بهبود روابط زناشویی در 3 جلسه با جدیدترین تکنولوژی لیزر بانوان

mousavi
گروه مشاورین لاغری ایده آل: تولید کلاژن جوان سازی، افزایش مخاط و روشن سازی واژن

گروه مشاورین لاغری ایده آل:

بانوان برای شاد زیستن نه تنها به ظاهری زیبا بلکه به روحی سرشار از نشاط و اعتماد به نفس و رضایتمندی از زندگی زناشویی نیازمندند. اما برخی بانوان به دلیل پاره ای از مشکلات در زمینه زناشویی، ممکن است از این شادزیستی محروم شوند. در گذشته خیلی از مشکلات در این زمینه بدون درمان بودند، اما امروزه این در سایه تکنولوژی های روز دنیا با لیزر مونالیزا تاچ قابل دستیابی است. در ادامه چندین سوال متداول در مورد این دستگاه شده که ممکن استسوال ذهنی خیلی از مخاطبان باشد. برای همین با خواندن این مطلب هم می توانید به جواب سوال های خود دست پیدا کنید و هم اینکه با این دستگاه و کارایی آن آشنایی بیشتری داشته باشید. 

چطور رابطه زناشویی را بهبود ببخشیم؟

خانمی 38 هستم و 15 ساله که ازدواج کردم، سه بار زایمان طبیعی داشتم که بعد از فرزند سومم احساس می کنم دهانه واژنم نسبت به قبل بیشتر باز شده و در روابط با همسرم کمی افت دارم، لطفا در مورد روش جدید لیزر واژینال توضیح دهید که چطور انجام می شود! آیا فقط دهانه واژن را کوچک می کنند یا تمام طول کانال واژن را؟ این کار به چه صورت انجام می شود؟

در آستانه 40 سالگی کم کم کلاژن سازی در بدن متوقف خواهد شد و به کمترین حد خود می رسد. برای تنگی واژن دو راه حل وجود دارد:

راه حل اول: جراحی واژن با بی حسی موضعی (اسپاینال یا اپیدورال) یا بیهوشی عمومی انجام می شود. همچنین بانوان چند ساعت پس از عمل مرخص می شوند؛  البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تا چند ماه نمی توانید نزدیکی داشته باشید؛ چون دردناک است و ممکن است ترشحات ممتد داشته باشید.

راه حل دوم: لیزر فرکشنال است که اختصاصا برای جوان سازی واژن ساخته شده و برای درمان علائم یائسگی از جمله: خشگی واژن، سوزش و درد هنگام نزدیکی، موثر است. لیزر واژینال  یک روش غیر جراحی، بدون درد است که طی 15 دقیقه انجام می شود. نتیجه این روش ، تنگ شدن واژن برای افزایش لذت جنسی و درمان بی اختیاری ادرار در بانوانی است که به این مشکل دچار هستند. از طرفی دیگر برای تحلیل بافت ناشی از پیری در واژن است. در این روش از طریق تحریکات ایجاد شده توسط انرژی لیزر انجام شده  که سبب انقباض کلاژن و الاستین ناحیه واژن می شود و در نهایت بافت واژن تنگ می شود. بازده نهایی این روش، تغییر کلی مدل واژن، سفت و ضخیم شدن بافت های اطراف آن و فیبرهای کلاژن بلند است که در نهایت منجر به تنگ شدن واژن می شود. بنابراین چنانچه مشکل تنگی واژن شما حاد نباشد لیزر واژینال برای شما بهتر است.

چطور بی اختیاری ادرار را درمان کنیم؟

خانم دکتر! برای درمان بی اختیاری ادراری چه راه هایی وجود دارد؟ 

من 52 ساله هستم و دو زایمان طبیعی داشته ام و  بعد از عطسه و سرفه احساس دفع ادرار دارم.

لیزر واژینال می تواند برای درمان بی اختیاری ادراری گزینه مناسبی باشد. به طور کلی باید بگویم که  متاسفانه در خانم ها به خصوص افرادی که سن بالایی دارند این مشکل بسیار شایع است و اکثرخانم ها به این معضل اهمیتی نمی دهند. لیزر در درمان بی اختیاری ادراری استرسی کاربرد داشته و بی اختیاری ادرار که به دنبال افزایش فشار شکمی (سرفه، عطسه، خنده شدید) به وجود می آید را کاملا از بین می برد و افتادگی مثانه و واژن را برطرف می کند. همچنین طی 3 جلسه تا 80 درصد بهبودی را تضمین می کنیم.

آیا مونالیزا تاچ عوارض دارد؟

یک جلسه لیزر واژینال انجام داده ام. سوالم این است که  برای بار دوم که می خواهم مراجعه کنم باید چند جلسه دیگر مراجعه کنم؟ آیا لیزر عوارض هم دارد؟

به دنبال درمان هایی که با این لیزر انجام می شود، معمولا هیچ عوارضی دیده نشده است. نتایج 95 درصد رضایت جنسی خانم ها بعد از لیزر درمانی کاملا قابل مقایسه با نتایج 74 درصد رضایت آنها بعد از جراحی است. به منظور گرفتننتایج بهتر از تکنیک لیزر در سه نوبت و به فواصل یک ماه انجام می شود.

من هم می توانم از این لیزر استفاده کنم؟!

لیزر واژینال برای چه کسانی مناسب است؟

این روش درمانی برای همه زنانی که با آتروفی واژن به خاطر تغییرات هورمونی مواجه شده اند قابل استفاده و مناسب است و ایجاد این مشکل برای زنان با گذشت زمان غیر قابل اجتناب است. لیزر واژینال یک روش ایده آل برای افرادی است که به دنبال استفاده از روش های درمانی کمتر تهاجمی در مقایسه با روش های جراحی سنتی و درمان های دارویی هستند. 

بهترین افراد برای انجام این کار عبارتند از:

  1. خانم هایی که هنوز بچه دار نشده اند و فکر می کنند مجرای آن ها بزرگ است و همسر آن ها هم آلت تناسلی کوچکی دارد .
  2. خانم هایی که دچار سستی و شل شدگی واژن بعد از زایمان شده اند و می خواهند دوباره بچه دار شوند و نیاز دارند که به طور موقت واژن تنگ داشته باشند . پس از تولد آخرین فرزند، می توانند برای تنگ کردن واژنشان یک روش طولانی مدت و دائمی مثل جراحی را انتخاب کنند .
  3. خانم هایی که با بی اختیاری خفیف ادرار مواجه هستند.
  4. خانم هایی که سستی واژن خفیف دارند و نمی خواهند جراحی داشته باشند
  5. خانم هایی که دوران پس از یائسگی را سپری می کنند و در ناحیه واژن خود دچار خشکی و تحلیل بافتی شده اند.

شما مخاطب این لیزر نیستید!

لیزر واژینال برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

در ارتباط با استفاده از این روش هیچ استثنایی برای افراد تعریف نشده است، غیر از افرادی که به بیماری های جدی موضعی یا سیستمیک مبتلا باشند. معمولا تمام زنان در سنین یائسگی می توانند از مزایای این روش درمانی بهره مند شوند.

افرادی که برای این روش مناسب نیستند و بهتر است جراحی کنند:

  1. افرادی که به طور شدید دچار سستی واژن هستند و گشاد شدن و جدا شدگی ماهیچه های واژن دارند .
  2. خانم هایی که بی اختیار و به طور شدت ادرار یا افتادگی شدید مثانه دارند .
  3. خانم هایی که واژن آنها خیلی تحلیل رفته و سفت شده است .

این آزمایش ها فراموش نشود!

چه آزمایش هایی قبل انجام لیزر ضروری است؟

این روش درمانی نیاز به آماده سازی بیمار برای درمان ندارد. اما قبل از استفاده از لیزر واژینال، لازم است بیمار دارای تست عفونت واژینال منفی (یا نتیجه منفی پس از درمان های خاص در صورت مثبت بودن آن) باشد و تست سرطانی بودن گردن واژن وی در طول سه سال گذشته منفی بوده باشد.

مراقبت های لازم بعد از عمل!

آیا مراقبت های خاصی پس ازدرمان لازم است؟

اکثر زنان پس از درمان اندکی ناراحتی را در ناحیه واژن خود گزارش کرده اند و این علائم معمولا در طول چند روز اول پس از درمان مشاهده می شود. پس از درمان توصیه می شود از انجام عمل زناشویی و آمیزش با همسر برای مدت 7روز خودداری شود و معمولا بلافاصله پس از درمان امکان بازگشت به فعالیت های عادی وجود دارد. در طول دوره بهبود، ممکن است توصیه شود از بلند کردن اجسام سنگین یا انجام بعضی فعالیت ها همچون دوش گرفتن با آب گرم یا حرکت های ورزشی خودداری شود. 

بدون درد درمان شوید!

آیا این روش درمانی دردناک است؟

خیر، معمولا در این درمان حتی نیازی به استفاده از داروی بی حسی نیز وجود ندارد. احساس بیمار در طول درمان چیزی شبیه یک لرزش خفیف است.

از این روش برای درمان شل شدن واژن هم استفاده می شود؟

اصطلاح «شل شدن واژن یا سستی واژن» اشاره به شرایطی دارد که در آن قطر دهانه واژن افزایش پیدا می کند. این شرایط اغلب در نتیجه رویدادهای طبیعی یا جراحت های وارد شده همچون به دنیا آوردن بچه یا شل شدن بافت واژن به خاطر فرایند افزایش سن در افراد مشاهده می شود. در این موارد، مهم است که دلیل شل شدن واژن مشخص شده و وضعیت واژن و غشای مخاطی آن مورد بررسی قرار گیرد. به هر حال، روش درمانی لیزر واژینال با استفاده از گاز CO2 امکان درمان شل شدن واژن به خاطر از بین رفتن سفتی بافت غشای آن را نیز دارد.

چند جلسه درمانی توصیه می شود؟

تعداد درمان های مورد نیاز بستگی به شدت شرایط بیمار دارد. متخصصان این مرکز معمولا 3تا 4 جلسه درمانی را با فاصله 30 تا 45 روز به افراد متقاضی پیشنهاد می کنند که در ادامه یک جلسه درمانی سالانه برای حفظ نتایج درمان به بیمار توصیه می شود. 

دوام و ماندگاری این روش چقدر است؟

نتایج این روش درمانی پس از اولین ودومین جلسه درمانی قابل مشاهده است و در طول ماه های بعد از درمان افزایش پیدا می کند. فرایند تجدید ساختار در این حالت 30تا 45 روز دوام دارد و پس از آن توصیه می شود جلسه درمانی مجددا تکرار شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ