دکتر جعفری: نکاتی که باید قبل از عمل زیبایی بینی بدانید

دکتر مرتضی جعفری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، پلاستیک بینی و صورت: برای جراحی بینی روز عمل در حالت ناشتا یک ساعت قبل از عمل در مرکز جراحی حاضر خواهید شد. زمان عمل حدود یک‌ساعت و نیم خواهد بود که از یک ربع قبل از عمل تا یک ربع بعد از عمل همکاران بیهوشی به‌طور مستقیم ازشما مراقبت می‌کنند و بعد از آن هم حدود نیم ساعت در ریکاوری از شما دقیقا مراقبت خواهد شد.

دکتر مرتضی جعفری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، پلاستیک بینی و صورت:

برای جراحی بینی روز عمل در حالت ناشتا یک ساعت قبل از عمل در مرکز جراحی حاضر خواهید شد. زمان عمل حدود یک‌ساعت و نیم خواهد بود که از یک ربع قبل از عمل تا یک ربع بعد از عمل همکاران بیهوشی به‌طور مستقیم ازشما مراقبت می‌کنند و بعد از آن هم حدود نیم ساعت در ریکاوری از شما دقیقا مراقبت خواهد شد. پس حدودا از وقتی که وارد اتاق عمل می‌شوید تا وقتی که مجددا به بخش برمی‌گردید حدود دو ساعت و نیم به طول می‌انجامد. حدود6 ساعت بعد از برگشتن به بخش از مرکز جراحی مرخص می‌شوید. البته چنانچه خود شما مایل باشید، می توانید صبح روز بعد از عمل، مرکز جراحی را ترک کنید.

بیهوشی به چه صورت است؟

در مورد نوع بیهوشی حتی‌الامکان نظر شما لحاظ خواهد شد. بیهوشی کامل و سال‌ها نیمه بیهوشی هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. اما به طور کلی و با توجه به سال‌ها تجربه من بیهوشی کامل را  بر نیمه بیهوشی ترجیح می دهم، چرا که در بیهوشی کامل امکان کنترل فشار خون بیمار بیشتر است، بیمار راحت تر است، متخصص بیهوشی بهتر و راحت تر می تواند از بیمار مراقبت کند و حین عمل ترشحات وارد حلق و ریه بیمار نمی شود لذا جراح راحت تر است و نهایتا اینکه سرفه بعد از عمل در بیهوشی کامل کمتر است. البته در موارد معدودی نیمه بیهوشی (که اصطلاحا بی حسی موضعی گفته می شود)  بر بیهوشی عمومی ‌ارجح است مثلا در بیمارانی که مشکلات زمینه ای مثل ناراحتی‌های قلبی- عروقی یا اختلالاتی دارند که بیهوشی کامل برای آنان به‌صلاح نیست یا در بیمارانی که نگران بیهوشی کامل هستند، می توان عمل زیبایی بینی را تحت نیمه بیهوشی انجام داد که در این روش نیز متخصص بیهوشی از ابتدای عمل تا پایان آن از بیمار مراقبت می‌کند و با دادن داروهای ضددرد، آرامبخش و خواب‌آور امکان یک عمل کاملا بدون درد را فراهم می کند.

مراقبت‌های بعد از عمل جراحی بینی

1 حدودا تا ۵ ساعت بعد از عمل نباید چیزی میل کنید چرا که به دلیل داروهای بیهوشی، حرکات معده و روده شما کند است و چنانچه شما چیزی میل کنید باعث بروز حالت تهوع  و استفراغ می‌شود. حدودا ۵ ساعت بعد از عمل ابتدا کمی‌ آب بیا‌شامید اگر چنانچه مشکلی نداشتید یک ربع بعد مختصری آب‌‌میوه بنوشید و بعداز آن می‌توانید از غذاهای نرم استفاده کنید و از روز سوم به بعد هر چه خواستید، می توانید میل کنید.

۲ باید تا ۲۴‌ساعت  از کمپرس سرد استفاده کنید. تا وقتی که  در مرکز جراحی بستری هستید پرستارها این کار را انجام خواهند داد. وقتی به منزل مراجعه کردید خودتان چند تکه یخ را خرد کرده و داخل کیسه فریزر ریخته و روی صورت، گونه‌ها و لب بالا قرار دهید. این کار باعث می‌شود ورم و کبودی شما به حداقل برسد.

۳ دراز کشیدن بعد از عمل باعث تورم بینی شما می شود لذا سعی کنید بعد از عمل فقط در حد معمول دراز بکشید.

4- از روز سوم به بعد کارهای سبک مثل کارهای سبک منزل، کارهای اداری، کار با کامپیوتر و بلامانع است.

5- بعد از عمل، به هر دلیلی درد داشتید اعم از اینکه ارتباطی به عمل شما داشته باشد یا خیر فقط از استامینوفن ساده یا کدئین به‌عنوان مسکن استفاده کنید و از خوردن داروهایی مثل پروفن، ایندومتاسین، آسپیرین و اجتناب کنید.

6- درد، کبودی و خونریزی بعد از عمل به فاکتورهای متعددی وابسته است. یکی، دو روز اول ممکن است بیماران کمی ‌کبودی داشته باشند ولی  معمولا تا روز برداشتن گچ بینی که حدود روز ششم بعد از عمل است کبودی  برطرف شده است.

7-  بعد از عمل، زیر بینی شما گاز کوچکی گذاشته می‌شود که چنانچه خونابه‌ای از بینی خارج شود توسط این گاز جذب شود. بهتر است این پانسمان را شما تعویض نکنید.

8- تا وقتی گچ را برنداشته‌اید باید از لباس هایی استفاده کنید که از جلو توسط دگمه یا زیپ باز می شوند و برای پوشیدن آن لازم نباشد از روی سرکشیده شوند.

9- مادامی‌که گچ روی بینی شما قرار دارد، می توانید از عینک استفاده کنید اما بعد از برداشتن گچ باید تا ۶ هفته به نحوی از عینک استفاده کنید که وزن آن روی بینی شما نباشد بدین منظور می توانید وسط عینک را با چسب به پیشانی خود بچسباند.

10- یک هفته بعد از عمل برای برداشتن  قالب روی بینی که اصطلاحا به آن  گچ طبی گفته می شود به مطب مراجعه خواهید کرد. باید مراقب باشید طی این مدت پانسمان روی بینی شما خیس نشود بنابراین برای استحمام باید به وسیله دوش دستی از گردن به پایین را بشویید و بعد بخوابید تا شخص دیگری موهای شما را بشوید بدون اینکه پانسمان شما خیس شود. روزی که برای برداشتن گچ (حدودا روز هفتم) مراجعه می کنید کاملا استحمام کنید و خیس شدن گچ مشکلی ندارد.

11- تا سه هفته  بعد از برداشتن قالب روی بینی ( گچ طبی ) حدودا هر ۵ روز یک‌بار برای تعویض چسب به مطب مراجعه خواهید کرد.

12- شنا  یا فعالیت هایی که احتیاج به فعالیت زیاد دارد تا دو هفته ممنوع است.  شیرجه و اسکی تا دو ماه مجاز نیست. ورزش هایی که احتمال تصادم در آنها وجود دارند تا ۴ ماه نباید انجام شود.

دکتر مرتضی جعفری جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، پلاستیک بینی و صورت: وی دارای  بورد جراحی سر و گردن و عضو جامعه جراحان پلاستیک صورت اروپا و امریکا است.

خدماتی در زمینه جراحی های زیبایی صورت، بینیف پلک، ابرو، لیفت، ساکشن چربی گردن و انواع پروتزهای چانه و گونه، کاشت چال گونه، تزریق چربی صورت، تزریق انواع بوتاکس، فیلر های لب و گونه، جراحی لوزه، پولیپ و انحراف بینی، اندوسکوپی سینوس، جراحی زیبایی گوش و خدمات زیبایی غیر جراحی صورت را ارائه می کند.

جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:02122252701

موبایل:09391864776

آدرس: خیابان شریعتی، ابتدای میرداماد، نرسیده به میدان محسنی، پلاک ۳، طبقه دوم

وب سایت:dr-jafari.net

drmortezajafari

drmortezajafari

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ