با لامینیت لبخند زیبایی داشته باشید

zahra
درمانگاه دندانپزشکی شبانه‌روزی هروی: وصیه دندانپزشک زیبایی به شما این است که شما به‌گونه‌ای دندان‌های‌تان را درست کنید که وقتی لبخند می‌زنید کل دندان‌ها با صورت‌، رنگ پوست، چشم‌ها و... همه با هم متناسب باشند. یعنی وقتی فرد می‌خندد تنها چیزی که در صورتش جلب‌توجه کند دندان‌هایش باشد به این معنا که همه ردیف و یک‌رنگ و بدون ایراد باشند.

درمانگاه دندانپزشکی شبانه روزی هروی:

در صورت، یکسری اندازه‌های مشخص وجود دارد مثل ارتفاع صورت، فاصله بین دو مردمک چشم، سایز بینی و لب، اندازه گوشه لب که در اصلاح طرح لبخند می‌کوشند، این اندازه‌ها را با ساختار دندان‌ ها هماهنگ کنند، مثلا وقتی فرد می‌خندد در لب‌های پایین یک انحنا به وجود می‌آید و لب‌های فک بالا باید با این انحنا تطابق داشته باشند. درواقع توصیه دندانپزشک زیبایی به شما این است که شما به‌گونه‌ای دندان‌های‌تان را درست کنید که وقتی لبخند می‌زنید کل دندان‌ها با صورت‌، رنگ پوست، چشم‌ها و… همه با هم متناسب باشند. یعنی وقتی فرد می‌خندد تنها چیزی که در صورتش جلب‌توجه کند دندان‌هایش باشد به این معنا که همه ردیف و یک‌رنگ و بدون ایراد باشند.

لامینیت چه فرقی با ارتودنسی دارد؟

ارتودنسی و کارهای ترمیمی به این اصلاح طرح لبخند کمک می‌کنند یعنی وقتی فردی می‌خواهد طرح لبخند خوبی داشته باشد با کارهایی مثل ارتودنسی پیش‌زمینه‌ای را ایجاد می‌کند. کسی که ارتودنسی انجام می‌دهد دندان‌هایش همه ردیف می‌شود ولی ممکن است اندازه دندان‌ها همه مثل هم نباشد و بسیار کم پیش می‌آید که در فردی همه دندان‌ها قرینه و یک شکل و هم‌رنگ باشد. در دندانپزشکی زیبایی اول تمام دندان‌ها با روشی چون ارتودنسی ردیف می‌شوند سپس با موادی چون لامینیت یا رنگ و شکل دندان‌ها را با هم موزون می‌کنند. البته در برخی موارد فرد اصلا کارهای ارتودنسی را انجام نمی‌دهد، بلکه با اضافه کردن یک لایه روی دندان‌ها آنها را ردیف می‌کنند و از نظر شکل و رنگ، آنها را کاملا همانند می‌کنند. فرق این دو حالت این است که وقتی روش ارتودنسی استفاده شود شخص 5/۱‌تا ۲سال مشغول آن خواهد بود ولی با لامینیت و کشیدن لایه روی دندان‌ها در عرض ۷ تا ۱۵روز زیبایی دندان‌ها به‌دست می‌آید.

عوارض لامینیت چیست؟

به‌طور حتم این فرآیند اصلاح طرح لبخند عوارضی خواهد داشت چون به هر صورت ما مجبوریم که یک لایه از روی سطح دندان برداریم (البته در بعضی موارد این کار لازم نیست یعنی لایه‌ای از روی دندان برنمی‌دارند) ولی اکثر موارد مجبور می‌شویم یک لایه از روی دندان برداریم خصوصا اگر دندان چرخش زیادی داشته باشد یا دندان فرد بسیار تیره باشد. در کل اینکه این کار چقدر عوارض داشته باشد، وابسته به بیمار، نوع دندان‌ها و طرح درمان است. اگر پزشک با لامینیت پوشش خوبی روی دندان‌ها ایجاد کند عوارض کمتری به وجود خواهد آمد چون دندان در حقیقت حفظ می‌شود. همچنین اگر لامینیت‌ها درست و خوب کار نشوند احتمال پوسیدگی زودرس دندان نیز وجود دارد یعنی باید طرح درمان کامل باشد تا لامینیت‌ها برای دندان مشکل ایجاد نکنند.

لامینیت‌ها به مرور زمان، رنگ می‌گیرند؟

اینکه لامینیت یا همان لایه کشیده شده روی دندان‌ها رنگ می‌گیرد شکی نیست؛ لامینیت‌ها نیز مثل دندان‌ها رنگ مواد غذایی را به خود می‌گیرند ولی این رنگ گرفتن کاملا وابسته به نوع لامینیت‌ها و ساخت آنهاست، اگر لامینیتی از مواد خوب و درست ساخته شده باشد سخت‌تر رنگ می‌گیرد همچنین نوع درمان با این لامینیت‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد. البته دقت کنید، مراقبت‌هایی که فرد از دندان‌هایش به‌عمل می‌آورد نیز بسیار تاثیرگذار است، فردی که سیگار می‌کشد یا زیاد قهوه و چای می‌خورد یا بهداشت دندان‌ها را به‌خوبی رعایت نمی‌کند، به‌طور حتم کاندیدای خوبی برای لامینیت نیست، چون این‌گونه افراد به‌دلیل عمل‌های روزانه‌شان دندان‌های‌شان رنگ‌پذیرتر است. کلا کسی که از لامینیت استفاده کرده است باید مراقبت‌های خاصی را رعایت کند همچنین باید هر سال نیز به پزشک معالجش مراجعه کند تا درصورتی که مشکلی داشته باشد پزشک برطرف کند.

تفاوت اصلی لامینیت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟

لامینیت‌های سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارند. ثبات رنگ در لامینیت‌های سرامیکی بیشتر است و اصولا ظاهر زیباتری دارند. لامینیت‌های کامپوزیتی ثبات رنگ کمتری دارند و مزیت اصلی آنها نسبت به لامینیت‌های سرامیکی، قیمت ارزان‌تر و تراش کمتر دندان است.

انجام لامینیت چه شرایطی دارد؟ چه کسانی می‌توانند از درمان لامینیت استفاده کنند و چه کسانی نمی‌توانند؟

لامینیت برای «اصلاح مشکلات خفیف تا متوسط دندان‌های قدامی» کاربرد دارد. بسیار مهم است که دندان دچار ضایعات گسترده نباشد و مشکلات زیبایی در حد مینای دندان ختم شود. مسئله مهم دیگر اکلوژن بیماراست؛ وجود عادات دهانی چون دندان قروچه (براکسیسم یا کلنچینگ) کنترا اندیکاسیون درمان لامینیت محسوب می‌شود. در زمان دندان قروچه بیمار نیروی زیادی را به دندان‌های خود و لامینیت وارد می‌کند که طی زمان منجر به شکستن لامینیت می‌شود.

درمانگاه دندانپزشکی شبانه روزی هروی:

درمانگاه دندانپزشکی شبانه‌روزی هروی شامل بخش های فعال زیر است: بخش تشخیص بیماریهای دهان، بخش اندو، اندودنتیکس (تخصص درمان ریشه دندان)، بخش جراحی فک و دهان و صورت، بخش ارتودنسی، ارتودنتیکس (متخصص ارتودنسی)، بخش اطفال، بخش پریو،‌ پریودنتیکس (تخصص بیماریهای لثه و بافت‌های نگه دارنده دندان)، بخش پروتز، پرستودنتیکس (تخصص پروتزهای دندانی)

جهت ارتباط با درمانگاه شبانه‌روزی دندانپزشکی هروی می توانید با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:


۰۲۱۲۲۹۸۴۰۶۰

۰۲۱۲۲۹۸۴۱۰۰

آدرس درمانگاه: میدان هروی، خیابان وفامنش، ابتدای مکران شمالی، ساختمان حکیمان، طبقه 4

وب سایت:

heravidental.com

 

heravidental

 

heravidental

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ