بالون معده چیست؟

mousavi
دکتر فرزاد فرامرزی فوق تخصص گوارش و کبد و آندوسکوپی: بالون معده، روش بسیار کم‌عارضه‌ای است. عوارض عمده آن وجود درد و تهوع و گاهی استفراغ در چند روز ابتدایی است که در افراد مختلف، فرق می‌کند.

دکتر فرزاد فرامرزی فوق تخصص گوارش و کبد و آندوسکوپی:

بالون معده یک روش ساده و بدون جراحی برای کاهش اشتها و کاهش حجم معده است. در این روش، پزشک فوق تخصص گوارش توسط آندوسکوپی و پس از اطمینان از سالم بودن معده، بالون را به داخل معده فرستاده سپس براساس اندازه معده بیمار آن را بسته به نوع بالون، از مایع یا هوا به میزان 500 تا 800‌سی‌سی پر می‌کند. بالون حدود 3/2 از حجم معده را پر کرده و سبب ایجاد سیری زودرس وکاذب می‌شود؛ پس از 6‌ماه پزشک دوباره آن را با آندوسکوپی خارج می‌کند. اخیرا از انواع جدید بالون معده با ماندگاری یک سال نیز در این مرکز به‌طور اختصاصی استفاده می‌شود.

چه افرادی کاندیدای خوبی برای بالون هستند؟

  • افراد با چاقی خفیف یا متوسط BMI بالای‌30 که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ ندادند.
  • افراد با چاقی شدید BMI بالای‌40 که تمایل به انجام اعمال جراحی چاقی ندارند یا کاندیدای اعمال جراحی چاقی نیستند.
  • افراد با چاقی بسیار شدید BMI بالای 50 قبل از اعمال جراحی چاقی جهت کاهش عوارض بیهوشی و اعمال جراحی
  • افراد دارای مشکلاتی از قبیل نازایی و بیماری های ارتوپدی و روماتیسمی که نیاز به کاهش حداقل‌10 تا 15‌درصد از وزن خود داشته و با رژیم غذایی و ورزش قادر به کم کردن آن نیستند.

عوارض احتمالی بالون معده چیست؟

بالون معده، روش بسیار کم‌عارضه‌ای است. عوارض عمده آن وجود درد و تهوع و گاهی استفراغ در چند روز ابتدایی است که در افراد مختلف، فرق می‌کند. گاهی هیچ درد و تهوعی وجود ندارد که فرد ممکن است باتوجه به ذهنیت قبلی مبنی بر وجود درد و تهوع، حتی نگران شود که ممکن است برای بالن اتفاقی افتاده باشد،‌ در‌حالی که این افراد فقط به‌دلیل سازگاری خوب معده هیچ علامتی ندارند. گاهی ممکن است درد و تهوع وجود داشته باشد که در این صورت باید از داروهای مناسب استفاده سود. وجود اضطراب و نگرانی بر مدت و شدت عوارض می‌افزاید. لذا باید دانست که این علائم موقتی بوده و به‌زودی برطرف می‌شوند. عوارض دیگر احتمالی از‌جمله سوراخ شدن معده و انسداد روده در موارد بسیار نادری می‌تواند اتفاق بیفتد. در‌ضمن ارتباط روزانه و مرتب با پزشک بسیار مهم است.

نکات مهم برای کسب نتایج مطلوب‌تر با بالون معده

  • همواره با پزشک خود ارتباط نزدیک و صمیمانه‌‌ای داشته باشید.
  • در صورتی که عارضه‌‌ای احساس کردید یا روند کاهش وزن‌تان متوقف شد، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.
  • برنامه غذایی کم‌کالری و ورزش منظم را هم فراموش نکنید.

دکتر فرزاد فرامرزی فوق تخصص گوارش و کبد و آندوسکوپی:

دکتر فرزاد فرامرزی فوق تخصص گوارش و کبد و آندوسکوپی و نفر سوم بورد فوق تخصصی گوارش کشور در سال 1384 با سابقه بیش از 6سال عضویت در هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی. تا کنون نزدیک به 6800عمل بالون معده توسط دکتر فرامرزی انجام شده است عمل بالون معده، یک عمل سرپایی و از طریق آندوسکوپی است که نیاز به بیهوشی و بستری ندارد. روش بالون، یک روش کاملا علمی است که در تمامی جهان و به مدت طولانی است که انجام می‌شود. مشاوره‌های قبل از عمل بالون در کلینیک‌ ملاصدرا انجام می‌شود. جهت تعیین وقت مشاوره و آندوسکوپی وکولونوسکوپی همه روزه از ساعت 9صبح تا 9شب با شماره‌های کلینیک ملاصدرا تماس حاصل فرمایید.

شما می توانید جهت ارتباط با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن:02188614192 

تلفن:02188614191

آدرس:مطب ملاصدرا: خیابان ملاصدر، بالاتر از بیمارستان بقیه اله، پلاک212، طبقه دوم، واحد6

وب سایت: www.balloontehran.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ