کرفس؛ یک چربی‌سوز ؟

غزاله ذوالفقاری
خواص درمانی کرفس را می شناسید؟

کرفس از جمله مفیدترین  سبزیجاتی است که تقریبا در تمامی مناطق جهان یافت می‌شود. این گیاه به دلیل خواص درمانی ویژه‌ای که دارد از زمان‌های قدیم به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها توسط درمانگران طب سنتی در سراسر جهان به بیماران تجویز شده است.  این گیاه که مزه و طعم ملایمی دارد یکی از شناخته‌شده‌ترین سبزیجات گیاهی درمانگر در شرق و غرب جهان است.

بهترین راه برای پختن کرفس

یکی از بهترین شیوه‌ها برای پختن کرفس آن است که آن را به مدت کوتاهی با مقدار اندکی روغن تفت بدهیم. آبپز کردن کرفس بخش زیادی از مواد مغذی موجود در کرفس را از بین می‌برد، از این رو توصیه شده برای دریافت تمام مواد مغذی موجود در کرفس یا آن را به صورت خام مصرف کنیم یا تفت دهیم. نوشیدن یک تا 2 لیوان متوسط آب کرفس در طول روز نیز به جذب مواد مغذی موجود در این گیاه دارویی توسط بدن کمک می‌کند و برای گروه سنی جوانان بسیار مناسب است.

نسخه طبیعی برای فشارخون

افرادی که دارای فشارخون هستند می‌توانند 40 سی‌سی از آب کرفس را 3 بار در روز میل کنند. به این ترتیب که آب کرفس را بگیرند و آن را در محیط خنک یخچال قرار دهند و 3 بار در روز هر بار 40 سی‌سی از آن را میل کنند. روش دیگری که برای کنترل فشار خون می‌توان از آن استفاده کرد این است که 15 روز در ماه از کرفس تفت داده شده در وعده‌های غذایی خود استفاده کرده تا میزان فشارخون بدن را تنظیم کنیم.

درمان عفونت‌های ادراری با کرفس

درمانگران طب سنتی چین به افرادی که مبتلا به عفونت‌های ادراری هستند توصیه می‌کنند تا از یک نوع سوپ که با برگ‌های کرفس تهیه شده میل کنند. این درمانگران توصیه می‌کنند که بیماران سوپی را از برگ‌ها و ساقه تازه کرفس تهیه کنند و این سوپ را با 2 تا 3 قاشق شکر ترکیب کرده و 2 تا 3 بار در روز میل کنند. مصرف این سوپ موجب درمان عفونت‌های مجاری ادراری و تسکین دردهای آن می‌شود.

آنچه درباره کرفس باید بدانید

کرفس علاوه بر خواص درمانی در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند که برخی از آنها را با هم مرور می‌کنیم:

گنجاندن کرفس در وعده‌های غذایی علاوه بر تقویت کبد و معده موجب بهبود عملکرد ریه و مثانه نیز می‌شود.

مصرف کرفس در افراد مبتلا به فشارخون بالا موجب کنترل فشار و تنظیم فشارخون در بدن می‌شود.

خاصیت چربی‌سوز کرفس این سبزی را به یکی از گیاهان دارویی مفید در کاهش میزان کلسترول و تری‌گلیسرید بدن تبدیل کرده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ