ساب‌سیژن (Subcision) چیست؟

mousavi
کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی وارسته: آزاد کردن چسبندگی بین پوست و بافت همبند زیر آن است که بیشتر برای درمان اسکارهای ناشی از جوش استفاده می‌شود. این روش سرپایی است.

کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی وارسته:

آزاد کردن چسبندگی بین پوست و بافت همبند زیر آن است که بیشتر برای درمان اسکارهای ناشی از جوش استفاده می‌شود. این روش سرپایی است.

روش‌های انجام ساب‌سیژن:

  • استفاده از سوزن نوکور که شبیه نیزه است و بعد از ورود به پوست اقدام به بریدن بافت‌های فیبروز و چسبندگی می‌کند ولی عوارضی مثل کبودی شدید صورت، درد زیاد و لک و تیرگی مقاوم می‌دهد.
  • روش ساب‌سیژن با کانول که در درمان جای جوش، جای سالک، چین و چروک عمیق صورت در خط خنده و خط اخم موثر است و مدت نقاهت آن کوتاه است و با حرکت افقی کانول زیر پوست، بافت‌های فیبروز در محل اسکار پاره شده و چسبندگی را آزاد می‌کند. تعداد جلسات درمان کمتر و اغلب یک تا دو جلسه است. عوارض جانبی ساب‌سیژن اسکار هیپرتروفیک و غدد اسکار است.

آموزش‌های لازم قبل از انجام ساب‌سیژن:

  • شب قبل از ساب‌سیژن حمام کنید.
  • قبل از مراجعه به مطب صورت را با آب و صابون بشویید.
  • روز عمل ناشتا نباشید و غذا میل کنید.
  • در صورت مصرف وارفارین، هپارین و آسپیرین، یک هفته قبل از ساب‌سیژن پس از مشورت با پزشک مربوطه دارو را قطع کنید.
  • قبل از مراجعه به اتاق عمل، مسکن یا آرام‌بخش مصرف کنید.

ساب‌سیژن را به چه افرادی توصیه می‌کنید؟

این عمل برای افراد مبتلا به جوشگاه‌های عمیق آکنه در مقایسه با جوشگاه‌های با سطح مقطع کم‌ موثرتر است. فرد در زمان انجام این کار نباید آکنه فعال داشته باشد لذا کسانی که جوش‌های ملتهب و چرکی دارند اصلا مناسب نیستند. بسیاری از کسانی که تحت عمل ساب‌سیژن قرار می‌گیرند قبلا آکوتان مصرف کرده‌اند.

بعد از عمل ساب‌سیژن چه مراقبت‌هایی باید انجام داد؟

بیمار به مدت دو روز موضع درمان را با آب نشوید و روی آنها پماد آنتی‌بیوتیک بزند؛ نیازی به ضدآفتاب نیست.

ساب‌سیژن بهتر است در چه فصلی انجام شود؟

در تمام فصول قابل انجام است و محدودیتی ندارد.

تعداد جلسات درمان با این روش چقدر است؟

در بیشتر موارد یک جلسه ساب‌سیژن کافی است و بهترین پاسخ درمانی در همان جلسه اول مشاهده می‌شود ولی در کسانی که بافت فیبروز زیادی دارند شاید نیاز به دو جلسه و به‌ندرت سه جلسه لازم می‌شود.

کلینیک تخصصی پوست مو و زیبایی وارسته:

خدمات کلینیک پوست، مو و لیزر وارسته تحت نظر دکترشمس (پزشک متخصص) عبارتند از:

لیزر موهای زاید صورت و بدن با آخرین ورژن لیزر الکساندریت، کاشت مو با روش های FUT,FIT, و ترکیبی، رفع غبغب و چاقی موضعی و جوانسازی پوست با جدید ترین  دستگاه RF، برداشتن خال و زایده های پوستی با RF سرجیکال بدون خونریزی و بخیه، رفع اسکارهای جراحی جای جوش و منافذ پوستی، رفع چاقی شکم بازو و ران و غبغب بوسیله لیپولیز، درمان کاهش وزن به روش لاپاراسکوپی و جراحی، قطعی ترین روش کاهش سایز (در یک جلسه)، جدیدترین دستگاه لیفتینگ صورت بدون جراحی، مامو پلاستی و انجام پروتز سینه، تزریق ژل و چربی و بوتاکس، معجزه درمان با روش سلول درمانی PRP، مزوتراپی کلاسیک و جوانسازی، کاهش وزن به روش کرایولیپولیز و کاویتیشن، جدید ترین پکیج رفع ریزش و رویش مجدد مو، کلیه خدمات skin care (پاکسازی، آبرسانی میکرودرم و رفع جوش های سرسیاه و …)، رفع چین چروک صورت، خط اخم و خنده در یک جلسه، رفع تیرگی دور چشم و جوانسازی پوست صورت و درمان پیری دست و درمان تعریق زیر بغل

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122558602

تلفن: 02122558718

موبایل: 09337262028

آدرس: تهران تقاطع دولت و کاوه ابتدای خیابان وارسته جنب فروشگاه سیسیلی ساختمان وارسته پلاک 49 طبقه دوم واحد 7

وب سایت: www.drshamsclinic.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ