مدیتیشن و تمرکز چه تاثیری بر زندگی دارند؟

حمیدرضا محمدیان
تلاش برای منظم شدن عملیات دم و بازدم تنفس و دستیابی به آرامش

بعضی از خانمها ترجیح میدهند که با شیوهای راحتتر و کمدردسرتر خستگیها را از تن بیرون کنند و دوباره مشغول کارهای روزانه خود شوند. در این حالت، راه حل دیگری برای این گروه وجود دارد که سادهتر از سایر روشهاست. این افراد میتوانند به مدت 15 دقیقه به صورت نشسته با کمک تکنیکهای مدیتیشن و همچنین با استفاده از رایحه عطرهای آروماتراپی اسپاسمها و خستگیهای عضلانی را از بدن خود دور کنند. برای انجام دادن این شیوه  تنها به یک صندلی، یک ساعت و عصاره روغن نارنج یا پرتقال احتیاج داریم.

  در این حالت به راحتی روی صندلی بنشینید. باید دقت داشته باشید که کمر و ستون فقرات شما صاف و بدون خمیدگی باشد. بهتر است پیش از نشستن ازیک کوسن یا بالش کوچک استفاده کنید تا فضای نرمتر و مناسبتری را برای خود آماده کنید.  بهتر است روغنها را درون ظرفی که با کمک شمع یا شعلهای بسیار کوچک گرم نگه داشته میشود، بریزید. حرارت کمک میکند تا رایحه نارنج یا پرتقال بهتر در فضا حس شود.

  در این حالت ساعت را روی 15 دقیقه کوک کنید. عصاره نارنج یا پرتقال را روی میز مقابل قرار دهید. سپس خیلی راحت روی صندلی بنشینید. دستها را روی زانوها قرار داده و چشمها را ببندید و ساعت، زمان، برنامهها و کارهای پیش رو را فراموش کنید. سعی کنید با دقت و منظم عملیات دم و بازدم تنفس را انجام دهید و با آرامش نفس بکشید. در این حالت روی تنفس خود تمرکز کنید. روی دم و باز دم و نظم آن دقت کرده و سعی کنید با یک

مدیتیشن و تمرکز را فراموش نکنید!

را انجام دهید و تغییری در روند آن ایجاد نکنید. در این مرحله تکتک اعضای بدن شما با این ریتم به مدیتیشن میپردازد و انقباضات خود را به مرور از دست میدهد. در این حالت شما با کمک مدیتیشن و رایحه نارنج یا پرتقال کمک زیادی به تخلیه استرسها، تنشها و خستگی روزمره خود میکنید.

  پس از آنکه 15 دقیقه تمام شد و ساعت زنگ زد، به آرامی پلکها را باز کنید و چند دقیقه به خود اجازه دهید تا بدنتان از حالت مدیتیشن و ریلکسی خارج شود. پس از آن با نشاط و پرانرژی به ادامه فعالیتهایتان بپردازید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ