نقش لیزر دایود در دندانپزشکی

zahra
دکتر امیر امیدفر و دکتر سمیرا پورمحمدیان،جراح دندانپزشک: لیزر نور تقویت‌شده‌ای است که به شکل پرتوهای هم‌راستای بسیار باریک با طول موج مشخص تابیده می‌شود. این نور تقویت‌شده نوعی از انرژی را فراهم می‌کند که گونه‌های آن، کاربردهای گوناگونی در گستره دانش پزشکی دارند.

دکتر امیر امیدفر و دکتر سمیرا پورمحمدیان،جراح دندانپزشک:

این روزها لیزر در دنیای پزشکی جایگاه ویژه‌ای دارد و در اکثر حیطه‌ها این دستگاه نقش موثر خود را ایفا می‌کند. دنیای دندانپزشکی هم از این مزیت غافل نمانده و توانسته با کمک لیزر بسیاری از مشکلات دندانپزشکی را درمان کند، اما هنوز مردم در‌مورد این وسیله آگاهی لازم را ندارند و برای‌شان سوالات متعددی در این زمینه وجود دارد. برای همین در ابتدا به این موضوع می‌پردازیم که لیزر در حیطه دندانپزشکی چیست و چه اقداماتی را انجام می‌دهد.

لیزر چیست؟

لیزر نور تقویت‌شده‌ای است که به شکل پرتوهای هم‌راستای بسیار باریک با طول موج مشخص تابیده می‌شود. این نور تقویت‌شده نوعی از انرژی را فراهم می‌کند که گونه‌های آن، کاربردهای گوناگونی در گستره دانش پزشکی دارند. در این بخش می‌توانید در‌مورد لیزر Diod laser و کاربرد آن در دندانپزشکی اطلاعاتی را به‌دست بیاورید.

کاربردهای لیزر در دندانپزشکی:

  • تسریع بهبود زخم‌های مخاط دهان
  • تسریع بهبود آفت و تبخال
  • درمان دندان‌های حساس

 جراحی‌های بافت نرم

  • جراحی زیبایی لثه
  • برداشت تغییر رنگ لثه‌های تیره و مایل به قهوه‌ای
  • سفید‌تر کردن دندان‌ها

دکتر امیر امیدفر ، جراح دندانپزشک:

دکتر امیر امیدفر، جراح دندانپزشک؛ فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی عمومی از دانشکده دندانپزشکی و عضو انجمن دندانپزشکان عمومی تهران، مستر ایمپلنت‌های دندانی از دانشگاه UCLA، دییپلمات مستر شیپ و فلوشیپ ICOI آمریکا، دیپلمات BILD لیزر از انگلستان و دارای سرتیفیکیت (گواهینامه) لیزراز WCLI ( آکادمی لیزر جهانی) و عضو این آکادمی است.

دکتر سمیرا پورمحمدیان،جراح دندانپزشک:

دکتر سمیرا پورمحمدیان، فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران در رشته دندانپزشکی عمومی، عضو انجمن دندانپزشکان عمومی تهران، عضو آکادمی دندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD و دیپلمات BILD لیزر از انگلستان است.

شما عزیزان می توانید با شماره تلفن های زیر با دکتر سمیرا پورمحمدیان و دکتر امیر امیدفر در تماس باشید.

02177687108

02177639074

آدرس:‌ سهروردی جنوبی، نرسیده به بهار شیراز، ساختمان بهار، طبقه دوم، واحد 3

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ