توضیح دکتر سزاوار در مورد درمان‌های پیشرفته ایمپلنت

mousavi
دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت: درمان‌های پیشرفته ایمپلنت درمان‌هایی هستند که عمدتا توسط جراحان فک و صورت انجام می‌شوند. در مواردی لازم است که ایمپلنت برای بیمار کار گذاشته شود ولی روابط فکی‌اش درست نیست. در این صورت قبل از گذاشتن ایمپلنت باید ابتدا این مشکل برطرف شود.

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت:

درمان‌های پیشرفته ایمپلنت درمان‌هایی هستند که عمدتا توسط جراحان فک و صورت انجام می‌شوند. در مواردی لازم است که ایمپلنت برای بیمار کار گذاشته شود ولی روابط فکی‌اش درست نیست. در این صورت قبل از گذاشتن ایمپلنت باید ابتدا این مشکل برطرف شود. بعد از درمان فکی می‌توان همان روزی که جراحی صورت می‌گیرد، ایمپلنت هم گذاشته شود یا چند روز بعد از جراحی فک ایمپلنت گذاشته می‌شود. این جراحی زمانی صورت می‌گیرد که استخوان فک ارتفاع کافی را ندارد. به‌طور کلی ممکن است نیاز باشد که عصب دندان تحتانی را جابه‌جا کنیم که ایمپلنت در مجاورت مستقیم با آن نباشد یا آسیبی به عصب نزند. همچنین ممکن است در فک بالا محدودیتی از نظر  بینی و سینوس وجود داشته باشد که این مشکل در سینوس‌ها ممکن است شایع باشد. در این مواقع نیاز است که کف سینوس‌ها را بالا ببریم تا بتوانید ایمپلنت‌ها را قرار دهیم.

اگر درمان‌های پیشرفته صورت نگیرد و ایمپلنت کار گذاشته شود، چه می‌شود؟

مسلما آن کارایی که ایمپلنت باید داشته باشد را ندارد. همچنین احتمال اینکه نیروهای وارده به آن نیروهای مخربی باشند زیاد خواهد بود. همچنین احتمال اینکه شما نتوانید سیستم جونده خوبی داشته باشید هم بالاست.

اگر جای دندان از دست رفته پر نشود، چه عوارضی دارد؟

عوارض زیادی همراه دارد اما مهم‌ترین این عوارض نداشتن سیستم جونده خوب است. همچنین دندان‌های مجاور به‌دلیل خالی بودن جای دندان ممکن است تغییر وضعیت بدهند. برای اینکه این عوارض به حداقل برسد باید از ایمپلنت برای جایگزینی دندان از دست رفته استفاد شود.

یک کاندیدای مناسب باید دارای چه شرایطی باشد؟

سلامت کلی بدن، لثه‌های سالم و مقدار کافی استخوان برای جوش خوردن ایمپلنت.

بعضی مردم چنان استخوان فک‌شان را از دست داده‌اند که تنها راه موجود برای درمان آنها ایمپلنت است ولی پیش از آن باید استخوان به روش‌های خاصی تا اندازه مطلوب بازسازی شود و همکاری بسیار مناسب در جهت مراقبت از ایمپلنت‌ها و لثه‌های اطراف آنها شامل مسواک زدن روزانه و کشیدن نخ دندان، لازم است. همین‌طور ویزیت‌های منظم از‌سوی دندانپزشک هم مهم است.

چه افرادی کاندیدای ایمپلنت نیستند؟

بانوان باردار، افراد الکلی یا معتاد، افرادی که بیماری‌‌های مزمن مثل دیابت و هموفیلی و بیماری‌های بافت همبند داشته‌اند، افرادی که داروهای خاصی مثل استروئید و کورتن استفاده می‌کنند و افرادی که دندان قروچه شدید و مرتب شبانه دارند.

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت:

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت و استادیار دانشکده است. وی در دانشکده دندانپزشکی در بیمارستان بوعلی سال‌1385 بورد تخصصی‌ را دریافت کرده است. نفر سوم بورد تخصصی بوده و 10‌سال است که در این رشته فعالیت می‌کند. دکتر سزاور عضو انجمن جراحان فک، دهان و صورت است.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188103948

تلفن: 02188720403

موبایل: 09122542448

موبایل: 09329015878

آدرس: تهران – منطقه ۶ – قائم مقام فراهانی – جنب تهران کلینیک – کوچه شهدا – پلاک ۴ – طبقه سوم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ