با این روش خانگی یا بلیچینگ، مسئله این است!

zahra
کلینیک دنداندانپزشکی فرجام: وقتی دندان‌های فردی از همه لحاظ درست باشد و با مشکل خاصی رو‌به‌رو نباشد تنها باید از نظر سفیدی دندان را مدنظر قرار دهیم که در صورت نیاز برای درمان از روش بلیچینگ استفاده می‌کنیم. بلیچینگ با کمک مواد شیمیایی قادر است رنگ دندان‌ها را روشن‌تر کند. ماده اصلی سفیدکننده دندان‌ها پراکسید هیدروژن است که باعث اکسید شدن رنگدانه‌های رسوب کرده بین هرم‌های مینایی شده و آنها را از‌بین می‌برد.

کلینیک دنداندانپزشکی فرجام:

وقتی دندان‌های فردی از همه لحاظ درست باشد و با مشکل خاصی رو‌به‌رو نباشد تنها باید از نظر سفیدی دندان را مدنظر قرار دهیم که در صورت نیاز برای درمان از روش بلیچینگ استفاده می‌کنیم. بلیچینگ با کمک مواد شیمیایی قادر است رنگ دندان‌ها را روشن‌تر کند. ماده اصلی سفیدکننده دندان‌ها پراکسید هیدروژن است که باعث اکسید شدن رنگدانه‌های رسوب کرده بین هرم‌های مینایی شده و آنها را از‌بین می‌برد. به مرور زمان این ماده به قسمت‌های زیرین مینا در عاج نفوذ می‌کند. سفید کردن دندان‌ها در خانه و رنگ آن را روشن‌تر کرده و باعث سفید شدن دندان می‌شود که رنگ دندان را روشن می‌کند.

به این دلیل رنگ دندان شما تغییر می‌کند:

به مرور زمان بر اثر سایش مینا شکست نور کمتر شده و رنگ عاج نمایان‌تر می‌شود، ضمنا بعضی رنگدانه‌ها نیز به داخل خلل و فرج مینا نفوذ کرده و با کریستال‌های مینایی باند می‌شود که تغییر رنگ واضح‌تری را باعث می‌شود. گاهی رنگدانه‌ها فقط روی سطح مینا رسوب می‌کند و باعث ایجاد لکه‌های سیاه و قهوه‌ای روی سطح دندان‌ها می‌شود.

سفیدسازی دندان‌ها از پایه و اساس!

 در حال حاضر در این کلینیک دستگاهی به‌نام پلاسما آرک وجود دارد که در زمان کم با آسیب کمتر و کیفیت بالاتر دندان‌ها را سفید‌رنگ می‌کند. این کار به مدت 40دقیقه انجام می‌شود اما درجه سفید شدن دندان‌ها در هر فرد متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است از دو مواد یکسان برای دو نفر استفاده کنیم اما یک فرد  4درجه و فرد دیگر 7درجه دندان‌هایش سفیدتر شود. این عملکرد بستگی زیادی به جنس و کیفیت دندان هر فرد دارد. به‌طور کلی حد تعادل بین 5 تا 6درجه است که بعد از پایان درمان برای فرد رضایت‌بخشی مناسبی را به ارمغان می‌آورد.

روش خانگی که باعث سفیدی دندان‌ها می‌شود!

روش دیگر برای سفید کردن دندان‌ها روش خانگی است که از دندان‌های بیمار قالب‌گیری می‌شود و به مقداری که نیاز است بین یک هفته تا 10روز می‌تواند برای سفید کردن دندان‌ها از این ماده در خانه استفاده کند. اما در پاسخ به این سوال که کدام‌یک از این روش‌ها (بلیچینگ یا هوم) بهتر از دیگری است باید بگویم پیشنهاد ما این است که هر دو روش را با هم انجام دهند. به این دلیل که به مرور زمان برخی موادغذایی به‌دلیل رنگی که دارند سفیدی دندان را از بین می‌برند، به‌همین دلیل ممکن است 6ماه بعد از بلیچینگ رنگ دندان 2 تا 3درجه مجدد تغییر کند و تیره‌تر شود که در این صورت اگر فرد قالب داشته باشد، می‌تواند دیگر برای بلیچینگ مراجعه نکند و از قالب استفاده کند.

قالب را چطور استفاده می‌کنیم؟

بعد از قالب‌گیری یک جفت تری شفاف به شما تحویل داده می‌شود که به اندازه میزان موادی است که لازم است روی دندان‌های شما بماند تا سفید شود. بین دندان‌ها و تری فضا تعبیه شده است. در این جلسه ماده لازم جهت بلیچینگ در خانه به شما داده می‌شود. بعد از مسواک زدن قالب را روی دندان می‌گذاریم و از شب تا صبح قالب روی دندان می‌ماند، برای نتیجه‌دهی بهتر باید چند روز این کار تکرار شود.

آیا استفاده از بلیچینگ دائمی است؟

برخی افراد فکر می‌کنند که هرقدر از ماده سفید‌کننده استفاده کنند دندان‌ها به‌مراتب سفیدتر می‌شود همچنین زمان مراجعه به پزشک به تعویق می‌افتد، اما باید به این نکته اشاره کنم  که میزان ماده توسط دندانپزشک تعیین می‌شود. همچنین به هر اندازه که از مواد رنگدانه‌دار مثل چای، قهوه و… استفاده شود تاحدود 4 یا 5ماه رنگ دندان‌ها تغییر نخواهد کرد. به‌علاوه باید به این موضوع توجه داشته باشیم که رنگ دندان‌ها از حدی سفیدتر نمی‌شود برای همین در روش خانگی هم نمی‌توان بیشتر یک درجه مشخص رنگ دندان‌ها را تغییر داد و سفیدتر کرد.

کلینیک دنداندانپزشکی فرجام:

مرکز تخصصی دندانپزشکی لبخند پس از اخذ پروانه تاسیس و بهره برداری از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فعالیت خود را در کلیه زمینه های تخصصی دندانپزشکی آغاز نموده است و با بهره گیری از دانش و تخصص دندانپزشکان متبحر و کارآمد فارغ التحصیل از دانشگاه های معتبر داخل و خارج کشور توانسته است با حسن انجام خدمات دندانپزشکی رضایت خاطر بیماران این مرکز را فراهم نماید.

شما عزیزان می توانید جهت ارتباط با کلینیک دندانپزشکی فرجام با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:
02177726525

02177726265

02177861129

آدرس: تهرانپارس، خیابان‌فرجام، تقاطع اتوبان باقری، پلاک 202، جنب بانک ملت، کلینیک فرجام

آدرس وب سایت: www.clinicfarjam.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ