توضیح دکتر صمیمی در مورد ریداکشن ماموپلاستی و لیفت

mousavi
دکتر رامبد صمیمی: مامو پلاستی (reduction mammaplasty) یا Breast reduction گفته می‌شود. به عمل بالا کشیدن سینه افتاده، لیفت سینه (Breast lift) یا ماموپکسی (mammapexy)گفته می‌شود. به بزرگی سینه هیپرتروفی سینه ماکروماستی (Breast hypertrophy macromastia ) گفته می‌شود. بزرگی سینه می تواند باعث مشکلات فراوانی مانند درد گردن، درد شانه و پشت، احساس خواب رفتگی در دست ها، ایجاد شیار و لک روی شانه ها، تعریق و عفونت چین زیر سینه‌ای به خصوص در تابستان، محدودکردن فعالیت های ورزشی، تنگی نفس ضمن ورزش، کاهش اعتماد به نفس و گوشه گیرشدن و کاهش فعالیت ها و روابط اجتماعی (به خصوص در جوانان) و مشکل در یافتن لباس‌های مناسب شود. به همین علت است که مطالعات متعدد نشان داده عمل کوچک کردن سینه به شکل موثری این علائم و دردها را کاهش داده و باعث بهبود اعتماد به نفس و روابط اجتماعی فرد می شود و به همین علل، جراحی بسیار موفق بوده و رضایتمندی بیمارانی که به درستی انتخاب شده باشند، بالاست.

پاسخ دکتر رامبد صمیمی:

موارد منع کوچک کردن سینه چیست؟

موارد منع را می‌توان به موارد عمومی و اختصاصی تقسیم کرد که موارد عمومی شامل وجود:

الف: بیماری های قلبی و ریوی پیشرفته 

ب: دیابت کنترل نشده 

ج: مصرف سیگار

د: چاقی مفرط 

و: بیماری روماتیسمی (کلاژن و اسکولر)

ه: اختلالات خونریزی دهنده کنترل نشده

ی: سابقه اسکار هیپرتروفیک و کلوئید

چه آمادگی هایی قبل از عمل کوچک کردن و لیفت سینه باید داشت؟

در خانم های بالای 35 سال ماموگرافی قبل از عمل انجام می شود. در خانم های جوان تر بسته به شرایط و نتیجه معاینه، سونوگرافی یا ،MRI ممکن است درخواست شود.

آزمایش های خون به شکل روتین صورت گرفته و در بعضی افراد مشاوره داخلی و قلب صورت می گیرد. به بیمار توصیه می شود در صورتی که سیگار می کشد حتما از حدود یک ماه قبل کاملا آن را قطع کند و در غیر این صورت عمل وی به تعویق خواهد افتاد. مصرف تمامی مسکن های غیراستامینوفنی، VITE و ترکیبات مختلف گیاهی از 2 هفته قبل قطع می شود. مصرف قرص های ضدبارداری هم باید از 2 ماه قبل از عمل قطع شود چون خود این قرص ها از علل مهم بزرگی سینه هستند.

در مورد بیمارانی که دچار چاقی هستند هم توصیه می شود که وزن شان حداکثر 10 کیلوگرم بیش از حداکثر ایده آل باشد وگرنه عمل بهتر است به تعویق بیفتد.

آیا ممکن است عمل کوچک کردن سینه باعث سرطان سینه شود؟ 

به هیچ عنوان، برعکس، مطالعات مختلف نشان داده است که عمل کوچک کردن سینه با ک مکردن بافت غددی

ممکن است سبب کاهش احتمال سرطان سینه شود.

آیا سابقه خانوادگی سرطان مانع انجام عمل لیفت یا کوچک کردن سینه است؟

خیر.

آیا اسکار عمل کوچک کردن سینه یا لیفت سینه دیده می شود؟ هیچ اسکاری کاملاً محو نیست و در میان اسکارهای گفته شده، اسکار دور هاله بهترین و اسکار زیر سینه مشهودترین است. به طورکلی باید توجه داشت

هر چند در اکثریت بیماران ظاهر اسکار قابل قبول است اما این به هیچ وجه به معنی دیده نشدن آن نیست و بیمار همیشه باید احتمال روتوش محل عمل را در نظر داشته باشد.

آیا امکان شیردهی پس از عمل وجود دارد؟

 اگر نوع عمل طوری باشد که ارتباط مجاری با نوک سینه برقرار باشد، امکان شیردهی وجود دارد؛ بنابراین بسیاری از بیماران می توانند شیر دهند؛ اما هیچ نوع ضمانتی در این مورد وجود ندارد و قابل پیش‌بینی هم نیست.

چه مدت پس از بارداری و شیردهی می توان عمل کوچک کردن و لیفت سینه را انجام داد؟

 معمولا 6 ماه تا یک سال پس از قطع شیردهی یعنی زمانی که سینه فرم نهایی خود را به دست آورده است.

آیا احتمال عود بزرگی سینه وجود دارد؟

به جز بزرگی سینه در نوجوانان juvenibe hypertrophy در سایر موارد و در صورت حفظ وزن، عود بسیار نادر است.

هر سینه عمل شده یا نشده با گذشت زمان افتادگی پیدا خواهد کرد؛ اما بازگشت به حالت افتاده اولیه معمولا رخ نمی دهد. نوع درمان در انواع افتادگی متفاوت است و طول برش بستگی به شدت افتادگی، بزرگ یا کوچک بودن سینه و استفاده یا استفاده نکردن پروتز دارد.

  

دکتر رامبد صمیمی پس از کسب بورد تخصصی، مدتی به تدریس در دانشگاه علوم پزشکی اشتغال داشته و سپس دوره های زیبایی  را در کشورهای انگلیس، سوییس، آلمان، فرانسه  و اتریش گذرانده اند. 

جهت ارتباط با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02188209455

02188209456

02188209457

آدرس: جردن-نرسیده به چهارراه جهان کودک-جنب پارک خشایار-برج افرا-طبقه 10-واحد 1060 

وب سایت: http://www.rambodsamimi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ