اطلاعاتی که بهتر است در‌مورد هزینه سمعک بدانید!

mousavi
کیارش کریمیان: شنوایی شناس: هرچه تکنولوژی و امکانات سمعک پیشرفته‌تر باشد، قیمت آن بالاتر است. لازم به ذکر است آنچه قیمت سمعک را تعیین می‌کند فقط کاهش شنوایی نیست مشکلات و عوارض جانبی کاهش شنوایی و بسیاری از عوامل دیگر فردی نیز در این زمینه موثرند.

کیارش کریمیان: شنوایی شناس

بهبود شنوایی باعث بهبود کیفیت زندگی می‌شود، بنابراین باید به تهیه سمعک به منزله سرمایه‌گذاری در زمینه سلامت نگریست. لازم به یادآوری است عوامل مختلفی در تعیین میزان قیمت سمعک موثر بوده و سمعک‌های دیجیتال، هوشمند و وایرلس (بلوتوث‌دار) به‌دلیل برخورداری از تکنولوژی‌های متنوع، قیمت‌های متفاوت دارند همچنین قیمت سمعک تنها معیار انتخاب آن نبوده و عواملی مانند نوع و میزان کم‌شنوایی و سن فرد کم‌شنوا ازجمله عوامل موثر در زمینه انتخاب سمعک مناسب هستند، بنابراین فرد کم‌شنوا هنگام خرید سمعک باید دقت داشته باشد سمعکی را خریداری کند که به بهترین نحو بتواند نیاز شنوایی‌اش را مرتفع کند که قیمت سمعک یکی از عوامل تاثیرگذار است. 

قیمت سمعک بر این اساس تعیین می‌شود:

هرچه تکنولوژی و امکانات سمعک پیشرفته‌تر باشد، قیمت آن بالاتر است. لازم به ذکر است آنچه قیمت سمعک را تعیین می‌کند فقط کاهش شنوایی نیست مشکلات و عوارض جانبی کاهش شنوایی مانند پایین آمدن قدرت درک و تشخیص اصوات، وزوز گوش، پایین آمدن آستانه تحمل بلند و مزاحم و بسیاری از عوامل دیگر فردی نیز در این زمینه موثرند چراکه با اضافه شدن هر یک از این موارد سمعک فرد باید مدارات پیشرفته‌تر و کامل‌تری داشته باشد تا بتواند نیاز بیمار را برطرف کند. از‌سوی دیگر استفاده از تکنولوژی روز مانند بلوتوث و بردهای پردازش Dual نانوتکنولوژی و… همه و همه باعث می‌شوند سمعک‌های جدید تبدیل به محصول گرانبها شوند.

تاثیر نوع گارانتی بر قیمت سمعک:

از عوامل بسیار مهم دیگر که روی قیمت سمعک تاثیر‌گذار است نوع گارانتی آن است. سمعک بدون گارانتی و خدمات بعد از فروش کالایی بی‌استفاده و بدون کاربرد است؛ چراکه فروش یک سمعک درواقع آغازی برای ارائه خدمات و سرویس بعد از فروش است که نه تنها وقت زیادی را در جلسات مکرر طلب می‌کند بلکه گاهی هزینه‌های زیادی نیز دارد که بسته به نوع گارانتی و مدت آن برعهده شرکت توزیع‌کننده سمعک و ادیولوژیست تجویزکننده سمعک است. جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید قسمت گارانتی سمعک را مطالعه کنید.

آیا سمعک گران است؟

باید اذعان کنیم که سمعک واقعا گران نیست. استفاده از علوم و تکنولوژی روز دنیا، تخصصی بودن دانش تولید آن، فرآیند پیچیده و گاه کلافه‌کننده تنظیم و تجویز آن، ارائه خدمات بعد از فروش در سطح بسیار مطلوب همه و همه عواملی هستند که در ارائه یک سمعک به بیمار دخالت دارند. ازسوی دیگر باید درنظر بگیریم که سمعک‌های موجود در دنیا در تعداد بسیار کم تولید می‌شوند که این امر باعث افزایش قیمت آنها می‌شود. برای مثال در سال2011 فقط 8میلیون و 700هزار سمعک در سراسر جهان تولید شده که باتوجه به تنوع مدل‌ها و کارخانه‌های تولیدکننده عدد بسیار پایینی محسوب می‌شود.  

کیارش کریمیان، شنوایی شناس:

شهر سمعک به مدیریت کیارش کریمیان،‌ متخصص شنوایی شناسی از سال 1387 شروع به فعالیت کرده است. این مرکز آماده خدمات رسانی به شرح ذیل به شما عزیزان است: آزمون های ادیومتری و تمپانومتری برای گروه سنی اطفال و بزرگسالان- آزمونهای پتانسیل برانگیخته شنوایی ABR و … جهت تعیین وضعیت شنوایی و تشخیص اختلالات شنوایی در نوزادان و کودکان سخت آزمون و همچنین ارزیابی های نورواتولوژیک- ارزیابی وزوز گوش، مشاوره و تجویز سمعک های اختصاصی جهت مسک وزوز – تجویز، تنظیم و فیتینگ سمعک های فول دیجیتال و هوشمند – ساخت قالب های ضد آب و محافظ صوت شهر سمعک دارای چندین شعبه در تهران و شهرستان‌هاست.

شما عزیزان برای ارتباط با شهر سمعک با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

موبایل: 09192009606

آدرس شعبه بهنام: خیابان خواجه نصیر غربی، پلاک 288، واحد 16 

تلفن: 02177650071

آدرس شعبه میرداماد: میرداماد،‌ بلوار میرداماد شرقی  

تلفن:  02122921633  

آدرس شعبه دولت:خیابان دولت،‌ بین دیباجی و اختیاریه 

تلفن:02122573100  

آدرس شعبه بهنام:خیابان آیت ا… کاشانی 

تلفن: 02144022527

وب سایت: shahresamak.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ