بعد از کشیدن دندان عقل، این نکات را فراموش نکنید!

zahra
دکتر امیر مسعود هوشنگی، جراح دندانپزشک: تصور کنید شما همین الان دندان عقل‌تان را از دهان‌تان خارج کرده‌اید، حتما می‌دانید که دهان‌تان پر از خونابه می‌شود و درد هم امان شما را بریده است. بعضی‌ها اولین کاری که می‌کنند این است که فوری شروع به تف کردن محتویات دهان خود می‌کنند یا تلاش می‌کنند با کشیدن سیگار دردشان را التیام ببخشند، ولی این کار بعد از خارج کردن دندان عقل از دهان‌تان مثل سم است. اگر دوست دارید بدانید بعد از خروج از مطب دندانپزشکی باید چه نکاتی را رعایت کنید، این مطلب را بخوانید.

دکتر امیر مسعود هوشنگی، جراح دندانپزشک:تصور کنید شما همین الان دندان عقل‌تان را از دهان‌تان خارج کرده‌اید، حتما می‌دانید که دهان‌تان پر از خونابه می‌شود و درد هم امان شما را بریده است. بعضی‌ها اولین کاری که می‌کنند این است که فوری شروع به تف کردن محتویات دهان خود می‌کنند یا تلاش می‌کنند با کشیدن سیگار دردشان را التیام ببخشند، ولی این کار بعد از خارج کردن دندان عقل از دهان‌تان مثل سم است. اگر دوست دارید بدانید بعد از خروج از مطب دندانپزشکی باید چه نکاتی را رعایت کنید، این مطلب را بخوانید.

بعد از کشیدن دندان عقل چه کنیم‌؟

دندانپزشک از شما می‌خواهد پس از کشیدن (خارج کردن) یا جراحی دندان عقل‌تان یک عدد گاز مرطوب را حدود نیم ساعت در این محل و درون دهان‌تان نگه دارید، به این ترتیب شما به خودتان کمک خواهید کرد که زودتر خونریزی از محل جراحی قطع شود و با تشکیل لخته در محل جراحی، خون‌ریزی متوقف شود. حداقل 3 تا 4‌ساعت نباید صحبت کنید. توجه کنید شما ممکن است تا فردای روز جراحی، مقداری خون در دهان‌تان ترشح شود که کاملا طبیعی است. در این موارد یک تکه گاز استریل کوچک را در محل جراحی قرار دهید.

نباید‌های بعد از جراحی دندان عقل

سیگار کشیدن، خون‌ریزی از محل جراحی را شدیدتر می‌کند، بنابراین در طول 12ساعت اول پس از کشیدن دندان، سیگار نکشید  یا حداقل خیلی آرام به آن پک بزنید تا باعث شروع خون‌ریزی نشود. شما نباید از نی برای نوشیدن نوشابه استفاده کنید. اگر خون در دهان‌تان جمع شده نباید آن را بیرون تف کنید، بلکه باید تلاش کنید بزاق‌تان را به‌جای تف کردن، ببلعید. کشیدن دندان یا ورزش کردن تا فردای روز جراحی ممنوع است، چون افزایش گردش خون باعث خون‌ریزی مجدد از محل جراحی می‌شود. گاهی شب پس از جراحی، هنگام خواب مشاهده می‌کنید بالش‌تان خونی است. نشت مقداری خون طبیعی است، نگران نباشید. تلاش کنید زیر سرتان را در شب پس از جراحی، بالاتر از حالت عادی نگه دارید. برای این کار می‌توانید دو عدد بالش زیر سرتان بگذارید.

تورم پس از جراحی عادی است؟!

جراحی دندان عقل معمولا باعث می‌شود یک طرف صورت‌تان باد کند و کاملا گرد شود. این همان تورم پس از جراحی است. این تورم در دو تا سه روز پس از جراحی به حداکثر خود می‌رسد، بنابراین در این روزها باید انتظار حداکثر تورم را در صورت‌تان داشته باشید، ولی نگران نباشید. پس از گذشت یک هفته تورم صورت‌تان کاملا برطرف خواهد شد. برای اینکه صورت‌تان کمتر ورم کند، راه‌حل‌های ساده و خانگی هم وجود دارد. مقداری یخ را درون یک پارچه بپیچید و در طول روز اول بعد از جراحی آن را روی صورت‌تان قرار دهید، ولی باید دقت کنید 20دقیقه آن را روی صورت قرار داده و 20دقیقه بردارید و دوباره همین کار را تکرار کنید. در روز دوم بعد از جراحی استفاده از یخ یا کمپرس با پارچه گرم و مرطوب را تعطیل کنید، ولی در روز سوم کمپرس صورت با پارچه گرم و مرطوب به رفع تورم کمک می‌کند.

دکتر امیر مسعود هوشنگی، جراح دندانپزشک:

ارائه دهنده کلیه کارهای زیبایی دندان، طراحی لبخند با لامینت‌های سرامیکی و کامپوزیتی، ترمیم دندان با جدیدترین مواد  همرنگ، طراحی و ساخت انواع پروتز ثابت و متحرک (دست دندان، پلاک، روکش چینی)، روکش‌های تمام سرامیک با جدیدترین متد و مواد، خدمات دندانپزشکی و ارتودنسی کودکان است. کلیه خدمات دندانپزشکی با بیمه نیروهای مسلح در این مرکز انجام می گیرد  طرف قرارداد با بیمه های (تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح، بانک کشاورزی)

شما عزیزان می توانید با شماره تلفن های زیر با دکتر امیرمسعود هوشنگی در تماس باشید.

02177299199

02177865912

آدرس: فلکه اول تهران پارس، خیابان گلبرگ، بین کیخسروی و رشید، پلاک 37، طبقه 3، واحد 13

dramirmasoudhooshangi

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ