کاندیدای درمان ارتودنسی هستید، اما اطلاعات کافی ندارید؟!

zahra
دکتر بهروز فارسی، جراح و دندانپزشک زیبایی: ارتودنسی علم تصحیح روابط نامناسب فک و دندان و جفت و ردیف کردن دندان‌های نامنظم است. درنهایت، با انجام ارتودنسی مشکلات مربوط به نظم، ترتیب و قرارگیری دندان‌ها در فک برطرف شده و فرد می‌تواند با کیفیت بهتری غذا بخورد و از زیبایی بیشتری هنگام صحبت کردن و لبخند زدن برخوردار باشد.

دکتر بهروز فارسی، جراح و دندانپزشک زیبایی:


ارتودنسی چیست؟
ارتودنسی علم تصحیح روابط نامناسب فک و دندان و جفت و ردیف کردن دندان‌های نامنظم است. درنهایت، با انجام ارتودنسی مشکلات مربوط به نظم، ترتیب و قرارگیری دندان‌ها در فک برطرف شده و فرد می‌تواند با کیفیت بهتری غذا بخورد و از زیبایی بیشتری هنگام صحبت کردن و لبخند زدن برخوردار باشد.


نکات مهم درباره ارتودنسی که شاید ندانید!
ارتودنسی درمانی مختص دوران نوجوانی نیست و بسیاری از بزرگسالان نیز حتی در سنین بالا از این درمان بهره‌مند می‌شوند. پس بهتر است ابتدا کمی درمورد دندان‌ها توضیح دهیم. دندان‌ها در بسیاری از افراد در زاویه درست و فاصله مناسب از هم رویش نمی‌کنند. در بعضی افراد دندان‌ها ممکن است خیلی نزدیک به هم یا روی هم رویش پیدا کنند و بدین ترتیب نامرتب و شلوغ خواهند بود.

نکته بعدی به تفاوت سایز فک و دندان‌ها برمی‌گردد، یعنی امکان دارد فک کوچک بوده ولی دندان‌ها بزرگ باشند که در این صورت دندان‌ها شلوغ به‌نظر می‌رسند. برعکس این حالت هم باعث می‌شود بین دندان‌ها فاصله ایجاد شود.

 درمواردی مانند افتادن و از دست دادن زودهنگام دندان‌های شیری یا دائمی، برخی از انواع مشکلات پزشکی، تصادف و عاداتی مثل مکیدن شست دست و… هم می‌تواند منجر به بروز این اختلالات شود. در آخر اینکه افرادی که دچار نامرتبی دندان هستند گاهی با ظاهر خود مشکل دارند که ارتودنسی به آنها کمک می‌کند لبخند زیباتری داشته باشند.

بهترین زمان ارتودنسی چه زمانی است؟
زمانی که ساختمان‌های صورت در حال رشد هستند، ارتودنسی راحت‌تر و ساده‌تر انجام می‌شود و در زمان کمتری موفقیت بالاتری خواهد داشت.

 سن مناسب در دخترها قبل از ۱۳سالگی و در پسرها قبل از ۱۵سالگی است. اگر این زمان سپری شود تصحیح روابط دندان‌ها به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد. البته در سنین بالاتر، بیشترین هدف درمان، مرتب کردن دندان‌ها و در سنین پایین‌تر بیشترین هدف درمان، رفع اختلالات فکی و تغییر چهره است.

سن بیمار از این نظر اهمیت دارد که به ما نشان می‌دهد چه امکاناتی برای درمان دراختیار داریم. آیا زمانی برای پیش‌درمانی دراختیارمان است یا خیر؟ یا اصلا چنین درمان‌هایی ضروری است؟ آیا از فاکتور رشد می‌توان کمک گرفت یا خیر؟ تمام جواب‌ها به سن بیمار ختم می‌شود، به‌همین دلیل بیماران را از نظر سنی دسته‌بندی می‌کنیم. البته فراموش نکنید تا زمانی که دندان در دهان است، می‌توان این درمان را انجام داد و به قول معروف هیچ‌وقت دیر نیست.


ارتودنسی متحرک چیست؟
از فک بالا و پایین بیمار قالب گرفته شده و پلاک بالا و پایین ساخته می‌شود. این روش مزیت‌های خاص خود را دارد، ازجمله بیمار می‌تواند هنگام غذا خوردن آن را از دهانش بیرون آورده و بعد از استفاده از مسواک و نخ دندان دوباره در دهانش بگذارد. این روش برای افرادی که سن کمتری دارند بهتر است، چون علاوه بر مشکلات دندانی می‌تواند ناهنجاری‌های استخوانی فک‌ها را نیز رفع کند ولی در انجام حرکات دندانی محدودیت دارد.


ارتودنسی ثابت چیست؟
در این نوع ارتودنسی اجزای کوچکی به‌نام «براکت» توسط مواد دندانپزشکی روی سطح دندان چسبانده می‌شود و بدون اینکه به دندان آسیبی برساند، توسط سیم‌ها و کش‌هایی مخصوص، دندان‌ها به سمت موردنظر سوق داده می‌شوند. در این روش همه این اجزا ثابت بوده و بیمار نمی‌تواند به‌صورت دلخواه آنها را از دهان خود خارج کند. این روش معمولا برای درمان‌های دندانی قابل اجراست، زیرا علاوه بر حرکت دادن دندان‌ها، ریشه‌های آنها را هم حرکت می‌دهد، بنابراین ارتودنتیست کنترل بیشتری روی دندان‌ها دارد.
در مطب دکتر فارسی، ارتودنسی به‌صورت ثابت، متحرک، مرئی، سرامیکی و داخلی دهانی صورت می‌پذیرد.

دکتر بهروز فارسی، جراح و دندانپزشک زیبایی:

دکتر فارسی فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی جراح برجسته و دندانپزشک زیبایی با سالها تخصص و تجربه در مجامع بین المللی در ایران و امارات و کانادا می باشند. تخصص ویژه و انحصاری دکتر فارسی ایمپلنت های بدون نیاز به جراحی می باشد که نام ایشان را مطرح کرده است. خدماتی که در مطب دکتر بهروز فارسی انجام می پذیرد: کاشت دندان (ایمپلنت) بدون جراحی که انحصارا دکتر فارسی در ایران به انجام می رسانند- پرکردگی و روکش های سرامیکی، کامپوزیتی و زیبایی- رفع بلندی و کوتاهی و بد رنگی و فاصله بین دندانها در یک جلسه با ونیرهای کامپوزیتی- طراحی لبخند بنا به شکل و فرم صورت با لومینرهای سرامیکی بدون تراش – ارتودنسی ثابت، متحرک، مرئی، سرامیکی، داخلی دهانی- درمانهای ریشه و لثه – درمان اطفال با جایزه ویژه- رفع بوی بد دهان- پروفیلاکسی و فلوراید تراپی برای جلوگیری از پوسیدگی- در مطب دکتر فارسی مشاوره، ویزیت و رادیوگرافی کامپیوتری به صورت رایگان انجام می پذیرد.

شما عزیزان می توانید جهت ارتباط با مطب دکتر فارسی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02122268540 

تلفن: 02122269850 

آدرس: تهران . شریعتی. ابتدای ظفر. نبش کوچه صبر.پ1. واحد1

وب سایت: Dr.BehrozFarsi

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ