توصیه های دکتر سزاوار برای قبل از عمل جراحی بینی

mousavi
دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت: عمل جراحی بینی باعث بهبود یا تشدید علائم حساسیت بینی نمی‌شود. مبتلایان به آلرژی بینی هم می‌توانند تحت عمل جراحی قرار گیرند اما لازم است این افراد از قبل از عمل تا مدتی بعد از عمل تحت درمان با داروهای ضد‌حساسیت قرار گیرند.

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت:

اولین توصیه من به بیماران این است که قبل از اینکه زیر تیغ جراحی بروند حتما در این زمینه اطلاعات لازم را دریافت کنند و آگاهانه این اقدام را انجام دهند.

 به طور کلی توصیه می‌شود قبل از جراحی بینی با این حقایق آشنا باشید:

  • هدف هر عمل زیبایی بهبود بخشیدن به وضع ظاهری است نه رسیدن به زیبایی کامل و مطلق
  • هر فردی که متقاضی این عمل است ممکن است به دلایل مختلفی ازجمله نوع پوست کاندیدای خوبی برای جراحی نباشد لذا جراحی برای هر فرد متقاضی توصیه نمی‌شود.
  • اغلب دختران در پایان 16سالگی و پسرها در پایان 18‌سالگی به بلوغ کامل رسیده‌اند و می‌توانند تحت عمل رینوپلاستی قرار گیرند. در غیر این صورت توصیه می‌شود قبل از سن بلوغ جراحی انجام ندهند.
  • چنانچه بیمار مبتلا به انحراف بینی نیز باشد باید همزمان با جراحی پلاستیک یا قبل از آن، انحراف تیغه بینی وی اصلاح شود.
  • اگر چنانچه به هر دلیلی انسداد بینی داشته باشیم مثل بزرگی شاخک‌های داخل بینی یا پولیپ بینی باید به‌طور همزمان با جراحی پلاستیک بینی عوامل انسداد بینی را نیز برطرف کرد. البته در برخی موارد ممکن است اول پولیپ جراحی شود و بعد از مدتی جراحی زیبایی صورت گیرد.
  • لیزر در بسیاری از اعمال جراحی کاربرد مهمی دارد اما در عمل زیبایی بینی کاربردی ندارد.
  • عمل جراحی بینی باعث بهبود یا تشدید علائم حساسیت بینی نمی‌شود. مبتلایان به آلرژی بینی هم می‌توانند تحت عمل جراحی قرار گیرند اما لازم است این افراد از قبل از عمل تا مدتی بعد از عمل  تحت درمان با داروهای ضد‌حساسیت قرار گیرند.

آیا استفاده از تامپون ضروری است؟

امروزه بسیاری از جراحان صفحات سیلیکونی را جایگزین تامپون کرده‌اند. مزیت این روش باز بودن بینی و امکان تنفس از طریق بینی از همان ابتداست. مزیت دیگر این صفحات ثابت ماندن سپتوم بینی در وضعیت اصلاح شده است. در‌ واقع با این روش احتمال بازگشت سپتوم به وضعیت منحرف قبل از عمل را به حداقل ممکن می‌رسانیم.

برای کاهش ورم و کبودی بعد از عمل بینی چه توصیه‌ای دارید؟

در48ساعت اول بعد از عمل بینی گذاشتن یخ روی محل جراحی و اطراف آن در کاهش ورم موثر است و بعد از 48‌ ساعت گذاشتن حوله گرم یا کیسه آب گرم موثر است. اما ورم دیگر ورمی است که به‌دلیل دستکاری بینی ایجاد می‌شود. این ورم ناشی از تجمع مایع بین سلولی در بافت زیر پوست و اطراف استخوان‌هاست. این ورم معمولا مثل یک بالشتک اطراف بینی و استخوان‌ها و غضروف را می‌گیرد. این ورم بدون درد است و تا حدود یک سال طول می‌کشد تا از بین برود و بهترین کار برای کم کردن آن بالا آوردن زیر سر هنگام خواب است و نیز چسب زدن روی بینی در قسمت‌هایی که ورم بیشتر است، می‌تواند روی کاهش آن موثر باشد.

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت:

دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی فک و صورت و استادیار دانشکده است. وی در دانشکده دندانپزشکی در بیمارستان بوعلی سال‌1385 بورد تخصصی‌ را دریافت کرده است. نفر سوم بورد تخصصی بوده و 10‌سال است که در این رشته فعالیت می‌کند. دکتر سزاور عضو انجمن جراحان فک، دهان و صورت است.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188103948

تلفن: 02188720403

موبایل: 09122542448

موبایل: 09329015878

آدرس: تهران – منطقه ۶ – قائم مقام فراهانی – جنب تهران کلینیک – کوچه شهدا – پلاک ۴ – طبقه سوم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ