علائم بروز آب‌مروارید از زبان دکتر فرتوک زاده

mousavi
دکتر محمدرضا فرتوک زاده متخصص چشم: تغییر نمره عینک یکی از علائم بروز آب‌مروارید است.

دکتر محمدرضا فرتوک زاده متخصص چشم:

وقتی عینک مطالعه را برمی‌داریم و باز هم قادر به مطالعه هستیم گاهی اوقات افراد سالمند با خوشحالی اعلام می‌کنند که «مدتی است، می‌توانم برخی نوشته‌ها را بدون عینک هم بخوانم و انگار جوان شده‌ام مانند سنین30‌-25 سالگی دید دوباره‌ای پیدا کرده اماین تغییر نمره عینک یکی از علائم بروز آب‌مروارید است و طولی نمی‌کشد (چند هفته یا یکی، دوماه) که بیمار اعلام می‌کند «تابلوها غبار گرفته یا رنگ پریده شده‌اند. بعضی اوقات خیال می‌کنم داخل اتاق یا آشپزخانه دود گرفته است.»  این حالت‌ها شروع آب‌مروارید است. معمولا شماره عینک دوربین‌ها پس از سن بلوغ یعنی حدود 20 سالگی دیگر تغییر عمده نمی‌کنند، ولی در سنین سالمندی ناگهان دچار تغییرات فاحش می‌شود و این هم یکی دیگر از علائم بروز آب مروارید است.

رنج سنی ابتلا به آب مروارید چند سال است؟

نسل گذشته در حدود سن70 و گاهی بیشتر دچار آب مروارید می‌شدند؛ ولی این روزها شاهد بروز آب مروارید در سنین پایین‌تر هستیم. میانگین سنین، پایین‌تر شده است درواقع میانگین سنی مبتلایان به آب مروارید به حدود 65-60 سال رسید و این یکی از نشانه‌های عدم رعایت مقررات بهداشتی و غذایی در جامعه است. بهداشت عمومی کره‌زمین و بهداشت عمومی مواد غذایی در کشورها و برخی هم عدم رعایت بهداشت فردی در رفتار اجتماعی و تغذیه موجب این اتفاق شده‌اند. 

دکتر محمدرضا فرتوک زاده متخصص چشم:

دکتر محمدرضا فرتوک زاده فارغ التحصیل رشته پزشکی دانشگاه شیراز و تخصص پزشکی خانواده است. وی در دوره چهارساله تخصص چشم را از دانشگاه پزشکی شهید لبافی نژاد و سپس فوق تخصص چشم و پیوند قرنیه را از این دانشگاه دریافت کردند، دوره شش ماهه جراحی پلاستیک پلک از بیمارستان مورفیلد لندن انگلستان گذراندند، دکتر فرتوک زاده آماده ارائه خدمات به شرح ذیل به شما عزیزان است: درمان تنبلی چشم، جراحی عیوب انکساری، تعیین و تجویز نمره عینک، جراحی پلاستیک پلک و چشم، جراح و متخصص زیبایی پلک، جراح و متخصص پلاستیک پلک، جراح و متخصص زیبایی و پلاستیک پلک.

شما عزیزان برای ارتباط با مطب دکتر فرتوک زاده با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید.

تلفن:

02188040442   

02188042052   

02188030397  

موبایل: 09301525302

آدرس: تهران، ونک، ملاصدرا، جنب بقیه الله، طبقه همکف، پلاک206 

وب سایت:  drfartookzadeh.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ