جراحی سمپاتکتومی، چطور به کاهش تعریق کمک می‌کند!

mousavi
دکتر هاشم موذن زاده - متخصص جراحی عمومی: درمان‌های بسیاری برای این بیماری مطرح شده‌اند ولی هیچ‌کدام به جز روش جراحی قطع عصب سمپاتیک اثر دائمی ندارند و هیچ‌کدام مانند این شیوه تاثیر عمیق در افزایش کیفیت زندگی این بیماران نمی‌گذارند.

دکتر هاشم موذن زاده – متخصص جراحی عمومی:

درمان‌های بسیاری برای این بیماری مطرح شده‌اند ولی هیچ‌کدام به جز روش جراحی قطع عصب سمپاتیک اثر دائمی ندارند و هیچ‌کدام مانند این شیوه تاثیر عمیق در افزایش کیفیت زندگی این بیماران نمی‌گذارند. باتوجه به اینکه تعریق کف دست‌ها و نیز زیر بغل این بیماران شایع‌ترین شکایت‌ آنهاست همچنین بیشترین اختلال را در کارکرد و نیز ارتباطات و اعتماد به نفس آنان ایجاد می‌کند، درمان سمپاتکتومی شیوه بسیار مناسبی در بیماران با تعریق شدید و آنهایی است که این بیماری خلل شدید در زندگی روز‌مره‌شان به‌وجود آورده است.

باتوجه به اینکه اعصاب سمپاتیک مسئول تعریق کف دست و زیر بغل از نواحی فوقانی قفسه سینه عبور می‌کنند این جراحی با ورود به قفسه سینه توسط چند برش بسیار کوچک بین ٢‌ تا ۵‌ میلی‌متری انجام می‌شود و پس از یافتن محل دقیق عصب‌ها و قطع یا از کار انداختن آنها انجام می‌شود. جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود ولی باتوجه به کوتاهی زمان آن بیمار معمولا چند ساعت پس از جراحی ترخیص می‌شود. دوره نقاهت جراحی بسیار کوتاه بوده، بیماران به حداکثر ٢ تا ٣ روز استراحت احتیاج دارند، عارضه‌های حین عمل این جراحی بسیار نادرند ولی عارضه‌یی به‌نام تعریق جبرانی وجود دارد که علت آن ناشناخته است و در قسمتی از بیماران جراحی شده رخ می‌دهد که به صورت عرق کردن مناطقی از بدن ‌است که قبلا عرق نمی‌کرده‌اند.

جراحی سمپاتکتومی یکی از موفق‌ترین درمان‌های جراحی به شکل کلی است. عارضه‌ بسیار کمی دارد و در کیفیت بخشیدن به زندگی بیمارانی که تعریق زیاد اختلالات وحشتناکی را باعث شده، بسیار ارزشمند است.

دکتر هاشم موذن زاده – متخصص جراحی عمومی:

دکتر هاشم موذن زاده، متخصص جراحی عمومی و لاپاراسکوپی است. ایشان دوره جراحی عمومی را در سال ١٣٨۴ در بیمارستان بقیه الله گذرانده اند. دکتر موذن زاده عضو انجمن جراحان چاقی ایران، عضو انجمن جراحان ایران و مدیر گروه جراحی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند. لاپاراسکوپی پیشرفته ‌(تعریق- چاقی – سرطان)، خدماتی هستندکه دکترموذن زاده ارائه می کنند. 

شما عزیزان برای ارتباط با مطب دکتر موذن زاده با شماره ذیل تماس حاصل فرمائید:

تلفن: 02188673125

موبایل: 09122977295

آدرس: خیابان توانیر- میدان توانیر- مجتمع طلا، طبقه 4 واحد 38

وب سایت: hashem-moazenzadeh

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ