راه حل دکتر هوشنگی برای رفع بوی بد دهان

zahra
دکتر امیر مسعود هوشنگی، جراح دندانپزشک: همه کسانی که بوی بد دهان دارند از این مشکل خود آگاه نیستند. زمانی که دهان خود را به صحبت کردن باز می‌کنند در‌واقع واکنش عجیب و غریب مردم یک سرنخ ‌است اما راه‌هایی برای تایید درستی این سوء‌ظن وجود دارد. راه علمی آن استفاده از یک اندازه‌گیر بوی بد دهان است که می‌تواند مقدار سولفید موجود در نفس شما را اندازه‌گیری کند.

دکتر امیر مسعود هوشنگی، جراح دندانپزشک:

همه افراد با بوی نامطبوع دهان از خواب بیدار می‌شوند. دلیل آن این است که در شب باکتری‌ها به تکثیر شدن در دهان ادامه می‌دهند و هیچ جریان پیوسته‌ای از بزاق برای از‌بین بردن آنها مانند زمان بیداری وجود ندارد اما این مسئله به‌راحتی با مسواک و نخ دندان قابل حل است. خوردن غذاهای خاص نیز مانند پیاز، سیر و مواد غذایی با چاشنی زیاد می‌توانند موجب بوی بد دهان شود و مجددا این مسئله در این مواقع با مسواک، خمیر دندان یا آدامس قابل کنترل است. اما اگر مشکل شما فراتر از این است و بوی بد دهان در طول روز همچنان ادامه دارد پس لازم است اقداماتی فراتر از مسواک زدن و نخ دندان برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان انجام دهید.

مطمئن نیستید که این مشکل را دارید؟

همه کسانی که بوی بد دهان دارند از این مشکل خود آگاه نیستند. زمانی که دهان خود را به صحبت کردن باز می‌کنند در‌واقع واکنش عجیب و غریب مردم یک سرنخ ‌است اما راه‌هایی برای تایید درستی این سوء‌ظن وجود دارد. راه علمی آن استفاده از یک اندازه‌گیر بوی بد دهان است که می‌تواند مقدار سولفید موجود در نفس شما را اندازه‌گیری کند. درخانه، یک راه برای پیدا کردن بوی بد دهان این است که با یک قسمت از گاز پانسمان زبان خود را پاک کنید و اگر گاز پس از بیرون آمدن به رنگ زرد درآمد یا بوی بدی به‌همراه داشت، نشان‌دهنده مقدار بالای سولفید در بدن شماست. سولفیدها علت اصلی بوی بد دهان هستند. راه دیگر این است که پشت دست خود را لیس بزنید و بعد از ۱۰‌دقیقه آن را بو کنید. راه سوم، دندان خود را با نخ دندان تمیز کنید، ‌سپس نخ دندان را بو کنید.

چگونه می‌توانید از شر بوی بد دهان خلاص شوید‌؟

پس از اینکه از داشتن این مشکل اطمینان حاصل کردید، برای به‌دست آوردن بوی مطبوع دهان موارد زیر را انجام دهید:

– پس از هر وعده غذایی در انجام مسواک و نخ دندان کردن، سستی به خرج ندهید.

– در صورتی که می‌توانید دندان‌های خود را بعد از ناهار مسواک کنید، یک مسواک و خمیر دندان در محل کار خود به‌همراه داشته باشید.

– بسیار مهم است که هر دو سال یک‌بار دندان‌های خود را چکاپ کنید. گاهی اوقات بوی بد دهان نشان‌دهنده یک مسئله جدی مانند تمیز نبودن دندان مصنوعی، آبسه، بیماری لثه یا دندانی که رو به خرابی است.

– زبان خود را همانند دندان‌های‌تان تمیز کنید. بالای زبان محلی است که باکتری‌ها علاقه زیادی دارند که در آنجا لانه گزینند، به‌خصوص در قسمت پشتی دهان

اگر دهان بعد از غذا خوردن تمیز نشود، باقی‌مانده‌های غذا آنجا را ترک نخواهند کرد، ‌باکتری‌ها شروع به فعالیت می‌کنند و باعث به‌وجود آمدن بوی بد دهان خواهند شد.

– اگر بعد از خوردن میان‌وعده‌ای نمی‌توانید دندان‌های‌تان را مسواک کنید، چرخش آب در دهان می‌تواند تا‌حدودی از دندان‌های‌تان مراقبت کند.

– توصیه می‌شود هر زمانی که دندان‌ها را با مسواک تمیز می‌کنید با مسواک مخصوص زبان، زبان را هم تمیز کنید. اینکه شما چه نوع غذایی می‌خورید در برطرف کردن بوی بد دهان اهمیت دارد. غذاهای ترد و تازه همچون میوه‌ها، سبزیجات مانند سیب، کاهو، هویج، گلابی و خیار خام به‌طور طبیعی دندان را تمیز می‌کنند. همچنین این مواد غذایی دارای آنتی‌اکسیدان هستند که در افزایش سلامت از‌جمله بهداشت دهان و دندان موثر هستند.

دکتر امیر مسعود هوشنگی، جراح دندانپزشک

ارائه دهنده کلیه کارهای زیبایی دندان، طراحی لبخند با لامینت‌های سرامیکی و کامپوزیتی، ترمیم دندان با جدیدترین مواد  همرنگ، طراحی و ساخت انواع پروتز ثابت و متحرک (دست دندان، پلاک، روکش چینی)، روکش‌های تمام سرامیک با جدیدترین متد و مواد، خدمات دندانپزشکی و ارتودنسی کودکان است. کلیه خدمات دندانپزشکی با بیمه نیروهای مسلح در این مرکز انجام می گیرد  طرف قرارداد با بیمه های (تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح، بانک کشاورزی)

شما عزیزان می توانید با شماره تلفن های زیر با دکتر امیرمسعود هوشنگی در تماس باشید.

02177299199

02177865912

آدرس: فلکه اول تهران پارس، خیابان گلبرگ، بین کیخسروی و رشید، پلاک 37، طبقه 3، واحد 13

dramirmasoudhooshangi

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ