به چند روش می‌توان موهای از دست رفته را با کاشت مو برگرداند؟

zahra
کلینیک تخصصی پوست و مو نیکا: برای کاشت مو تقریبا سه روش وجود دارد: روش FIT، FUT و ترکیب این دو روش

کلینیک تخصصی پوست و مو نیکا:

برای کاشت مو  تقریبا  سه روش وجود دارد: روش FIT، FUT و ترکیب این دو روش

روش FUT:

در روش FUT یک نوار از پشت سر بیمار برداشته می‌شود. نوار پوستی برداشته شده توسط چند نفر از زبده‌ترین دستیاران اتاق عمل و با استفاده از جدیدترین وسایل و امکانات موجود، با ظرافت و دقت کامل به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌شود که این تقسیم به‌گونه‌ای است که فولیکول موهای موجود در این نوار پوستی کوچک‌ترین آسیبی نمی‌بینند و این قطعات نیز به قطعات بسیار ریزتر تقسیم می‌شوند که درنهایت هر قطعه حاوی یک تا 4فولیکول مو است که اصطلاحا به آن گرافت گفته می‌شود که هر کدام از این گرافت‌های به‌دست آمده برای نقاط خاصی از منطقه کاشت به‌کار خواهند رفت. لازم به ذکر است تمام گرافت‌های به‌دست آمده قابل کاشت بوده و کلیه گرافت‌ها کاشته خواهند شد. پس از کنترل نهایی کلیه گرافت‌های کاشته شده نواحی عمل پانسمان می‌شود که این پانسمان بعد از 24تا 48ساعت توسط پزشک برداشته خواهد شد و دیگر نیازی به پانسمان مجدد نیست. کلیه مراحل فوق بین 5تا 7ساعت طول می‌کشد که در این مدت بیمار هیچ‌گونه دردی حس نخواهد کرد و کاملا هوشیار است.

روش FIT:

این روش بدون بخیه انجام می‌شود و جدیدترین روش برای کاشت مو است. تک‌تک ریشه‌های مو (حال با تعداد ساقه‌های متغیر یک تا 4تا) برداشته می‌شوند. عمل برداشت معمولا از پشت‌سر انجام می‌شود اما از قسمت‌های مختلف سر هم می‌توان برداشت. در این روش برای کاشت مو دیگر نیازی به برش روی سر نیست، چرا‌که فولیکول‌های مو زیر میکروسکوپ از هم جدا می‌شوند و در آن شکاف‌های ظریفی که ایجاد شده، کاشته می‌شوند.

روش ترکیبی:

روش ترکیبی روشی است که برای کاشت مو FIT و FUT‌هر دو روش مورد استفاده قرار می‌گیرند. درواقع ممکن است اول از روش‌FIT استفاده شود و اگر تعداد گرافت‌ها کم باشد ممکن است روش‌FUT هم با آن ترکیب شود. به بیان دیگر با روش‌FUT حدود 2000-1500 گرافت از طریق برش پشت‌سر برداشته و در قسمت جلوى سر کاشته مى‌شود سپس در روز بعد با روشFIT از اطراف برش و از قسمت‌هاى کنار سر حدود 2000-1000 گرافت برداشته مى‌شود و در ادامه و بعد از پیوند مو FUT یعنى اکثرا در قسمت فرق سر کاشته مى‌شود‌. به‌عبارتى با این روش موهاى بیشترى از پشت سر برداشته می‌شود و جلوى سر کاشته می‌شود. در روش ترکیبى سر تراشیده و اسکار FUT نیز در پشت سر ایجاد مى‌شود که البته زیر مو‌ها کاملا مخفى خواهد ماند. اما در عوض با این روش مقدار بیشترى مو نسبت به روش‌هاى FUT و FIT به تنهایى برداشته و کاشته مى‌شود، یعنى در یک جلسه دو روزه 3500-2000گرافت (معادل9000-6000 تار مو) برداشته و کاشته مى‌شود که مى‌توان قسمت اعظم سر را پوشش قابل‌قبولى داد.

کسانی که کاشت مو انجام می‌دهند درواقع باید کاندیدای مناسبی برای این کار باشند؛ به‌طور کلی کاندیداهای مناسب افرادی هستند که ریزش موی فعال نداشته باشند. همچنین مبتلا به بیماری خاصی که باعث ریزش مو می‌شود هم نباشند. به‌علاوه بعد از کاشت مو داروهایی تجویز می‌شود که برای نتیجه‌دهی بهتر باید در یک بازه زمانی تعیین شده توسط پزشک مصرف شود. در مجموع فردی کاندیدای مناسب کاشت مو است که بانک موی خوبی داشته باشد و از بیماری خاصی رنج نبرد. کلینیک نیکا از کادر مجرب و باتجربه‌ای برای کاشت مو و ابرو استفاده می‌کند.

کلیه وسایل و تجهیزاتی که در کلینیک نیکا موجود است، مورد تایید FDA(سازمان غذا و داروی ایالات متحده) و وزارت بهداشت ایران است. 

کلینیک تخصصی پوست و مو نیکا:

متخصصین کلینیک نیکا چندین سال در قالب یک گروه پزشکان فعال و موفق زیبایی مشغول به فعالیت بوده‌اند. از سال 1394 باکسب مجوزهای لازم در قالب کلینیک تخصصی پوست و مو به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ما در این مجموعه متکی به تجارب فراوان موفق و آموزنده گذشته طولانی خود هستیم. آنچه بیش از همه برای ما اهمیت دارد، تسلط به جدیدترین یافته‌ها درحیطه طب زیبایی، تجهیز مجموعه با جدیدترین و ایمن‌ترین تجهیزات مورد نیاز، تقید به اصول اخلاق حرفه ای پزشکی، و پرهیز قاطعانه از نگاه مبتذل و موهن تجاری به مراجعین است.

برای ارتباط با کلینیک تخصصی پوست و مو نیکا با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

۰۲۱۴۴۹۷۶۲۰۰

02144976300

آدرس:

تهران، صادقیه، بلوار فردوس شرق، نبش چهار راه رامین، پلاک 280 ، واحد102، طبقه اول

Nika.clinic

nika_beauty_clinic

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ