن را حین عمل اصلاح کرد. جراحی پلک فوقانی باعث بهبود شکل و موقعیت پلک فوقانی می شود. به علاوه در صورتی که وجود پوست اضافه یا افتادگی پلک باعث محدودیت دید جانبی شده باشد این مشکل را برطرف می کند و در مجموع ظاهری جوان تر و هوشیارتر به فرد می بخشد. گاهی عمل جراحی بالا کشیدن ابرو نیز همراه با جراحی پلک فوقانی انجام می شود.

جراحی پلک تحتانی:

 جراحی پلک تحتانی بیشتر به منظور برداشتن کیسه های چربی زیر پلک تحتانی که حالت پف کردگی چشم را ایجاد می کنند، انجام می گیرد. معمولا بخشی از پوست پلک تحتانی نیز برداشته می شود. این تغییرات در مجموع باعث ایجاد ظاهری جوان تر در فرد می شود.

جراحی از طریق ملتحمه (Transconjunctival Blepharoplasty)

این روش بیشتر در افراد جوان به کار می رود که پوستشان هنوز خاصیت ارتجاعی خود را از دست نداده است و قوام نسبتا سفتی دارد. در این روش بدون آنکه پوست دستکاری شود از طریق برشی در پشت پلک تحتانی (در سمت ملتحمه) کیسه های چربی زیر پلک برداشته می شود یا تغییر موقعیت داده می شوند. مزیت این روش آن است که نیازی به ایجاد برش روی پوست ندارد.

مکانیسم عمل جراحی پلک فوقانی به چه صورت است؟

در جراحی پلک فوقانی ابتدا برشی موازی چین های طبیعی پلک ایجاد می شود. از طریق این برش پزشک یک بخش هلالی شکل از پوست و عضلات زیر پوستی و تقریبا تمام چربی اضافه را بر می دارد. در صورتی که افتادگی پلک نیز وجود داشته باشد در همین مرحله با استفاده از بخیه های قابل جذب ترمیم می شود. سپس محل برش با بخیه های ظریف بسته می شود.

مکانیسم عمل جراحی پلک تحتانی به چه صورت است؟

در جراحی پلک تحتانی نیز برش در پایین مژه ها به موازات چین های طبیعی پلک ایجاد می شود. چربی اضافه برداشته می شود و درصورتی که پوست اضافه نیز وجود داشته باشد یک برش هلالی نازک از پوست هم برداشته می شود و محل برش با بخیه های ظریف دوخته می شود.

مکانیسم عمل جراحیملتحمه ایپلک  به چه صورت است؟

در جراحی از طریق ملتحمه، برش در پشت پلک (از سمت داخل پلک) ایجاد می شود و چربی اضافه از همین محل خارج شده سپس محل برش با بخیه های قابل جذب ترمیم می شود.

بهترین کاندید جراحی زیبایی پلک چه کسانی هستند؟

بهترین کاندیدای جراحی زیبایی پلک افرادی هستند که حداقل 35 سال داشته باشند و افتادگی پلک یا پف زیر چشم (بر اثر تجمع چربی اضافه) باعث تغییرات ناخوشایند در چهره شان شده باشد. برای انجام جراحی لازم است فرد به طور کلی سالم باشد و بیماری خاصی نداشته باشد. با توجه به روند رو به رشد جراحی های زیبایی، برای آنکه بیمار به نتایج دلخواه دست یابد بسیار مهم است که انتظارات واقع بینانه و معقولی از عمل جراحی و نتایج آن داشته باشد. برای رسیدن به یک دیدگاه صحیح، دیدن تصاویر قبل و بعد از عمل جراحی در افراد دیگر و احیانا مشورت با افرادی که قبلا جراحی شده اند بسیار کمک کننده است.

حتما بخوانید!

باید توجه داشت که جراحی اصلاحی پلک تاثیری بر موارد زیر ندارد:

چروک های اطراف پلک، بین ابروها و روی پیشانی (برای درمان این چروک ها تزریق بوتاکس روش مناسبی است)

حلقه های سیاه اطراف چشم

افتادگی ابرو

باید به یادداشت که جراحی زیبایی پلک به هر حال یک عمل جراحی است و عوارض احتمالی آن به سادگی از بین نمی رود، بنابراین برای انجام این جراحی مشاوره دقیق تخصصی ضروری است.

بعد از  عمل جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) منتظر چه اتفاقاتی باشیم؟!

ترمیم زخم یک فرایند تدریجی است. محل برش معمولا تا 6 ماه ته رنگ صورتی دارد و پس از این مدت کم کم به صورت یک خط ظریف سفید در می آید و تقریبا محو می شود.

بعد از عمل منتظر چه نتایجی باشیم؟

جراحی زیبایی پلک نتایج مفیدی به دنبال دارد که عبارتند از:

بهبود میدان دید جانبی

افزایش اعتماد به نفس

باقی ماندن نتیجه عمل برای سال های متمادی و گاهی تا پایان عمر 

بعد از دو روز به فعالیت روزانه خود بازگردید!

اکثر افراد پس از یکی دو روز می توانند مطالعه یا تلویزیون تماشا کنند. معمولا تا دو تا سه هفته پس از انجام جراحی نمی توان از لنز تماسی استفاده کرد و فرد باید از عینک مناسب استفاده کند. پس از یک هفته تا 10 روز که همه بخیه ها برداشته شدند و محل زخم تقریبا جوش خورد، می توان فعالیت های شغلی را از سر گرفت. از این زمان با صلاحدید پزشک می توان از مواد آرایشی برای پنهان کردن کبودی و محل برش استفاده کرد.

تا 5-4 روز بهتر است فرد فعالیت های خود را محدود کند و در حد امکان استراحت کند، به علاوه تا 4-3 هفته لازم است از فعالیت های سنگین (مثل خم شدن، برداشتن اشیا از زمین و ورزش های قدرتی) اجتناب شود. این فعالیت ها فشار خون را بالا می برند و احتمال خونریزی در محل عمل را زیاد می کند.

دکتر مرتضی جعفری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، پلاستیک بینی و صورت: وی دارای  بورد جراحی سر و گردن و عضو جامعه جراحان پلاستیک صورت اروپا و امریکا است.

خدماتی در زمینه جراحی های زیبایی صورت، بینیف پلک، ابرو، لیفت، ساکشن چربی گردن و انواع پروتزهای چانه و گونه، کاشت چال گونه، تزریق چربی صورت، تزریق انواع بوتاکس، فیلر های لب و گونه، جراحی لوزه، پولیپ و انحراف بینی، اندوسکوپی سینوس، جراحی زیبایی گوش و خدمات زیبایی غیر جراحی صورت را ارائه می کند.

جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:02122252701

موبایل:09391864776

آدرس: خیابان شریعتی، ابتدای میرداماد، نرسیده به میدان محسنی، پلاک ۳، طبقه دوم

وب سایت:dr-jafari.net

drmortezajafari

drmortezajafari

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ